خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » بازدهی بازار‌های خرد در فروردین ۱۴۰۱

دانلود کتاب های امتحان شده

بازدهی بازار‌های خرد در فروردین ۱۴۰۱

فرارو– بورس تهران فروردین خوبی را پشت سر گذاشت. شاخص کل بورس بعد شش ماه از مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد گذشت و در پایان ماه بازدهی آن برای سرمایه‌گذاران نزدیک ۹ درصد به‌ثبت رسید. بیشتر از تمامی ارز‌های رایج در بازار آزاد، انواع سکه، طلا و سرشناس‌ترین ارز‌های دیجیتال.

در اولین ماه سال قیمت دلار ۵.۵ درصد بالا آمد. سکه تمام‌بهار آزادی با ثبت بازدهی هفت درصدی بیشترین سوددهی را در بازار سکه و طلا داشت و خریداران بیت‌کوین به‌عنوان سردمدار بازار ارز دیجیتال متحمل ضرر یک‌دهم درصدی شدند.

بازدهی بازار ارز در فروردین

قیمت دلار فروردین ۱۴۰۱ را با بازدهی ۵.۵ درصدی به‌پایان رساند. اولین روز کاری امسال یعنی ششم فروردین قیمت دلار ۲۶ هزار و ۲۷۰ تومان بود و این عدد روز پایانی ماه به ۲۷ هزار و ۷۵۰ تومان رسید. ارزش اسکناس آمریکایی در این مدت حدود هزار و ۵۰۰ تومان بالا آمد. بین سایر ارز‌های رایج لیر رشد قیمت بیشتری را در اولین ماه سال تجربه کرد. افزایش قیمت لیر معادل ۶.۷ درصد بوده است. چون قیمت لیر ۳۱ فروردین درحالی به هزار و ۸۹۰ تومان رسید که ششم فروردین آن را با رقم هزار و ۷۷۰ تومان خرید و فروش می‌کردند.

درهم امارات نیز که رابطه مستقیمی با اسکناس آمریکا دارد، در اولین ماه امسال افزایش قیمت ۵.۵ درصدی را تجربه کرد و قیمت آن از هفت هزار و ۱۵۰ تومان به هفت هزار و ۵۵۵ تومان ارتقا پیدا کرد. یورو در این مدت به خریداران خود سود ۴.۳ درصدی را تقدیم کرده است. اسکناس اروپا ۳۱ فروردین ۳۰ هزار و ۱۱۰ تومان به‌فروش رسید و ششمین روز سال جدید ۲۸ هزار و ۸۵۵ تومان ارزش داشت.

بازدهی دلار، یورو، درهم امارات و لیر در فروردین

انواع ارز

قیمت ۶ فروردین

قیمت ۳۱ فروردین

تغییر

بازدهی

دلار آمریکا

۲۶ هزار و ۲۷۰ تومان

۲۷ هزار و ۷۵۰ تومان

هزار و ۴۸۰ تومان افزایش

مثبت ۵.۵ درصد

یورو

۲۸ هزار و ۸۵۵ تومان

۳۰ هزار و ۱۱۰ تومان

هزار و ۲۵۵ تومان افزایش

مثبت ۴.۳ درصد

درهم امارات

هفت هزار و ۱۵۰ تومان

هفت هزار و ۵۵۵ تومان

۴۰۵ تومان افزایش

مثبت ۵.۵ درصد

لیر

هزار و ۷۷۰ تومان

هزار و ۸۹۰ تومان

۱۲۰ تومان افزایش

مثبت ۶.۷ درصد

بازدهی بازار سکه و طلا در فروردین

قیمت سکه امامی در اولین ماه سال افزایش ۸۰۰ هزار تومانی را پشت سر گذاشت. طلافروش‌ها روز ششم فروردین که شروع سال جدید کاری برای آن‌ها محسوب می‌شد، سکه امامی را ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌فروختند و قیمت این قطعه سکه در ۳۱ فروردین ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود. به‌این ترتیب بازدهی سکه امامی در فروردین معادل مثبت ۶.۵ درصد بوده، اما خریداران سکه تمام‌بهار آزادی با اختلاف نیم‌درصدی سود بیشتری به‌جیب زده‌اند.

قیمت سکه تمام‌بهار آزادی در حالی ۳۱ فروردین ۱۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بود که آن را ششمین روز ماه ۱۲ میلیون تومان معامله می‌کردند. سرمایه‌گذاری روی سکه‌های کوچک بازدهی کمتری در اولین ماه سال داشته است. ربع‌سکه بهار آزادی با بازدهی دو درصدی بین آن‌ها بیشترین سود را به‌همراه آورده، خرید سکه گرمی ۱.۵ درصد سود در پی داشته و نیم‌سکه بهار آزادی در فروردین ارزان شد.

قیمت این قطعه سکه از هفت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به هفت میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار در اولین ماه سال از یک میلیون و ۲۳۵ هزار تومان به یک میلیون و ۳۰۷ هزار تومان افزایش پیدا کرد تا بازدهی آن را تقریبا مثبت شش درصد درنظر بگیریم.

بازدهی انواع سکه و طلا ۱۸ عیار در فروردین

انواع سکه و طلا

قیمت ۶ فروردین

قیمت ۳۱ فروردین

تغییر

بازدهی

سکه امامی (طرح جدید)

۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

۸۰۰ هزار تومان افزایش

مثبت ۶.۵ درصد

سکه‌ تمام‌بهار آزادی (طرح قدیم)

۱۲ میلیون تومان

۱۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان

۸۵۰ هزار تومان افزایش

مثبت هفت درصد

نیم‌سکه بهار آزادی

هفت میلیون و ۳۵۰ هزار توما

هفت میلیون و ۲۵۰ هزار تومان

۱۰۰ هزار تومان کاهش

منفی ۱.۳ درصد

ربع‌سکه بهار آزادی

چهار میلیون و ۱۵۰ هزار تومان

چهار میلیون و ۲۳۰ هزار تومان

۸۰ هزار تومان افزایش

مثبت دو درصد

سکه گرمی

دو میلیون و ۵۵۰ هزار تومان

دو میلیون و ۵۹۰ هزار تومان

۴۰ هزار تومان افزایش

مثبت ۱.۵ درصد

هر گرم طلا ۱۸ عیار

یک میلیون و ۲۳۵ هزار تومان

یک میلیون و ۳۰۷ هزار تومان

۷۲ هزار تومان افزایش

مثبت ۵.۸ درصد

بازدهی بورس در فروردین

بورس تهران در فروردین امسال رکورد شکست. طوری‌که شاخص کل بورس بعد شش ماه از مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد عبور کرد. روند صعودی شاخص کل بورس تهران باعث شد عدد یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحد در شروع کار، به‌عنوان کمترین ارتفاع به‌ثبت برسد. این وضعیت در اولین ماه سال آنقدر ادامه داشت که روز ۲۹ فروردین شاخص کل بورس از مرز مهم یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد عبور کرد و در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۱ هزار واحد قرار گرفت.

روز ۳۰ فروردین شاخص کل بورس تهران به سقف یک میلیون و ۵۱۳ هزار واحد در فروردین رسید و نهایتا روز چهارشنبه ۳۱ فروردین در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحد به‌کار خود پایان داد. به‌این ترتیب رشد ۲۱۲ هزار واحدی شاخص کل بورس بازدهی آن را برای سرما‌یه‌گذاران نزدیک ۹ درصد نشان می‌دهد.

تغییر شاخص بورس طی فروردین در یک نگاه

شاخص کل بورس ششم فروردین

شاخص کل بورس ۳۱ فروردین

بیشترین شاخص کل بورس در فروردین

کمترین شاخص کل بورس در فروردین

تغییر شاخص کل بورس در فروردین

بازدهی بورس در فروردین

یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحد

یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحد

یک میلیون و ۵۱۳ هزار واحد

یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحد

۲۱۲ هزار واحد

مثبت ۸.۸ درصد

بازدهی بازار ارز دیجیتال

بیت‌کوین به‌عنوان سردمدار بازار ارز دیجیتال در فروردین امسال بازدهی منفی داشته است. روز اول فروردین قیمت بیت‌کوین معادل ۴۱ هزار و ۳۷۳ دلار بود و آخرین روز ماه آن را ۴۱ هزار و ۳۳۵ دلار خرید و فروش می‌کردند. البته بیت‌کوین در روز ۹ فروردین تا سقف ۴۸ هزار دلار بالا رفت، اما بخت‌واقبال آن و سرمایه‌گذارانش ادامه نداشت.

حالا بازدهی مهمترین ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها در فروردین حدود منفی یک‌دهم درصد محسوب می‌شود. اتریوم با سهم ۱۸ درصدی از کل بازار، دومین ارز دیجیتال سرشناس جهان محسوب می‌شود. این یکی در فروردین امسال حدود هفت درصد به سرمایه‌گذاران خود سود داده است. چون قیمت آن از دو هزار و ۸۷۹ دلار در اول فروردین به سه هزار و ۷۸ دلار در آخرین روز ماه رسید. بین سایر ارز دیجیتال سرشناس جهان بیشترین بازدهی به سولانا تعلق می‌گیرد.

قیمت سولانا در اولین ماه سال نزدیک ۱۸ درصد رشد داشت. دو‌ج‌کوین با ثبت بازدهی ۱۶ درصد در رتبه بعدی قرار می‌گیرد. بایننس کوین ۷.۸ و و کاردانو ۲.۲ درصد سود به سرمایه‌گذاران خود داده‌اند و آن‌هایی که روی ریپل سرمایه‌گذاری کردند، متحمل ضرر ۷.۷ درصدی شده‌اند.

بازدهی انواع ارز دیجیتال سرشناس دنیا در فروردین

انواع ارز دیجیتال سرشناس

قیمت اول فروردین

قیمت ۳۱ فروردین

تغییر

بازدهی

بیت‌کوین

۴۱ هزار و ۳۷۳ دلار

۴۱ هزار و ۳۳۵ دلار

۳۸ دلار کاهش

منفی یک‌دهم درصد

اتریوم

دو هزار و ۸۷۹ دلار

سه هزار و ۷۸ دلار

۱۹۹ دلار افزایش

مثبت هفت درصد

بایننس‌کوین

۳۹۵ دلار

۴۲۶ دلار

۳۱ دلار افزایش

مثبت ۷.۸ درصد

ریپل

۰.۸۱۲ دلار

۰.۷۴۹ دلار

۰.۰۶۳ دلار کاهش

منفی ۷.۷ درصد

سولانا

۹۰ دلار

۱۰۶ دلار

۱۶ دلار افزایش

مثبت ۱۷.۷ درصد

کاردانو

۰.۸۸ دلار

۰.۹ دلار

۰.۰۲ دلار افزایش

مثبت ۲.۲ درصد

دوج‌کوین

۰.۱۲ دلار

۰.۱۴ دلار

۰.۰۲ دلار افزایش

مثبت ۱۶ درصد

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها