خانه » همه » مذهبی » با سلام وخسته نباشید من جوان ۳۷ساله متاهل مرجع مقام معظم رهبری من خیلی وقت پیش با یه خانمی تلفنی حرف میزدم این خانم نامزد بودند وما باهم تلفنی حرف میزدم تا یه مدت آخرش نامزدش فهمید وبه من زنگ زد وقرار شد دیگه زنگ نزنم بعدا ز چند مدت من به گوشی این خانم پیام دادم که باهاش حرف بزنم فکر کنم جواب پیام من را این خانم ندادند و نامردش بعد از چند روز گوشی نامزدش را دست گرفته و پیامهای من را خونده و دوباره پسره به من زنگ زده گفته به خاطر پیام تو من از نامردم میخوام جدا بشم و هرچی گفتم برو سر خونه زندگیت من اشتباه کردم دیگه تکرار نمیشه اینها جدا بشند ایا من حق الناس بدهکار هستم یا نه اگر هستم باید چکارکنم حق الناس گردن من نمونه و دینی از این خانم واقاگردن من نباش

دانلود کتاب های امتحان شده

با سلام وخسته نباشید من جوان ۳۷ساله متاهل مرجع مقام معظم رهبری من خیلی وقت پیش با یه خانمی تلفنی حرف میزدم این خانم نامزد بودند وما باهم تلفنی حرف میزدم تا یه مدت آخرش نامزدش فهمید وبه من زنگ زد وقرار شد دیگه زنگ نزنم بعدا ز چند مدت من به گوشی این خانم پیام دادم که باهاش حرف بزنم فکر کنم جواب پیام من را این خانم ندادند و نامردش بعد از چند روز گوشی نامزدش را دست گرفته و پیامهای من را خونده و دوباره پسره به من زنگ زده گفته به خاطر پیام تو من از نامردم میخوام جدا بشم و هرچی گفتم برو سر خونه زندگیت من اشتباه کردم دیگه تکرار نمیشه اینها جدا بشند ایا من حق الناس بدهکار هستم یا نه اگر هستم باید چکارکنم حق الناس گردن من نمونه و دینی از این خانم واقاگردن من نباش


الف ) گناه اختلاف افکنی
در تعالیم اخلاقی اسلام، دو بهم زنی و جدایی، بسیار نکوهیده است و عقاب الهی را به دنبال دارد. وقتی این عمل زشت بین همسران واقع گردد، با توجه به اینکه کیان جامعه را به خطر می اندازد، قباحت آن بیشتر شده و بالتبع عقاب آن فزونی خواهد یافت.
حضرت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند: شخصی که بین زن و شوهری دو بهم زنی نموده و بین آنها اختلاف ایجاد نماید بدرستی که خدای متعال بر او غضب می نماید و لعنتش را ــ در دنیا و آخرت بر او نازل می سازد … و شخصی که سعی می نماید تا بین زن و شوهری دو بهم زنی نموده و میان آنها اختلاف بوجود بیاورد ــ امّا به این کار موفق نگردد و فتنه انگیزی او بر زن و شوهر تأثیری نکند ــ خدای متعال بر او نیز غضب و خشم نموده و او را مورد لعن و نفرین خود ــ در دنیا و آخرت ــ قرار خواهد داد… و نگاه کردن به چهره ی او حرام خواهد بود (عقاب الأعمال ص 340 و اعلام الدین ص 419).
حضرت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند: شخصی که بین دو نفر اختلاف به وجود می آورد دچار وزر و وبال عمل خود می گردد و لعنت الهی بر پیشانی او نوشته می شود ــ تا هنگامی که وارد جهنّم گردد ــ… (عقاب الأعمال ص 339).
امام صادق (علیه السلام) فرمود: سه گروه هستند که داخل بهشت نمی شوند:
1ــ شخصی که قاتل و خونریز است،
2ــ شخصی که دائم الخمر است،
3ــ شخصی که دوبهم زنی می کند.(عقاب الأعمال ص 262)
ب ) توبه و جبران بهترین راه نجات
1 . توبه
. مهمترین وظیفه شما توبه کردن از این گونه اعمال و تصمیم جدی بر تکرار نکردن و فاصله گرفتن از چنین اموری است که از بیان شما روشن می شود خوشبختانه چنین تصمیمی را دارید .
خدای مهربان دری به نام توبه برای همه بندگانش گشوده و با آغوشی باز بندگان گنهکارش را که رو به سوی توبه آورده اند، می پذیرد. لذا باید آستین همت را بالا زده و با عزمی راسخ توبه ای کنیم متناسب به گناه خویش خداوند هر گناهی را می بخشد چنانچه خود فرموده است : «ان الله یغفر الذنوب جمیعا » [زمر /53] خداوند همه گناهان را می بخشد ، پس در هیچ حالتی نباید از توبه و بخشش گناهان و رحمت الهی ناامید شد، چرا که گناه ناامیدی از خداوند حتی از قتل انسان نیز بزرگتر است. اگر انسان هر روز گناه کند و توبه خود را بشکند و باز واقعا پشیمان شود و توبه نماید، توبه او پذیرفتنی است و نباید از رحمت خداوند ناامید گردد.
امام رضا (ع) مى فرمایند: (التائب من الذنب کمن لاذنب له) توبه کننده از گناه مانند کسى است که هیچ گناهى ندارد، (میزان الحکمه ج، 1 باب التوبه ر، 2116).
توبه در حقیقت پشیمان شدن از گناه و بازگشتن از راهی است که انسان در گذشته بر خلاف رضای پروردگار رفته است . توبه حقیقی نیز همان توبه نصوح است؛ یعنی توبه و پشیمانی بدون بازگشت. اگر کسی احساس کند که واقعا از گذشته خود نادم و پشیمان گشته و راه خود را به سوی خداوند عوض کرده، باید بداند که اهل توبه واقعی است و اینچنین توبه ای هرگز رد نمی شود.
پاره اى از روایات ارکان توبه را چهار چیز شمرده اند:
1 . ندامت قلبى
2 . استغفار با زبان
3 . عزم بر عدم بازگشت به گناه.
4 . کردار نیک و کنار گذاشتن گناه (جبران : حق الله ، حق الناس و حق النفس ) [میزان الحکمه، ج 1، ص 548.] 2 . جبران
با توجه به اینکه اختلاف افکنی به نوعی حق الناس است جبران آن مشکلتر از حق الله است ، برای جبران مراحل زیر انجام شود :
1 . اگر به زن و شوهری که موجب جدایی آنها شده اید دسترسی دارید باید سعی کنید از هر طریق ممکن زمینه عدم جدایی و وصلت آنها را فراهم کنید و با پذیرفتن اشتباه و خطای خود در حق آنها ، گناه خود را جبران نمایید .
2 . اگر هم به انها دسترسی ندارید ، یا اگر دسترسی دارید ولی با دخالت شما زمینه جدایی و اختلاف بیشتر فراهم می شود ،نیاز نیست این کار را انجام دهید ؛بلکه درحق انها دعا کنید و هدایت و وصلت دوباره آنها را از خداوند طلب کنید و با هدایت و ارشاد جوانان دیگر تقصیر و خطای خود را جبران نمایید .
3 . در هر صورت هر چند اصل نگرانی در این مورد خوب و مفید و سازنده است اما نباید به حدی باشد که موجب ناامیدی و یاس و افسردگی و مانع جبران خطای شما با اعمال خیر و نیک شود .
4 . همواره به لطف و رحمت الهی امیدوار باشید و با انجام اعمال خیر و عبادت و بندگی و تلاش برای هدایت دیگران به راه دین و اسلام و معنویت گذشته خود را به دست فراموشی بسپارید .

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها