خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » بازداشت چند ایرانی از سوی گارد ساحلی کویت/ حمله پهپادی به پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق/ روایت وزیر خارجه قطر از آخرین وضعیت مذاکرات وین/ سرنگونی هواپیمای جاسوسی عربستانی در یمن

دانلود کتاب های امتحان شده

بازداشت چند ایرانی از سوی گارد ساحلی کویت/ حمله پهپادی به پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق/ روایت وزیر خارجه قطر از آخرین وضعیت مذاکرات وین/ سرنگونی هواپیمای جاسوسی عربستانی در یمن

بازداشت چند ایرانی از سوی گارد ساحلی کویت/ حمله پهپادی به پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق/ روایت وزیر خارجه قطر از آخرین وضعیت مذاکرات وین/ سرنگونی هواپیمای جاسوسی عربستانی در یمن

بین الملل تابناک: بازداشت چند ایرانی از سوی گارد ساحلی کویت، حمله پهپادی به پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق، روایت وزیر خارجه قطر از آخرین وضعیت مذاکرات وین، سرنگونی هواپیمای جاسوسی عربستانی در یمن و تظاهرات هزاران تن از مخالفان اردوغان در استانبول، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه و جهان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بازداشت چند ایرانی از سوی گارد ساحلی کویت

منابع کویتی، بعدازظهر روز شنبه، گزارش دادند که گارد ساحلی این کشور چند ایرانی را حین قاچاق سوخت دستگیر کرده‌اند.

روزنامه «القبس» به نقل از منابع امنیتی در این خصوص خبر داد که گارد ساحلی این کشور هشت دریانورد ایرانی را در یک کشتی که حامل حدود ۲۴۰ تن گازوئیل قاچاق بوده، دستگیر کرده‌اند.

بازداشت چند ایرانی از سوی گارد ساحلی کویت/ حمله پهپادی به پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق/ روایت وزیر خارجه قطر از آخرین وضعیت مذاکرات وین/ سرنگونی هواپیمای جاسوسی عربستانی در یمن

این منابع با اشاره به اینکه این کشتی در آب‌های سرزمینی کویت دستگیر شدند، اضافه کردند که دریانوردان اعتراف نموده‌اند که سوخت قاچاق را از کویت خریداری کرده‌اند تا آن را در یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بفروشند.

القبس اشاره کرد که اعترافات دریانوردان ثبت شده و آن‌ها به دادستانی کل این کشور تحویل داده خواهند شد.

با این حال، وزارت کشور کویت در بیانیه خود، هیچ اشاره‌ای به دریانوردان ایرانی نکرد و تنها اعلام کرد که یک کشتی حامل ۲۴۰ سوخت در این کشور توقیف و قاچاقچیان به دستگاه‌های ذیربط این کشور تحویل داده شده‌اند.

حمله پهپادی به پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق

یک پایگاه خبری عراقی از حمله پهپادی به پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق خبر داد.

 کانال تلگرامی صابرین نیوز عراق گزارش داد که ۶ پهپاد انتحاری پایگاه ترکیه در بعیشقه در شمال عراق را هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش ستون‌هایی از دود و آتش از پایگاه زلیکان ترکیه در شمال عراق به هوا برخاسته است.

بر اساس اخبار تکمیلی کانال صابرین نیوز، بر اثر این حمله دو سرباز ترک و یک پیمانکار ارتش ترکیه در داخل پایگاه زلیکان کشته شدند.

بازداشت چند ایرانی از سوی گارد ساحلی کویت/ حمله پهپادی به پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق/ روایت وزیر خارجه قطر از آخرین وضعیت مذاکرات وین/ سرنگونی هواپیمای جاسوسی عربستانی در یمن

پایگاه نظامی ارتش ترکیه با نام زلیکان در «بعشیقه» واقع در جنوب موصل واقع شده است.

مسئولان و دولت عراق تاکنون بارها نقض حاکمیت عراق و حملات هوایی و توپخانه‌ای ترکیه به شمال این کشور را محکوم کرده و خواهان پایان آن شده‌اند.

نماینده عراق در سازمان ملل متحد پنجشنبه گذشته در نشست شورای امنیت رسما از ترکیه به خاطر حضور نظامی در خاک این کشور شکایت کرد.

«محمد حسین بحرالعلوم» پس از سخنرانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک، خواستار خروج تمام نیروهای ترکیه‌ای از خاک این کشور شد.

وی گفت: حملات حزب کارگران کردستان از این به بعد بهانه‌ای برای حضور نیروهای ترکیه در خاک عراق نیست.

روایت وزیر خارجه قطر از آخرین وضعیت مذاکرات وین

«محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر روز شنبه بر حل پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

شبکه خبری الجزیره به نقل از آل ثانی گزارش داد: «سران ایران به ما خبر دادند که آماده یک راه حل بینابین درباره پرونده هسته‌ای هستند.»

وی همچنین گفت که یافتن راهکار برای حل پرونده هسته‌ای ایران، باعث افزایش ثبات در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواهد شد.

بازداشت چند ایرانی از سوی گارد ساحلی کویت/ حمله پهپادی به پایگاه نظامی ترکیه در شمال عراق/ روایت وزیر خارجه قطر از آخرین وضعیت مذاکرات وین/ سرنگونی هواپیمای جاسوسی عربستانی در یمن

این وزیر قطری تأکید کرد که ورود نفت ایران به بازارهای جهانی، باعث ثبات قیمت نفت خام و کاهش تورم خواهد شد.

در ادامه رایزنی های طرف قطری با کشورهای غربی درباره مسائل مختلف از جمله مساله هسته‌ای ایران، وزیر خارجه قطر بیست و چهارم اردیبهشت ماه جاری با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت‌وگو کرد.

محور این مذاکرات روابط دوجانبه میان دوحه و بروکسل و همچنین آخرین تحولات مربوط به توافق هسته‌ای ایران و برخی مسائل دوجانبه مشترک بوده است.

به دنبال سفر امیر قطر به ایران، برخی منابع خبری از رایزنی وی با سران کشورمان درباره روند فعلی مذاکرات وین خبر داده بودند.

پیش از این اندیشکده آمریکایی واشنگتن در گزارشی به تحلیل سفر «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر که روز پنج شنبه به ایران سفر کرده بود، اشاره کرد و نوشت که احتمالاً وی به دنبال ایفای نقش در احیای توافق هسته‌ای و جلب کمک ایران برای پذیرایی از طرفداران جام جهانی در اواخر سال جاری خواهد بود.

این اندیشکده ادامه داد، این حقیقت که قطر به دنبال کمک ایران برای پذیرایی از طرفداران جام جهانی اواخر امسال است، ناشی از مشکلات مستمر قطر با بحرین و امارات عربی متحده است که به عربستان سعودی و مصر پیوستند و از سال ۲۰۱۷ تا سال گذشته، محاصره اقتصادی و دیپلماتیک را به این کشور تحمیل کردند.

سرنگونی هواپیمای جاسوسی عربستانی در یمن

جنبش انصارالله یمن روز شنبه از سرنگونی هواپیمای جاسوسی عربستان که ساخت ترکیه بود، در حریم هوایی یمن خبر داد.

به گزارش روسیا الیوم، یحیی سریع، سخنگوی نظامی جنبش انصارالله یمن عنوان داشت: پدافند هوایی ما توانست هواپیمای جاسوسی مسلح از نوع کاریال که ساخت ترکیه و وابسته به نیروی هوایی عربستان بود، در هنگام نقض آتش بس و انجام ماموریت خصمانه در حریم هوایی منطقه حیران در استان حجه در صبح امروز سرنگون کند. این عملیات هدف گیری با یک موشک زمین به هوای ساخت داخل که هنوز معرفی نشده است، صورت گرفت.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح ما تاکید دارند که برای پاسخ به هرگونه نقض یا تعدی از سوی نیروهای متجاوز آماده و حاضر است و این تعدی‌ها تاکیدی بر عدم پایبندی و جدیت طرف‌های متجاوز به آتش بس و برقراری صلح است.

تظاهرات هزاران مخالف اردوغان در استانبول

هزاران تن روز شنبه در تظاهراتی در شهر «استانبول» در ترکیه در اعتراض به محکومیت «جانان کفتانچی اوغلو » سیاستمدار برجسته مخالف دولت حاکم ترکیه به دلیل توهین به رئیس جمهورو دولت این کشور تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» تظاهرکنندگان در منطقه مرکزی «مالتپه» سرود خواندند و مخالفان و پرچم‌های ملی را به اهتزاز درآوردند.

کفتانجی اوغلو که به کمتر از پنج سال زندان محکوم شده است، ریاست شعبه استانبول «حزب جمهوری خواه خلق» را بر عهده دارد. او در سال ۲۰۱۹، نقش مهمی در انتخابات شهرداری در این شهر ایفا کرد.

استقلال قضایی ترکیه در سال‌های اخیر به ویژه پس از کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ و تغییرات رخ داده در آن‌ مورد توجه قرار گرفته است.

بر اساس قوانین ترکیه، محکومیت‌های کمتر از پنج سال به حالت تعلیق درمی‌آیند و دو کارشناس گفتند که کفتانچی اوغلو زندانی نخواهد شد. تحلیلگران از او به عنوان مغز متفکر اپوزیسیون دولت رجب اردوغان یاد می‌کنند.

دیدگاه‌های کفتانچی اوغلو، در مورد تظاهرات‌ ضد دولتی و گروه تروریستی «پ‌ک‌ک»، از دلایل دیگری است که سبب شد دادگاه استانبول برای او پرونده تشکیل بدهد.

حزب خلق جمهوری‌خواه ترکیه قدیمی‌ترین حزب سیاسی در  ترکیه و مهمترین حزب چپ میانه این کشور است که گرایش‌های ملی‌گرایانه، سوسیال دمکرات و لائیک دارد. این حزب، حزب اصلی اپوزیسیون ترکیه و  رئیس آن «کمال قلیچدار اوغلو» است.

چندی قبل وبگاه ترکیه‌ای «دووار» در مطلبی به ناکارآمدی دولت ترکیه و حزب حاکم این کشور اشاره کرد و نوشت، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و حامیانش از افزایش ارزش لیر ترکیه برابر دلار خوشحال شدند، با این حال، گزارش‌ها نشان می‌دهد که این خوشحالی نابجاست. نه تنها بحران ارزی ایجاد شده، بلکه طی دو دهه گذشته حزب حاکم «عدالت و توسعه» مردم ترکیه را فقیرتر کرده است.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها