خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » اپل از ویژگی‌های جدید مرورگر سافاری رونمایی کرد

دانلود کتاب های امتحان شده

اپل از ویژگی‌های جدید مرورگر سافاری رونمایی کرد

کوپرتینویی‌ها رویدادی باشکوه برای علاقه‌مندان ترتیب دادند که شامل رونمایی از نسخه‌های جدید سیستم‌عامل‌های این شرکت و ویژگی‌های آن‌ها می‌شد. در جریان رونمایی از نسخه جدید سیستم‌عامل مک که بیگ سر (Big Sur) نام دارد، سران اپل به مرورگر سافاری و ویژگی‌های جدید آن اشاره کردند که شاید مهم‌ترین آن‌ها را بتوان امکان مدیریت بهتر تب‌ها عنوان کرد.

اصولا مدیریت تب یا تب منیجر جدید سافاری زمانی کاربرد دارد که کاربر صفحات بسیاری را بازکرده باشد. درواقع کاربر با بردن نشانگر یا ماوس روی تب مدنظر، صفحه‌ای کوچک را مشاهده خواهد کرد که پیش‌نمایشی از وب‌سایت مدنظر را ارائه می‌دهد. علاوه بر مورد ذکرشده، کاربر در بستن صفحه‌های غیرضروری نیز گزینه‌های بیشتری خواهد داشت.

در حالت پیش‌نمایش، تنها نام و تصویری از صفحه وب‌سایت مدنظر کاربر نشان داده می‌شود؛ اما اپل در نظر دارد آیکون نیز به موارد نمایش داده شده اضافه شود. اپل ویژگی‌های دیگری نیز به سافاری افزوده است که می‌توان پشتیبانی از اکستنشن‌ها را نام برد.

کاربران می‌توانند از صفحه فروشگاهی اختصاصی، اکستنشن‌های دلخواهشان را انتخاب و به مرورگر سافاری اضافه کنند. برخلاف مرورگرهای دیگر، سافاری به کاربر اجازه تشکیل فهرستی از وب‌سایت‌ها را می‌دهد تا اکستنشن مدنظر کاربر تنها در آن وب‌سایت‌ها اجرا شود. درواقع می‌توانید انتخاب کنید هر اکستنشن در کدام وب‌سایت‌ها فعال یا غیرفعال باشد.

سافاری امکان شخصی‌سازی بیشتری نیز خواهد داشت. درواقع کاربر می‌تواند صفحه اصلی مرورگر سافاری را با توجه به سلیقه خود شخصی‌سازی کند. ازجمله موارد شخصی‌سازی نیز انتخاب تصویری دلخواه برای پس‌زمینه صفحه اصلی است.

درنهایت، امکان ترجمه وب‌سایت‌ها نیز به سافاری اضافه شده است؛ به نحوی که کاربر می‌تواند تنها با یک کلیک، وب‌سایت مدنظر خود را به زبان‌های دیگر ترجمه کند. نظرتان در مورد ویژگی‌های جدید سافاری چیست؟ آیا ویژگی‌های جدید مرورگر اپل را می‌پسندید؟

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها