خانه » همه » مذهبی » بازرگان و جهان‌گرد ایرانی و کشف قاره آمریکا

دانلود کتاب های امتحان شده

بازرگان و جهان‌گرد ایرانی و کشف قاره آمریکا

چند نکته در این خصوص:
1- در باره کریستف کلمب و کشف قاره آمریکا ،داستانها و قصه ها و فیلم ها وسریال های زیادی ساحته اند که بیشتر شبیه قصه و افسانه است
با این‌که تمام دنیا او را به «کریستف کلمب» می‌شناسند، اما نام حقیقی‌اش «کریستوبال کولون» است. در برخی دیگر از زبان‌ها او را با نام‌های «کریستوفر کولومبوس» یا «کریستوفروس کولومبوس» نیز می‌شناسند.
کریستُف کُلُمب (کریستوبال کُلُن) متولد 1451، یک تاجر و دریانورد اهل جنُوا در ایتالیا بود که از طرف پادشاهی کاستیل مأموریت داشت تا راهی از سمت غرب به سوی هندوستان بیابد. وی در سال 1492 با سه کشتی از عرض اقیانوس اطلس گذشت اما به جای آسیا به آمریکا رسید.
کریستف کلمب قصد سفر به آسیا را داشت، اما محاسبات اشتباهی روی نقشه انجام داد. نتیجه این که به طور اتفاقی و اشتباهی، سر از قاره جدید درآورد! حتی خود کلمب هم بین راه متوجه شده بود که زمان سفرش به شکل عجیبی طولانی شده است. البته او فکر می‌کرد راه جدیدی را برای رسیدن به آسیا پیدا کرده است! کلمب به طرز عجیب و جالبی مسیر را اشتباه محاسبه کرد و به جای آسیا، از قاره‌ ناشناخته‌ آمریکا، سر درآورد!
2- مراد از کشف قاره آمریکا ، کشف آمریکا در دوران جدید( 1783 و استقلال آمریکا )است که آقای کریستف کلمب آن را کشف ( سال 1492) کرده باشد.
کشف قاره آمریکا توسط کریستف کلمب دروغ بزرگی است زیرا هزاران سال قبل از کشف آمریکای جدید توسط اروپاییان ،سرخ پوستان بومی در این سرزمین زندگی می کردند .کشف آمریکا یعنی حضور اروپایی ها و جویندگان طلا به سرزمین ناشناخته و بکری به نام آمریکا .
3- در باره کشف آمریکا ادعاهای دیگری هم وجود دارد که هندی ها یا چینی ها یا ایرانیان قبل از کریستف کلمب به سرزمین آمریکا رفتند . وجود علایم اسلامی یا هندی یا چینی یا … در آمریکا از ادله این گروه است .
4- برخی گفته اند «سلیمان سیرافی» ( سیراف ، همان بوشهر ) بازرگانی ایرانی از مردم بندر سیراف بر ساحل خلیج فارس بود که به چین سفر کرد و خاطرات سفر خود را در کتابی به زبان عربی نوشت.
شواهد تاریخی نشان می‌دهند که وی اوایل قرن سوم هجری، سفر خود را در کسوت یک بازرگان دریانورد از بندر سیراف(بوشهر فعلی) که زادگاهش نیز بود، آغاز کرد و پس از تحمل مشقت بسیار و عبور از اقیانوس هند، مسیری کوتاه‌تر و جدید برای ارتباطات دریایی یافت.
5- آقای حمید شفیع زاده نویسنده کتاب «تاریخ حضور ایرانیان و مسلمانان در قاره آمریکا پیش از کریستف کلمب» مدعی است ایرانیان و مسلمانان قاره آمریکا را کشف کرده اند، برای اثبات این ادعا دلایل و شواهد بیشتری لازم است.
6- چون تمام آمریکا ( شمالی و مرکزی و جنوبی ) به آبهای آزاد و اقیانوس ها دسترسی دارد بنابر این تمام دریانوردان در طول تاریخ می توانستن آمریکا را کشف کنند .

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها