خانه » همه » خبر » برف و باران در جاده‌های ۹ استان کشور/ انسداد ۹ محور و کاهش ترددهای جاده‌ای

دانلود کتاب های امتحان شده

برف و باران در جاده‌های ۹ استان کشور/ انسداد ۹ محور و کاهش ترددهای جاده‌ای

سرهنگ احمد شیرانی درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور در حال حاضر شاهد بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، تهران، کرمانشاه، لرستان، مرکزی و همدان هستیم. همچنین در برخی از محورهای استان‌های ایلام و قم نیز بارش باران گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط بارش برف و باران توصیه می‌شود که رانندگان از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، گفت: در شرایط زمستانی لازم است که رانندگان حتما تجهیزات زمستانی و به خصوص زنجیرچرخ به همراه داشته باشند و از آن در جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر استفاده کنند. پربودن باک خودرو در آغاز سفر و همراه داشتن موادغذایی کافی و لباس گرم نیز از دیگر مواردی است که برای سفر در ایام زمستان توصیه می‌شود. در حین رانندگی به هنگام بارش برف و باران نیز رانندگی با سرعت مطمئنه، رعایت فاصله طولی و پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز هشدار همیشگی پلیس به رانندگان است.

مه گرفتگی و کاهش دید در ارتفاعات جاده‌های شمال

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا همچنین از مه گرفتگی و کاهش دید در ارتفاعات محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه و آزادراه قزوین – رشت خبر داد و از رانندگان خواست که در شرایط مه گرفتگی حتما چراغ خودروی خودروی خود را حفظ کرده و با دقت بالا و سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

برف و باران در جاده‌های ۹ استان کشور/ انسداد ۹ محور و کاهش ترددهای جاده‌ای

شیرانی به وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور نیز اشاره کرد و گفت: برابر گزارش‌های دریافتی در حال حاضر ترافیک در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس نیمه سنگین است و همین وضعیت در برخی از مقاطع محور شهریار – تهران نیز گزارش شده است. در دیگر محورهای مواصلاتی در حال حاضر مشکل و گره ترافیکی خاصی وجود ندارد و تردد به آرامی در جریان است.

وی درباره آمار ترددهای جاده‌های نیز گفت: اطلاعات سامانه‌های ترددشمار نشان می‌دهد که در شبانه‌روز گذشته میزان ترددهای جاده‌ای به نسبت به روز قبل‌تر خود ۲۲.۷ درصد کاهش داشته است. ساعات اوج تردد نیز بین ساعات ۱۶ تا ۱۷ بوده و کمترین تردد نیز بین ساعات سه تا چهار بامداد انجام شده است. بیشترین تردد نیز در این مدت به ترتیب در محورهای آزادراه کرج – تهران، آزادراه قزوین – کرج، آزادراه کرج – قزوین، آزادراه تهران – کرج و آزادراه قم – تهران انجام شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره محورهای دارای انسداد یا ممنوعیت تردد نیز گفت: محور قدیم خرم آباد – پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد – پل زال و محور خرم آباد – کوهدشت انجام می‌شود. محورهای ریگان – ایرانشهر، خوانسار – گلپایگان، محور جدید هشتگرد – طالقان، گنجنامه – تویسرکان، لاسم – ارجمند، وازک – بلده، سروآباد – پاوه و سی سخت – پادنا نیز تا اطلاع بعدی مسدود است.

شیرانی همچنین با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.

بیشتربخوانید:

271 35

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها