۱۳۹۵/۰۷/۱۱
–
۷۲۰ بازدید
بدحجابی دختران ما چه ربطی به تهاجم فرهنگی داره که اینهمه روی این مسئله تأکید می شه؟
تهاجم فرهنگی حرکتی است مرموزانه، حساب شده، همراه با برنامهریزی دقیق و با استفاده از شیوه ها و ابزار و امکانات متعدد و متنوع، برای سست کردن باورها، دگرگونی ارزشها، انحراف اندیشه ها، تغییر و تبدیل آداب و سنن و نابودی اصول اخلاقی حاکم بر یک جامعه است.
قرائن و دلایل مختلف حاکی از این است که یکی از ترفندهای مهم استعمارگران برای نفوذ فساد و بی بند و باری در کشورهای اسلامی، از طریق گسترش بدحجابی و بی حجابی است و این واقعیتی است که در گفته ها و نوشته های آنها به وفور یافت می شود که در اینجا جهت آگاهی هرچه بیشتر خوانندگان به برخی از آنها اشاره می نماییم:
1. فرانتس فانون در کتاب بررسی جامعهشناسی یک انقلاب یا سال پنجم انقلاب الجزایر بهطور مبسوط به بیان نقش زن و حجاب او در جلوگیری از توسعه استعمار فرانسه و نیز نقشه های شوم استعمارگران برای مبارزه با حجاب پرداخته است.
وی در فصل اول چنین می گوید: مسؤولین اداری فرانسه در الجزایر که مأموریت داشتند اصالت ملت را نابود سازند و از طرف مراجع مربوطه موظف بودند مطلقاً تمام شکل های زندگی را که ممکن است از نزدیک یا دور واقعیت و اصالت ملی را خاطر نشان مردم سازد، تجزیه کرده و از هم بدند. حداکثر کوشش خود را بر مسئله چادر متمرکز کردند و آن را به منزله علامت اصالت ملی و وضع خاص زن الجزایری تلقی کردند….[ بررسی جامعهشناسی یک انقلاب یا سال پنجم انقلاب الجزایر، ترجمه دکتر نورعلی بنده، ص 36 – 44.]
وی در جای دیگر می نویسد: «اوّلین اقدام ضد فرهنگی که فرانسه در الجزایر صورت داد، تلاش برای از بین بردن حجاب بود، و در این کار موفق شد؛ و هر چه بدن زن الجزایری را بیشتر عریان کرد، چنگال استعمارگر، بیشتر به حلقوم الجزایری فرو رفت؛ اما مجدداً زن الجزایری شخصیت خود را بازیافت و مبارزه علیه مطامع استعمار نیز آغاز گردید.»[ حسینیان، روح لله، حریم عفاف، تهران، مرکز چاپ و نشر سازمان تبلیغات اسلامی، 1376 ش، چهارم، ص48 به نقل از جنگ الجزایز، فصل الجزایر بی حجاب.]
در کشور جمهوری اسلامی ایران نیز حجاب، به دلایل خاص تاریخی، با انقلاب اسلامی پیوند خورده و نماد دین و انقلاب گردیده است؛ به همین دلیل، یکی از راهبردهای اساسی کسانی که معاند نظام هستند، این است که حجاب را بردارند یا بدحجابی ایجاد کنند.
مارتین ایندیک از عناصر اصلی محقق آمریکایی درباره اسلام و خاورمیانه اخیراً اعلام کرده است: «ما دیگر نمی توانیم در ایران روی تحرکات دانشجویی حساب کنیم و دیگر نمی شود دانشجوها را به خیابان ها بیاوریم».
وی در بخش دیگری از مطلب خود بر تاکتیک و پروژه دیگر آمریکا برای براندازی نظام اسلامی تأکید می کند که: «برنامه این است که حجاب را از زنان ایرانی بگیریم؛ زیرا زنان بی حجاب، نظام اسلامی ایران را ضایع می کنند و علامت مخالفت با رژیم ایران هستند.»[ شمیم یاس، بهمن 1381، پیش شماره 15، رویدادهای فرهنگی و اخبار زنان، ص 49.]
برهمین اساس می بینیم دشمنان انقلاب اسلامی با استفاده از ابزارهای متنوع و جذابی همچون اینترنت، ماهواره و… اقدام به القاء بدحجابی و بی حجابی در کشور اسلامیمان نموده اند به گونه ای که بنا به اظهار یکی از کارشناسان پلیس امنیت اخلاقی صحنه بی حجابی زنان که امروز شاهد هستیم، نسخه سناریو از پیش طراحی شده دشمن است که بازیگران این نمایش عموما سنین بین 16 تا 25 را شامل می شود که قریب به 90 درصد این مجموعه تحت تأثیر القائات غیرمستقیم رسانه های غربی به این کار مبادرت می ورزند.[ مدلینگ بی حجابی تا کی؟، گفتوگو با یکی از مامورینِ پلیس امنیت اخلاقی، کد خبر: 728،تاریخ انتشار: 16 شهریور 1392
http://www.valieamr.com/shownews.php?idnews=728]
قرائن و دلایل مختلف حاکی از این است که یکی از ترفندهای مهم استعمارگران برای نفوذ فساد و بی بند و باری در کشورهای اسلامی، از طریق گسترش بدحجابی و بی حجابی است و این واقعیتی است که در گفته ها و نوشته های آنها به وفور یافت می شود که در اینجا جهت آگاهی هرچه بیشتر خوانندگان به برخی از آنها اشاره می نماییم:
1. فرانتس فانون در کتاب بررسی جامعهشناسی یک انقلاب یا سال پنجم انقلاب الجزایر بهطور مبسوط به بیان نقش زن و حجاب او در جلوگیری از توسعه استعمار فرانسه و نیز نقشه های شوم استعمارگران برای مبارزه با حجاب پرداخته است.
وی در فصل اول چنین می گوید: مسؤولین اداری فرانسه در الجزایر که مأموریت داشتند اصالت ملت را نابود سازند و از طرف مراجع مربوطه موظف بودند مطلقاً تمام شکل های زندگی را که ممکن است از نزدیک یا دور واقعیت و اصالت ملی را خاطر نشان مردم سازد، تجزیه کرده و از هم بدند. حداکثر کوشش خود را بر مسئله چادر متمرکز کردند و آن را به منزله علامت اصالت ملی و وضع خاص زن الجزایری تلقی کردند….[ بررسی جامعهشناسی یک انقلاب یا سال پنجم انقلاب الجزایر، ترجمه دکتر نورعلی بنده، ص 36 – 44.]
وی در جای دیگر می نویسد: «اوّلین اقدام ضد فرهنگی که فرانسه در الجزایر صورت داد، تلاش برای از بین بردن حجاب بود، و در این کار موفق شد؛ و هر چه بدن زن الجزایری را بیشتر عریان کرد، چنگال استعمارگر، بیشتر به حلقوم الجزایری فرو رفت؛ اما مجدداً زن الجزایری شخصیت خود را بازیافت و مبارزه علیه مطامع استعمار نیز آغاز گردید.»[ حسینیان، روح لله، حریم عفاف، تهران، مرکز چاپ و نشر سازمان تبلیغات اسلامی، 1376 ش، چهارم، ص48 به نقل از جنگ الجزایز، فصل الجزایر بی حجاب.]
در کشور جمهوری اسلامی ایران نیز حجاب، به دلایل خاص تاریخی، با انقلاب اسلامی پیوند خورده و نماد دین و انقلاب گردیده است؛ به همین دلیل، یکی از راهبردهای اساسی کسانی که معاند نظام هستند، این است که حجاب را بردارند یا بدحجابی ایجاد کنند.
مارتین ایندیک از عناصر اصلی محقق آمریکایی درباره اسلام و خاورمیانه اخیراً اعلام کرده است: «ما دیگر نمی توانیم در ایران روی تحرکات دانشجویی حساب کنیم و دیگر نمی شود دانشجوها را به خیابان ها بیاوریم».
وی در بخش دیگری از مطلب خود بر تاکتیک و پروژه دیگر آمریکا برای براندازی نظام اسلامی تأکید می کند که: «برنامه این است که حجاب را از زنان ایرانی بگیریم؛ زیرا زنان بی حجاب، نظام اسلامی ایران را ضایع می کنند و علامت مخالفت با رژیم ایران هستند.»[ شمیم یاس، بهمن 1381، پیش شماره 15، رویدادهای فرهنگی و اخبار زنان، ص 49.]
برهمین اساس می بینیم دشمنان انقلاب اسلامی با استفاده از ابزارهای متنوع و جذابی همچون اینترنت، ماهواره و… اقدام به القاء بدحجابی و بی حجابی در کشور اسلامیمان نموده اند به گونه ای که بنا به اظهار یکی از کارشناسان پلیس امنیت اخلاقی صحنه بی حجابی زنان که امروز شاهد هستیم، نسخه سناریو از پیش طراحی شده دشمن است که بازیگران این نمایش عموما سنین بین 16 تا 25 را شامل می شود که قریب به 90 درصد این مجموعه تحت تأثیر القائات غیرمستقیم رسانه های غربی به این کار مبادرت می ورزند.[ مدلینگ بی حجابی تا کی؟، گفتوگو با یکی از مامورینِ پلیس امنیت اخلاقی، کد خبر: 728،تاریخ انتشار: 16 شهریور 1392
http://www.valieamr.com/shownews.php?idnews=728]