خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » باید مراقب عادی انگاری‌ها باشیم/ الزام استفاده از ماسک در وسایل نقلیه، اماکن زیارتی و هیات‌های مذهبی/ مراکز تزریق واکسن باید فعال‌تر شوند/ رئیس جمهور: الزامات بازگشایی مراکز آموزشی مورد توجه قرار گیرد

دانلود کتاب های امتحان شده

باید مراقب عادی انگاری‌ها باشیم/ الزام استفاده از ماسک در وسایل نقلیه، اماکن زیارتی و هیات‌های مذهبی/ مراکز تزریق واکسن باید فعال‌تر شوند/ رئیس جمهور: الزامات بازگشایی مراکز آموزشی مورد توجه قرار گیرد

باید مراقب عادی انگاری ها باشیم/ الزام استفاده از ماسک در وسایل نقلیه، اماکن زیارتی و هیات های مذهبی/ مراکز تزریق واکسن باید فعال تر شوندستاد ملی مقابله با کرونا که مدتی‌ است جلسات منظم هفتگی ندارد، امروز تشکیل جلسه داد و تصمیماتی گرفت که به مانند گذشته توییتری اعلام شد!
به گزارش «تابناک»؛ عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به مانند همیشه، در چند توییت به شرح مصوبات و تصمیمات امروز ستاد ملی پرداخت؛ تصمیماتی که از جمله آنها الزام به استفاده از ماسک در قطار، هواپیما، اتوبوس و همچنین اماکن زیارتی و هیات های مذهبی است.
 
نکته قابل توجه اما، طرح نشدن مباحث مرتبط با ماه محرم است که به زودی از راه خواهد رسید و به توجه به افزایش آمارهای کرونایی، چگونگی برگزاری هیات های مذهبی و عزاداری، مورد سوال بسیاری از هموطنان‌مان است؛ موضوعی که با توجه به برگزاری چند هفته یک بار ستاد ملی مقابله با کرونا، نمی‌شود با اطمینان از بررسی آن در نشست هفته بعد ستاد ملی سخن گفت.
 
سوالی مهم که با توجه به عدم پاسخگویی سخنگوی ستاد ملی به خبرنگاران، باید امیدوار بود در روزهای آتی و در اظهارنظر دیگر مسئولان تصمیم گیر، پاسخ بیابد. با این مقدمه، این شما و این اهم تصمیمات امروز ستاد ملی مقابله با کرونا به روایت توییت های سخنگوی این ستاد در صفحه شخصی‌اش؛
 
۱باید مراقب عادی انگاری ها باشیم/ الزام استفاده از ماسک در وسایل نقلیه، اماکن زیارتی و هیات های مذهبی/ مراکز تزریق واکسن باید فعال تر شوند. همچون بیشتر نقاط دنیا، شاهد روند افزایشی ابتلاء به کرونا با زیر سوریه BA ۵ هستیم که ما مسئولان و عموم مردم باید مراقب باشیم با عادی انگاری‌ها این روند شتاب بیشتری نگیرد.

۲. تاکید بر استفاده الزامی از ماسک در هواپیماها، قطار و مترو، اتوبوس‌ها و همچنین در اماکن زیارتی و هیئت‌های مذهبی

۳. فعال‌تر شدن طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج مستضعفین که به غربالگری و پیشگیری توجه خاص دارد.

۴. مردم عزیز نسبت به تزریق نوبت یادآور واکسن پس از ۶ ماه از نوبت‌های قبلی اقدام نمایند.

۵. مراکز تزریق واکسن باید فعال‌تر شوند.

[۶]مراقبت‌های بهداشتی مرزی هم باید با جدیت بیشتر دنبال شود.

همه الزامات برای بازگشایی به موقع مراکز آموزشی مورد توجه قرار گیرد

رئیس جمهور با اشاره به افزایش آمار مبتلایان و قربانیان کرونا و تغییر رنگ‌بندی شهر‌ها در روز‌های اخیر، پرهیز از عادی‌انگاری و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را برای پیشگیری از شیوع سویه جدید و ضرورت یافتن اعمال محدودیت‌ها، ضروری دانست.

وی با اشاره شرایط جدید شیوع بیماری کرونا در کشور، گفت: همه مردم باید در اماکن عمومی ضمن استفاده از ماسک به تمام ضوابط بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توجه ویژه داشته باشند و خصوصاً با توجه به نزدیکی ایام محرم این ملاحظات با دقت بیشتر در هیئات و اماکن زیارتی رعایت شود.

 
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی تزریق دوز یادآور واکسن را نیز مورد تأکید قرار داد و از وزارت بهداشت خواست که به منظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان، تأمین واکسن مورد نیاز و افزایش مراکز واکسیناسیون را در اولویت قرار دهد.
 
وی همچنین با اشاره به افزایش سفر‌های خارجی و نیز سفر‌های زیارتی به عتبات عالیات در ایام محرم و اربعین حسینی، انجام تست در مبادی ورودی، برای جلوگیری از ورود سویه جدید بیماری به کشور را ضروری برشمرد.
 
رئیسی با قدردانی از دست‌اندرکاران طرح شهید سلیمانی در سراسر کشور، اجرای این طرح را در حوزه‌های آموزش، پیشگیری و غربالگری موفقیت‌آمیز خواند و لزوم تأمین اعتبارات لازم در این زمینه و تداوم اجرای آن را مورد تأکید قرار داد.
 
او در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه مدارس و دانشگاه‌ها در موعد مقرر خود بازگشایی خواهند شد، اظهار داشت: همه الزامات برای بازگشایی به موقع مراکز آموزشی مورد توجه قرار گیرد؛ هیچ بهانه‌ای نباید مانع از برگزاری حضوری کلاس‌های آموزشی شود.
 
باید مراقب عادی انگاری‌ها باشیم/ الزام استفاده از ماسک در وسایل نقلیه، اماکن زیارتی و هیات‌های مذهبی/ مراکز تزریق واکسن باید فعال‌تر شوند
 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها