خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » بازداشت ۱۵ آشوبگر مقابل سفارت ایران در کابل/ قدردانی عجیب چین از عربستان درباره جنگ یمن/ حمله پهپادی به مقر الحشد الشعبی در استان نینوا/ وقوع درگیری‌های شدید بین مردم فلسطین و نیرو‌های اسرائیلی در نابلس

دانلود کتاب های امتحان شده

بازداشت ۱۵ آشوبگر مقابل سفارت ایران در کابل/ قدردانی عجیب چین از عربستان درباره جنگ یمن/ حمله پهپادی به مقر الحشد الشعبی در استان نینوا/ وقوع درگیری‌های شدید بین مردم فلسطین و نیرو‌های اسرائیلی در نابلس

بازداشت ۱۵ آشوبگر مقابل سفارت ایران در کابل/ قدردانی عجیب چین از عربستان درباره جنگ یمن/ حمله پهپادی به مقر الحشد الشعبی در استان نینوا/ وقوع درگیری های شدید میان مردم فلسطین و نیروهای اسرائیلی در نابلس

بین الملل تابناک: بازداشت ۱۵ آشوبگر مقابل سفارت ایران در کابل، قدردانی عجیب چین از عربستان درباره جنگ یمن، حمله پهپادی به مقر الحشد الشعبی در استان نینوا، وقوع درگیری‌های شدید بین مردم فلسطین و نیرو‌های اسرائیلی در نابلس و ورود کشتی‌های جنگی ناتو به دریای بالتیک، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه و جهان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بازداشت ۱۵ آشوبگر مقابل سفارت ایران در کابل

منابع در کابل می‌گویند، روز گذشته، حدود ۱۵ تن قصد حضور در مقابل سفارت کشورمان در کابل و ادامه تظاهرات ساختگی را داشتند که بلافاصله نیروهای طالبان همه این افراد را بازداشت کردند.

گفته می‌شود این افراد، دست و پا بسته حدود نیم ساعت در مقابل سفارت ایران در کابل نگه داشته شده و پس از آن به وزارت داخله (کشور) افغانستان منتقل شده‌اند.

بازداشت ۱۵ آشوبگر مقابل سفارت ایران در کابل/ قدردانی عجیب چین از عربستان درباره جنگ یمن/ حمله پهپادی به مقر الحشد الشعبی در استان نینوا/ وقوع درگیری های شدید میان مردم فلسطین و نیروهای اسرائیلی در نابلس

همزمان طالبان برخی افرادی را که برای دلجویی در مقابل سفارت ایران حضور پیدا کرده بودند نیز برای توضیح احضار کرده‌اند.

قدردانی عجیب چین از عربستان درباره جنگ یمن

خبرگزاری رسمی سعودی از رایزنی تلفنی «محمد بن سلمان» و «شی جین پینگ» درباره روابط و همکاری های دوجانبه و تحولات جهانی خبر داد.

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، روز جمعه در تماس تلفنی با «شیء جین پینگ» رئیس جمهور چین درباره گسترش روابط دوجانبه در چارچوب کمیته مشترک دو کشور و مسائل جهانی گفت‌وگو کرد؛ این خبر را خبرگزاری رسمی سعودی (واس) اعلام کرد و افزود: ولیعهد سعودی و رئیس جمهور چین درباره تقویت تلاش‌ها و روابط راهبردی میان دو کشور رایزنی کردند. در این گفت‌وگو، مسائل مورد علاقه دو طرف در سطح منطقه و جهان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بازداشت ۱۵ آشوبگر مقابل سفارت ایران در کابل/ قدردانی عجیب چین از عربستان درباره جنگ یمن/ حمله پهپادی به مقر الحشد الشعبی در استان نینوا/ وقوع درگیری های شدید میان مردم فلسطین و نیروهای اسرائیلی در نابلس

بنا به گزارش واس، رئیس جمهور چین با اشاره به نقش مثبت سعودی در حل و فصل مسائل منطقه‌ای، از تلاش ریاض برای ایجاد صلح و ثبات در یمن قدردانی کرد.

حمله پهپادی به مقر الحشد الشعبی در استان نینوا

در حالی که هسته اطلاع رسانی امنیتی عراق می گوید اخبار حملات پهپادی به مواضع حشد الشعبی نادرست است، برخی رسانه ها و منابع نزدیک به گروه های مقاومت عراقی این حملات را تایید می کنند.

 هسته اطلاع رسانی امنیتی وابسته به وزارت کشور عراق، در بیانیه ای اخبار منتشر شده در رسانه ها و شبکه های اجتماعی درباره حمله به مواضع حشد الشعبی در استان نینوا با پهپادهای ناشناس را نادرست خواند و اعلام کرد: این اطلاعات نادرست است و تاکید می کنیم که جزئیات این حادثه عبارت است از انفجار یک راکت منور از نوع ۶۰ میلیمتری که باعث مجروح شدن جزئی یکی از رزمندگان شد. طرف های ویژه نیز تحقیقاتی درباره ابعاد حادثه را آغاز کرده اند.

با این حال برخی رسانه های عراقی مانند «موازین نیوز» و «ایرث نیوز» به نقل از فرماندهی عملیات نینوا در الحشد الشعبی گزارش دادند که این حملات پهپادی رخ داده است.

این در حالی است که برخی رسانه ها خبر دادند بعد از دو حمله به مواضع نیروهای حشد الشعبی در استان نینوا، لحظاتی پیش یگان هایی از این نیرو در روستای «عین فارس» استان نینوا مورد هجوم پهپادی قرار گرفت و هنوز از تلفات یا خسارات احتمالی حمله سوم، جزئیاتی منتشر نشده است.

منابع عراقی می گویند این حملات با پهپادهای ترکیه ای انجام شده است، در حالی که همزمان با این حملات چندین فروند هواپیمای شناسایی آمریکا نیز در آسمان عراق به پرواز درآمده اند.

منابع رسانه ای گروه های مقاومت عراقی به ۴ هواپیمای آمریکا بر فراز آسمان عراق اشاره کرده اند.

همچنین منابع نزدیک به الحشد الشعبی عراق گفته اند که پهپادهای مهاجم بعد از حمله به اقلیم کردستان عراق رفته اند.

این رسانه ها می گویند حملات اخیر چند ساعتی بعد از دیدار مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و رئیس دستگاه اطلاعاتی ترکیه انجام شد.

ساعتی پیش از این، منابع رسانه ای اعلام کرده بودند که پهپادهای ناشناس همزمان با پرواز یک فروند هواپیمای شناسایی آمریکایی مواضع حشد الشعبی را در ناحیه «زمار» حد فاصل اربیل و موصل هدف قرار دادند.

اخبار اولیه حکایت داشت که دو نقطه متعلق به نیروهای الحشد الشعبی (تیپ ۷۸) و نیز فرماندهی مشترک ارتش عراق مورد حمله قرار گرفته است.

دستگاه «مبارزه با تروریسم» اقلیم کردستان عراق نیز حمله به مقر حشد الشعبی را در ناحیه زمار تایید کرده است.

بررسی های صابرین نیوز نشان می دهد که همزمان با این حمله یک فروند هواپیمای شناسایی هوایی از نوع « K۲C» بر فراز منطقه هجوم رصد شده است.

این حمله در اطراف شهر «سمد دوریان» از توابع ناحیه زمار رخ داده و گزارش های تایید نشده اولیه حکایت از چند شهید و مجروح در جریان این حمله دارد.

«بغداد الیوم» گزارش داد که این حمله را پهپادهای ترکیه ای انجام داده اند و دو نقطه هنگ ۷۸ و نیز تیپ سوم الحشد الشعبی را آماج گرفتند.

بغداد الیوم افزوده است که «این حمله خساراتی بر جا گذاشته و معاون فرمانده هنگ ۷۸ مجروح شده است»؛ اما بر اساس گزارش های تایید نشده به نقل از برخی منابع عراقی دیگر، فرمانده الحشد الشعبی ناحیه زمار و یک نیروی دیگر بشدت مجروح شده اند.

وقوع درگیری های شدید میان مردم فلسطین و نیروهای اسرائیلی در نابلس

منابع رسانه‌ای اعلام کردند به دنبال وقوع درگیری‌های شدید میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها در شهر «نابلس» واقع در کرانه باختری ۱۹ فلسطینی به شدت زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان درگیری‌های مذکور از گلوله‌های جنگی و گازهای اشک‌آور علیه فلسطینیان استفاده کردند. این در حالی است که یک دختر ۱۵ ساله فلسطینی نیز با ضربات چاقو یک شهرک نشین صهیونیست را در حیفا زخمی کرد.

بازداشت ۱۵ آشوبگر مقابل سفارت ایران در کابل/ قدردانی عجیب چین از عربستان درباره جنگ یمن/ حمله پهپادی به مقر الحشد الشعبی در استان نینوا/ وقوع درگیری های شدید میان مردم فلسطین و نیروهای اسرائیلی در نابلس

رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند که حادثه مذکور ناشی از عملیات مقاومتی نبوده و یک حادثه جنایی محسوب می‌شود. گفتنی است، درگیری‌ها میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها هم اکنون در نقاط مختلف کرانه باختری از جمله بیت دجن، بیتا، طولکرم و… در جریان است.

پیش از این، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای تعرض اشغالگران صهیونیست به مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران فلسطینی در ماه مبارک رمضان را به شدت محکوم کرد.

سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد که اقدام جنایتکارانه اشغالگران صهیونیست موجب جریحه‌دار شدن احساسات و عواطف امت اسلامی شده است. این سازمان خواستار اقدام فوری جامعه بین‌الملل برای توقف تجاوزات مکرر صهیونیست‌ها علیه مسجد الاقصی شد.

ورود کشتی های جنگی ناتو به دریای بالتیک

بنا بر بیانیه مطبوعاتی ناتو که منتشر شد، گروهی از کشتی‌های جنگی ناتو متعلق به گروه یک نیروی دریایی دائمی ناتو (SNMG1) و گروه یک دائمی ناتو برای مقابله با مین‌های دریایی (SNMCMG1) ورود به دریای بالتیک را برای شرکت در رزمایش‌های مشترک با کشورهای متحد و شریک آغاز کرده‌اند و برخی از آن‌ها در بندری در تالین استونی لنگر انداخته‌اند.

ائتلاف نظامی ناتو روز دوشنبه این اقدام را اعلام کرد و گفت: ناتو منظم نیروهای دریایی را در دریای بالتیک مستقر می‌کند تا توانایی دفاعی خود را مطابق با تعهدات معاهده حفظ کند.

بازداشت ۱۵ آشوبگر مقابل سفارت ایران در کابل/ قدردانی عجیب چین از عربستان درباره جنگ یمن/ حمله پهپادی به مقر الحشد الشعبی در استان نینوا/ وقوع درگیری های شدید میان مردم فلسطین و نیروهای اسرائیلی در نابلس

این دو گروه از مجموع چهار گروه کاری متشکل از کشتی‌هایی از کشورهای مختلف متحد هستند که مداوم در دسترس ناتو هستند تا وظایف مختلفی از شرکت در تمرین‌ها تا مأموریت‌های عملیاتی را انجام دهند.

چهار کشتی از گروه یک دریایی دائمی‌ ناتو روز پنجشنبه به بندر تالین رسیدند؛ جایی که ناو کانادایی HMCS Halifax به آن‌ها ملحق شد.

فرمانده نیروی دریایی استونی در این خصوص گفت: بسیار خوشحالم که از گروه‌ها در تالین استقبال می‌کنم. این فراخوان به ویژه در شرایط امنیتی کنونی که در آن همسایه شرقی ما علیه آزادی و استقلال مردم اوکراین اسلحه به دست گرفته، اهمیت دارد.

وی مدعی شد که حضور قوی دریایی در مرزهای شرقی ناتو نشان‌دهنده سرعت، انعطاف‌پذیری و عزم این ائتلاف برای دفاع از کشورهای عضو در زمین، هوا و دریاست.

طبق بیانیه مطبوعاتی ناتو، این گروه قرار است هفته آینده عملیات‌ معمول و تمرین‌های مشترکی را با نیروی دریایی استونی انجام دهد.

در همین حال یک فرمانده سابق نیروی دریایی روسیه ضمن بیان این که ناوگان دریای بالتیک این نیروها رزمایش دریایی ناتو را از نزدیک دنبال می‌کند، هشدار داده که در صورت مشاهده هر برنامه خصمانه‌ای، همه اهداف در تیررس نیروهای روسیه هستند.

پیشتر معاون شورای امنیت روسیه به این ائتلاف نظامی هشدار داد در صورت پیوستن سوئد و فنلاند به آن، مسکو تسلیحات اتمی وارد بالتیک خواهد کرد.

تحرک اخیر ناتو در اعزام کشتی‌های جنگی به دریای بالتیک و تمرین نظامی در میانه تنش‌های غرب و مسکو بر سر اوکراین انجام می‌گیرد. درگیری‌ها در اوکراین ادامه دارد و مسکو تاکید دارد تا رسیدن به اهدافش عملیات نظامی در اوکراین با هدف غیرنظامی سازی و نازی زدایی این کشور ادامه خواهد یافت.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها