خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » باهنر: جز رهبری کسی را نمی‌شناسم که به فکر ۲۰ سال آینده باشد / یک نماینده: مجوز مذاکره مستقیم ایران و آمریکا صادر شده بود، اما عده‌ای در داخل جلوی آن را گرفتند / انتقاد امام جمعه تبریز از گرانی‌های اخیر خودرو، برنج و دارو: چه کسی پاسخگوست؟

دانلود کتاب های امتحان شده

باهنر: جز رهبری کسی را نمی‌شناسم که به فکر ۲۰ سال آینده باشد / یک نماینده: مجوز مذاکره مستقیم ایران و آمریکا صادر شده بود، اما عده‌ای در داخل جلوی آن را گرفتند / انتقاد امام جمعه تبریز از گرانی‌های اخیر خودرو، برنج و دارو: چه کسی پاسخگوست؟

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

اطلاعیه سازمان زندان ها در خصوص فوت زندانی مهدی صالحی

در پی فوت زندانی مهدی صالحی و فضاسازی رسانه های معاند اطلاعیه ای ازسوی روابط عمومی سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به شرح زیر صادر شد. طبق بررسی‌های به عمل آمده در خصوص فوت زندانی مهدی صالحی که به اتهام محاربه از طریق بکارگیری سلاح گرم به منظور ایجاد رعب و وحشت در ملاء عام و اقدام به تیراندازی و افساد فی الارض در تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۸ به زندان مرکزی اصفهان معرفی و حکم اعدام وی در سال ۱۳۹۹ از طرف شعبه یکم اجرای احکام خمینی شهر صادر شده بود در تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۱با اظهار تالم و بیحالی و سرگیجه به بهداری مرکزی زندان مراجعه کرده و مورد ویزیت پزشک مستقر در زندان قرار می گیرد که پس از آن و بنا به تشخیص پزشک به بیمارستان سطح شهر اعزام گردیده است.نامبرده در همان روز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری گردیده و تا زمان فوت در بیمارستان در بخش مراقبت‌های ویژه بوده است. موضوع علت تامه فوت در دست بررسی است و بعد از دریافت نظریه پزشکی قانونی نتیجه اعلام خواهد شد./ایلنا

جباری امام جمعه بهشهر: مخالفان پتروشیمی میانکاله خائن و مخالف رهبری هستند

پتروشیمی یک صنعت سبز است و آلودگی ندارد. کور خوانده‌اید، ما پای این مجتمع پتروشیمی ایستاده‌ایم و از هیچ چیزی نمی هراسیم ولو تظاهرات کنیم و به تهران برویم!پتروشیمی حق مسلم ماست.

انتقاد خطیب جمعه همدان از سوژه شدن جمله «به شما ناهار داده‌اند؟» رئیسی

حجت‌الاسلام شعبانی‌موثقی:رئیس جمهور یک حرف ساده و برادرانه خطاب به شخصی بیان کرد و این موضوع هزاران بار رسانه‌ای شد اما هیچ اشاره‌ای به اقدامات احسن دولت فعلی نمی‌شود.رسانه‌های معاند غربی و دشمنان واقعی نظام و اسلام چرا نمی‌گویند دولت فعلی در همین چند ماه گذشته ده‌ها هزار میلیارد بدهی باقی مانده از دولت قبلی را پرداخت کرده و فقط روی سوژه‌هایی هم‌چون جمله “به شما ناهار هم داده‌اند؟” آقای رئیس جمهور مانور می‌دهند و همین نشان می‌دهد دشمن تا چه حد از خود ضعف نشان می‌دهد./ایسنا

انتقاد امام جمعه تبریز از گرانی‌های اخیر خودرو، برنج و دارو: چه کسی پاسخگوست؟

حجت‌الاسلام و المسلمین آل هاشم، نسبت به قانوندانان قانون شکن هشدار داد و گفت: برخی افراد هستند قانون خوب می دانند و با سوء استفاده از اصل ۴۴ قانون اساسی کارخانه ای را خریداری و به بهانه های مختلف بعد کارخانه را تعطیل و کارگران را بیکار و صاحب زمین میلیاردی کارخانه می شوند. وی یکی از ضرورت‌های رونق و جهش تولید را ضرورت توجه بر اهلیت افراد در واگذاری صنایع و کارخانه‌ها به بخش خصوصی دانست و افزود: بی توجهی به اهلیت افراد، امکان سوء استفاده را به برخی سود جویان خواهد داد و تعطیلی مجموعه‌های تولیدی و تغییر کاربری آنها زیرپا گذاشته شدن حقوق کارگران را به دنبال خواهد داشت. امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از گرانی‌های اخیر از جمله خودرو، برنج و دارو در روزهای گذشته گفت: چه کسی پاسخگوی گرانی افسارگسیخته است؟ آقایان وزارت صمت و وزارتخانه‌های ذیربط بیایید تلاش کنیم به مردم کمک کنیم. وی با بیان اینکه دست‌های برای تضعیف نظام و دولت در کار است، اظهار کرد: پشت پرده گرانی‌های اخیر بررسی و دلایل آن شناسایی و اعلام شود. نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: مردم تبریز و آذربایجان از دولت و ریاست جمهوری می‌ خواهند برای برخورد با گرانفروشی و نابسمانی‌های بازار اقدام جدی و عملی شود. وی اظهار کرد: دولتمردان باید به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیش از پیش توجه و حساسیت داشته باشند و برای حل مشکلات معیشتی به ویژه تورم و گرانی اقدام عملی کنند.

ایران: زنان افغان باید از حقوق سیاسی و اجتماعی برخوردار شوند

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل به وضعیت زنان در افغانستان اشاره کرد و گفت: وضعیت کنونی افغانستان تأثیر شدیدی بر حقوق زنان افغان گذاشته است. بر اساس گزارش اخیر سازمان ملل، زنان و دختران به عنوان بخشی از خشونت سیستماتیک و گسترده در میان یک کارزار هماهنگ برای محدودکردن مشارکت آنها در زندگی اجتماعی و سیاسی هدف قرار گرفته‌اند. زنان افغان باید از حقوق سیاسی و اجتماعی خود مانند حق تحصیل، کار و مشارکت سیاسی برخوردار شوند.

امام جمعه قم: کار ما در دانشگاه این است که دانشجویان را به صراط مستقیم هدایت کنیم

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با بیان اینکه راه مستقیم را اهل‌بیت(ع) و پیامبر(ص) به ما نشان می‌دهند، گفت: در روایتی از پیامبر(ص) آمده است که ای مردم من راه مستقیمی هستم که خداوند شما را به پیروی از آن امر کرده است؛ بنابراین، ما باید خط مستقیم اهل بیت(ع) را بگیریم و کارهایمان را روی این خط مستقر کنیم. سعیدی با اشاره به اینکه دانشجویان اختیار دارند و اجباری در پذیرش دین وجود ندارد، گفت: برخی افراد شیوه امر به معروف را یاد نگرفتند و کار ما در دانشگاه این است که دانشجویان را به صراط مستقیم هدایت کنیم و بدانیم که خدا به بشر اختیار داده است اما افرادی را که کج‌روی می کنند را مآخذه می کند. وی با بیان اینکه در موضع‌گیری‌های سیاسی و انقلابی باید با دانشجویان برخورد منطقی داشته باشید، افزود: قشر دانشجو نیاز به روشنگری بیشتری دارد و اینجور نیست که انتظار داشته باشیم تعبدا همه چیز را بپذیرد ولی وقتی به اقناع برسد تعبد این قشر قوی‌تر خواهد بود.

استعفای مدیر و ناظم مدرسه‌ متخلف در تراشیدن موی سر دانش ‌آموزان در حیاط مدرسه

سخنگوی دولت گفت: متخلفی که کرامت دانش‌آموزان را حفظ نکرده بود به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شد، مدیر و معاون مدرسه نیز استعفا دادند. «متخلفی که کرامت دانش‌آموزان را حفظ نکرده بود به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شد، مدیر و معاون مدرسه نیز استعفا دادند.سوء رفتارهای شخصی و خارج از ضابطه قابل انتساب به جامعه خدوم فرهنگیان نیست.»

امام جمعه شیراز: دو امام و دو حجت در یک زمان جمع نمی‌شود؛ در زمان غیبت حجت بر ما امام خامنه‌ای است

آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مراقبت‌های فردی و اجتماعی اظهار داشت: مراقبت اجتماعی از ویژگی‌های ارزشمند اسلام است اما پیش از این تاکید و توجه به مراقبت فردی شده است. وی در خطبه‌های دوم با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو گفت: نخستین مناسبت میلام امام حسن مجتبی(ع) است که جشن میلاد باید خیلی باشکوه برگزار شود چون حرم ایشان را خراب کردند و این امام بزرگوار غریب است. امام جمعه شیراز با بیان اینکه شیعه باید با برپایی جشن باشکوه نشان دهند که این امام در دل‌ها زنده هستند، گفت: نکته دیگر مقام شامخ امام حسن (ع) است که برای همه ما درس‌آموز است. آیت‌الله دژکام با بیان اینکه امام حسین(ع) 20 سال از امام حسن (ع) که امام زمان بود اطاعت کرد و این یعنی ولایت‌پذیری افزود: همه باید ولایت‌ را اطاعت کنند ولو امام معصوم باشد، حرف ولی امر را ضایع نباید بکنیم. وی با تاکید بر اینکه دو امام و دو حجت در یک زمان جمع نمی‌شود، بیان کرد: در زمان غیبت حجت بر ما امام خامنه‌ای است، تفرقه‌ افکندن در زمینه ولایت معنا ندارد.

نماینده مجلس: انگیزه‌ای برای ایجاد تغییر در کابینه از سوی دولت نمی‌بینم

نماینده مردم بناب در مجلس، گفت: باید ببینیم که دولت گزینه دیگری برای جایگزینی وزرا دارد؟ من انگیزه‌ای در دولت نمی‌بینیم که این اتفاق از سوی دولت رقم بخورد، اگر قرار است این موضوع از جایی آغاز شود این مجلس است که ترمیم در دولت را آغاز خواهد کرد.محمد باقری بناب نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص مطرح شدن موارد متعددی از استیضاح‌ها در مجلس، گفت: به نظر من با گذشت ۶-۷ ماه از آغاز دولت برای ترمیم کابینه زود است، اما اگر این موارد سوال و استیضاح به منظور یک تذکر برای دولت و وزرا باشد تا فعال شوند؛ یعنی مجلس بیاید به تعدادی از وزرا که مورد نظر نمایندگان است، تذکر بدهد و در این فاصله زمانی بین اعلام استیضاح تا انجام آن وجود دارد این شاید باعث شود که این‌ها خودشان را پیدا کرده و مسیر عملکردشان را اصلاح کنند، این اتفاق خوبی است.

ادعای یک نماینده: مجوز‌ مذاکره مستقیم ایران و آمریکا صادر شده بود اما عده‌ای در داخل جلوی آن را گرفتند

غلامرضا نوری نماینده بستان‌آبادنماینده بستان‌آباد در مجلس می‌گوید: برخی فشار‌های داخلی مانع مذاکره ایران و آمریکا شد. حتی تلویحاً مجوز‌های این کار صادر شده بود، ولی تعداد معدودی که صدایشان بلند است، جلوی کار را گرفتند و اکنون شاهد توقف مذاکرات به لحاظ نتیجه هستیم که این اتفاق به واسطه جریان‌های خاصی است که تعدادشان معدود، اما صدایشان بلند است.

واکنش مشاور روحانی به اظهارات رئیسی: ایران را تحقیر می‌کنید!

ابوطالبی، سخنان رئیسی که «اقدام و عمل» را مهم تر از «برنامه» دانسته، نسبت به پیامدهای منفی چنین رویکردی برای کشور هشدار داد.حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور سابق نوشت: زمانی که اقدام و عمل ، مهم تر از برنامه باشد کشور به ناکجاآباد می رود؛ دلیل اصلی نیامدن توریست به ایران، تحریمهای ویژه ترامپ و تبعات تحریمی پس از سفر به ایران است، نه صدور رایگان ویزا!بدون مذاکره مستقیم و برجام ، و بدون اقدام کارشناسانه و منطبق با برنامه ، ایران را تحقیر می کنید!

مصباحی مقدم: عملکرد مجلس خیلی ممتاز نیست اما نمره قابل‌ قبول می‌گیرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به عملکرد مجلس گفت: عملکرد مجلس نمره قابل قبول می‌گیرد؛ خیلی ممتاز نیست ولی به گونه‌ای هم نیست که آدم بخواهد بگوید عملکرد مجلس زیر سوال است، گام‌های خوبی برداشته‌اند.

احتمال دارد شاهد طرح صیانت دیگری باشیم

معاون وزیر علوم در دولت اصلاحات گفت: احتمال دارد که شاهد طرح صیانت دیگری باشیم چرا که فضای مجازی برای مسئولان مهم و ممکن است تصمیم در این مورد به شورای عالی فضای مجازی منتقل شود.غلامرضا ظریفیان معاون وزیر علوم در دولت اصلاحات در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این که با توجه به تصمیم جدید مجلس درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی که از دستور کمیسیون ویژه خارج و به صحن بازگشت و اینکه پیش‌بینی شما درباره آینده طرح چه خواهد بود، گفت: اینکه در ادامه چه اتفاقی خواهد افتاد را نمی‌دانم اما دنیای مجازی مساله‌ای است که تقریبا می‌شود گفت که هم عرض و همانند مساله معیشت در جامعه ما بوده و حتی در جامعه جهانی هم اهمیت پیدا کرده است. اگر نگوییم هر لحظه اما افراد نسبت عمیق و روزانه‌ای با این عالم پیدا کرده‌اند. بنابراین این موضوع غیر از نقشی که این فضا در توسعه اقتصادی جامعه و معیشت مردم ما ایفا می‌کند، با مشکلات جدی رو به روست.

حاجی دلیگانی: اجازه ندهیم مونتاژکارها خود را به اسم دانش‌بنیان جا زنند

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: بعضی‌ از افراد در حوزه تولید با رفتارهای متقلبانه سعی دارند خود را شرکت‌های دانش‌بنیان جا بزنند که باید جلوی این کار گرفته شود.حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه شرکت‌هایی که با تکنولوژی 40 سال پیش کار می‌کنند نباید خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ به عنوان شرکت‌های دانش‌بنیان جا بزنند، گفت: ما بعضا در بخش‌هایی در جامعه شاهد رفتارهای متقلبانه‌ای هستیم که بعضی از افراد خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ در هر شرایط و وضعیتی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ متناسب با آن شرایط جا می‌زنند.وی افزود: این رفتارهای متقلبانه متأسفانه در حوزه تولید هم وجود دارد و بعضی‌ها که تعداد آنها هم اندک است، سعی دارند با این رفتارها نهایت سوء استفاده‌ها را‌‌‌‌‌‌ ببرند.عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: نباید اجازه دهیم کسانی که مونتاژکار هستند و یا با تکنولوژی بسیار قدیمی و کهنه کار می‌کنند در سال تولید دانش بنیان که حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در اولویت قرار گرفته خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ به عنوان شرکت دانش بنیان جا بزنند و بخواهند سوء استفاده‌هایی را داشته باشند.

باهنر: جز رهبری کسی را نمی‌شناسم که به فکر ۲۰ سال آینده باشد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: غیر از شخص رهبر انقلاب فردی را پیدا نکردم که به فکر ۲۰ سال یا ۴۰ سال آینده جمهوری اسلامی باشد و دیگرانی که خیلی به فکر آینده نظام هستند نهایتا به هشت سال بعدی یا امشب خود فکر می‌کنند.

توصیه‌های یک اصلاح‌طلب به اصلاح‌طلبان

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: جامعه به این نتیجه رسیده است که احزاب آنگونه که باید در زندگی آنها تاثیری ندارند، بنابراین شور و شوقی به فعالیت حزبی ندارند.جلال جلالی زاده در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه بازنگری کارنامه عملکرد گذشته اصلاحات باید در اولویت این جریان قرار بگیرد، اظهار کرد: تا این بازنگری انجام نشده و اصلاحات نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی نکند، در آینده موفقیتی نخواهد داشت.وی ادامه داد: اصلاح طلبان باید بررسی کنند که در چه مقاطعی موفق و در چه مقاطعی ناموفق بوده و دلایل موفقیت و شکست های خود را شناسایی کنند. از سویی باید تحلیل کنند که چرا مردم نسبت به اصلاحات سرخورده و ناامید شده اند و راهکاری هایی برای حل مشکلات کشور و جذب مردم ارائه کنند. اولویت دیگر اصلاحات این است که همه تشکل های این جریان در یک حزب سراسری متمرکز شوند.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها