خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » بروزرسانی نقشه رنگ بندی کرونایی کشور؛ توقف نگران کننده گسترش رنگ آبی!

دانلود کتاب های امتحان شده

بروزرسانی نقشه رنگ بندی کرونایی کشور؛ توقف نگران کننده گسترش رنگ آبی!

تداوم «آبی»‌ترین وضعیت کرونایی کشور در هفته پیش رونقشه رنگ‌بندی کرونایی به فاصله یک هفته، بار دیگر بروز شد تا بعد از چندین هفته خوشایند، نشانه‌ای از نگرانی در نقشه جدید هویدا شود.

به گزارش «تابناک»؛ بر اساس رنگ‌بندی جدید کرونایی کشورمان که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر کرده، به مانند چند هفته گذشته، شمار شهر‌های قرمز و نارنجی «صفر» است که معنای آن، تداوم اوضاع مطلوب کرونایی کشورمان است، هرچند روند تغییرات دو رنگ دیگر، کمی نگران کننده به نظر می‌رسد.

 روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان در هفته‌های گذشته/ برای دیدین تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید

روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان در هفته‌های گذشته/ برای دیدین تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید

با نیم نگاهی به تصویر فوق، مشخص می‌شود که نقشه کرونایی کشورمان به مانند هفته‌های قبل تنها با دو رنگ زرد (کم خطر) و آبی (عادی) رنگ آمیزی شده و هنوز رنگ غالب در آن، رنگ آبی است، اما به نسبت هفته قبل، برخی مناطق آبی تغییر رنگ داده و حالا در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند که معنایش، افزایش شمار بیماران شناسایی شده در روز‌های گذشته است.

بر اساس نقشه جدید که از فردا، ۱۱ تیرماه اعمال خواهد شد، تعداد شهر‌های زرد از ۹۱ به ۱۰۵ شهرستان افزایش یافته است و به همین تناسب، شمار شهر‌های آبی از ۳۵۷ به ۳۴۳ شهرستان کاهش یافته است؛ تغییراتی که سهم آبی را در نقشه به نسبت هفته قبل کمی کاهش داده و می‌تواند حکم به صدا در آوردن زنگ هشدار را داشته باشد.

درباره وضعیتی سخن می‌گوییم که بسیاری از کشور‌های جهان اکنون با آن دست به گریبان هستند؛ افزایش شمار بیماران و شروع موج جدیدی از بیماری که البته هنوز زود است درباره شروعش اظهار نظر کنیم و افزون بر آن، می‌دانیم که به قدرت موج‌های قبلی نخواهد بود چراکه بسیاری از مردم واکسینه شده اند، اما نمی‌شود از احتمال وقوعش چشم پوشی کرد و نگران نشد.

دورنمایی که رقم نخواهد خورد اگر تزریق واکسن با قدرت در دستور کار کشورمان قرار داشته باشد و تزریق دوز‌های اضافه واکسن (دوز سوم و چهارم) با قوت پی گرفته شود، اما از آنجایی که روند واکسیناسیون در ایران مدتهاست که به شدت کند شده و استقبال از دوز‌های اضافه وضعیت مایوس کننده‌ای را نشان می‌دهد، بر شدت نگرانی هایمان در این خصوص افزوده می‌شود.

بدین ترتیب آنچه می‌تواند تغییرات در نقشه رنگ بندی کرونایی کشورمان به نسبت هفته قبل را نگران کننده کند یا نگرانی‌ها از آن را رفع نماید، واکنش مسئولان کشورمان خواهد بود که بایستی منتظر بمانیم و ببینیم از چه سنخی خواهد بود؛ اتخاذ تدابیری ویژه برای افزایش نرخ واکسیناسیون یا تداوم سکوت فعلی در این خصوص که آینده‌ای مبهم را ترسیم می‌کند؟!

 

 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها