خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » اگر من را دیدی، گریه کن!

دانلود کتاب های امتحان شده

اگر من را دیدی، گریه کن!

اروپا هفته‌هاست که گرفتار بحران خشکسالی شده و هجوم موج‌های پیاپی گرما موجب مرگ و میر و پایین رفتن سطح آب در نقاط مختلف این قاره شده است.

به گزارش فرارو به نقل از بی‌بی سی، کم‌آبی و خشک شدن دریاچه‌ها و رودخانه‌ها موجب بروز مشکلات جدی در رفت و آمد کشتی‌ها و سایر وسایل حمل‌ونقل آبی شده است. پایین رفتن سطح آب همچنین موجب پدیدار شدن چیز‌هایی شده که که معمولا زیر آب پنهان هستند.

یکی از شوم‌ترین این موارد «سنگ‌های گرسنگی» هستند. سنگ‌هایی که نوشته‌های حک شده بر آن‌ها نشان از سطح آب در خشکسالی‌های گذشته دارد و پدیدار شدن آن‌ها در برخی از مناطق به علت پایین رفتن سطح آب، به نسل‌های بعدی خبر می‌دهد که دوران سختی در پیش دارند.

بیشتر این سنگ‌ها در کرانه رودخانه البه آشکار شده‌اند؛ رودی که از جمهوری چک تا آلمان امتداد دارد. روی یک سنگ که احتمالا در قرن ۱۵ تراشیده شده و روی سنگی دیگر که محصول ۱۶۱۶ است، این کلمات به چشم می‌خورد: «اگر من را دیدی، گریه کن.»

پایین رفتن سطح آب بخشی از رودخانه دانوب در صربستان، موجب پیدا شدن بقایایی کشتی‌های غرق شده مربوط به جنگ جهانی دوم شده است؛ کشتی‌هایی که هنوز حاوی مواد منفجره هستند.

کشتی‌هایی که کنار شهر پراخووو در جمهوری چک پدیدار شده‌اند متعلق به ناوگان آلمان نازی بودند که در سال ۱۹۴۴ غرق شده‌اند. با ادامه خشکسالی انتظار می‌رود که کشتی‌های بیشتری نیز آشکار شوند.

پراخووو

تعدادی از کشتی‌های آلمان نازی هنگام نبرد با ناوگان شوروی در پراخووو غرق شده‌اند

مهمات منفجر نشده‌ای نیز در روخانه پو در ایتالیا پیدا شده‌اند.

۳۰۰۰ نفر از ساکنان روستایی در نزدیکی شهر منتوا در ماه ژوئیه تخلیه شده‌اند و کارشناسان بمب‌های مربوط به جنگ جهانی دوم را در این منطقه خنثی و منتقل کرده‌اند.

ایتالیا

ارتش ایتالیا یک بمب عمل‌نکرده جنگ جهانی دوم در رودخانه پو را بیرون می‌کشد

یک ناوچه ارتش آلمان که در سال ۱۹۴۳ غرق شده نیز در رودخانه پو آشکار شده است.

چند ماه پیش با شروع خشکسالی و پایین رفتن سطح آب چشم مردم محلی به ناوچه زیبلو افتاد و با ادامه خشکسالی بخش بیشتری از بدنه این کشتی هویدا شد.

ایتالیا

بخش‌های بیشتری از ناوچه زیبلو به تدریج روی آب آمد

پایین رفتن سطح روخانه تیبر در رم ایتالیا موجب پیدا شدن بقایای پلی شد که به نظر می‌رسد توسط نرون، امپراتور روم در سال ۵۰ میلادی ساخته شده است.

همواره با پایین رفتن سطح آب بخش کوچکی از این پل پیدا می‌شد، اما حالا بخش بیشتری از ساختار آن را می‌توان مشاهده کرد. این پل قدیمی در کنار پل مدرن ویتوریو امانوئل دوم قرار دارد.

ایتالیا

بقایای پلی که توسط نرون ساخته شد در روخانه تیبر رم دیده می‌شود

در اسپانیا، «استونهج اسپانیایی» در دریاچه سد والدکانیاس در مرکز استان کاسرس پدیدار شده است.

این استونهج که نام رسمی آن «Dolmen of Guadalperal» است، حلقه‌ای از سنگ‌هاست که به نظر می‌رسد ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده است.

یک باستان‌شناس این سازه را در سال ۱۹۲۶ کشف کرد، اما این سنگ‌ها به دنبال ساخت‌وساز در سال ۱۹۶۳ زیر آب رفت. از آن زمان این سازه تاریخی تنها چهار بار روی آب آمده است.

اسپانیا

 «استونهنج اسپانیایی» در دوران ژنرال فرانکو زیر آب رفت و حالا به طور کامل پدیدار شده است

در گالیسیا (مرز با پرتغال)، اوایل سال جاری میلادی با آغاز خشکسالی و پایین رفتن آب دریاچه سد «دهکده روح» آشکار شد.

دهکده آسردو در سال ۱۹۹۲ به دنبال آب‌گیری سد زیر آب رفت و حالا برخی از ساکنان به این منطقه برگشته‌اند تا بقایای مکانی که روزگاری خانه و کاشانه‌شان بود را ببینند.

اسپانیا

دهکده آسردو در منطقه گالیسیا اسپانیا که معمولا زیر آب قرار دارد

بقایای سازه‌ها در بریتانیا هم روی آب آمده است.

بقایای ساختمانی که به نظر می‌رسد متعلق به کلیسایی در دهکده درونت در داربی‌شر باشد، آشکار شده است. این دهکده در دهه ۱۹۴۰ به دنبال آب‌گیری دریاچه لیدی‌باور زیر آب رفت.

بریتانیا

کلیسای درونت که در دهه ۱۹۴۰ زیر آب رفت

بقایای درختان قدیمی نیز در دریاچه کالیفورد در کورنوال بریتانیا پدیدار شده است.

منطقه بادمین مور در دهه ۱۹۸۰ زیر آب رفت.

بریتانیا

بقایای درختانی که در منطقه بادمین مور از زیر آب بیرون آمده‌اند

در باغ یک عمارت متعلق به قرن هفدهم در لیدیارد پارک سوئیندن (جنوب غرب انگلیس) به دنبال خشک شدن چمن در اثر خشکسالی، نقش و نگار‌های زیر آن پیدا شده است.

«باغ‌های شبح» مشابهی نیز در نزدیکی یک خانه مسکونی در لانگلیت مشاهده شده است.

بریتانیا

نقش و نگار‌هایی که قبلا زیر چمن لیدیارد پارک پنهان شده بود

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها