خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » بروزرسانی نقشه رنگ بندی کرونایی کشور؛ تداوم گسترش رنگ «آبی»

دانلود کتاب های امتحان شده

بروزرسانی نقشه رنگ بندی کرونایی کشور؛ تداوم گسترش رنگ «آبی»

تداوم «آبی»‌ترین وضعیت کرونایی کشور در هفته پیش رونقشه رنگ‌بندی کرونایی به فاصله یک هفته، بار دیگر بروز شد تا شاهد تداوم وضعیت مطلوب کرونایی کشورمان و گسترش آن به مدت یک هفته دیگر باشیم.
به گزارش «تابناک»؛ بر اساس رنگ‌بندی جدید کرونایی کشورمان که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر کرده، به مانند چند هفته گذشته، شمار شهر‌های قرمز و نارنجی «صفر» است که معنای آن، تداوم اوضاع مطلوب کرونایی کشورمان است؛ اوضاعی بسیار کم خطر که نسبت به هفته قبل هم بهتر شده و نویدبخش روزهایی خوب پیش روی ایرانیان است.
 

 روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان در هفته‌های گذشته/ برای دیدین تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید

روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان در هفته‌های گذشته/ برای دیدین تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید

 

وضعیتی که با نیم نگاهی به نقشه فوق هم هویداست، چون در نقشه تنها دو رنگ زرد (کم خطر) و آبی (عادی) به چشم می‌خورد که تداوم آمار‌های خوشایند کرونایی را نوید می‌دهند؛ آمار‌هایی که از جمله آنها، فوتی‌های تک رقمی و حتی روزهایی بدون فوتی کرونایی در کشورمان در هفته‌های اخیر است.

بر اساس نقشه جدید که از فردا، ۴ تیرماه اعمال خواهد شد، تعداد شهر‌های زرد از ۱۰۶ به ۹۱ شهرستان کاهش یافته و به همین تناسب، شمار شهر‌های آبی از ۳۴۲ به ۳۵۷ شهرستان افزایش یافته است؛ تغییراتی که سهم آبی را در نقشه به شدت افزایش داده و آبی‌ترین وضعیت کرونایی کشورمان را رقم زده است.

اوضاع مطلوبی که تداوم آن در گرو رعایت پروتکل‌ها و از آن مهم‌تر، موثرترین اقدام پیشگیرانه در جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ یعنی واکسیناسیون است. طرح و تدبیری که مدتی است استقبال از آن به شدت کاهش یافته و باید دید تدبیر مسئولان برای تغییر شرایط چه خواهد بود.
 
 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها