خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » برگزاری مراسم روز جهانی قدس پس از دو سال محدودیت کرونایی

دانلود کتاب های امتحان شده

برگزاری مراسم روز جهانی قدس پس از دو سال محدودیت کرونایی

برگزاری مراسم روز جهانی قدس پس از دو سال محدودیت کرونایی

تابناک : راهپیمایی روز قدس ۱۴۰۱ بعد از دو سال که به خاطر مسایل کرونایی با حضور مردم برگزار نمی‌شد، امسال در آخرین جمعه ماه رمضان از ساعت ۱۰ صبح در تهران از مسیر‌های ده گانه به سمت دانشگاه تهران و در سایر استان‌ها از مبادی تعیین شده آغاز شد.امسال همچنین مراسم روز جهانی قدس به شکل راهپیمایی یا تجمع مردمی در بیش از ۹۰ کشور جهان با حضور مردم مسلمان و آزادگان دیگر ادیان الهی در حمایت از قدس شریف و فلسطین مظلوم و محکومیت رژیم ددمنش صهیونیستی برگزار می‌شود.
 
در راهپیمایی روز قدس امسال تهران مانند دیگر مراسم ملی و دینی همه اقشار و طیف‌های جامعه؛ مردم و مسوولان در کنار یکدیگر در مراسم شرکت داشتند.

امسال نیز راهپیمایان روزه دار با در دست داشتن تصاویر چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی توسط صهیونیست‌ها یاد و خاطره بیش از چهل سال اسارت آنان را گرامی داشته اند.
هم‌چنین پلاکارد‌ها و پرچم‌های با مضامین محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در دست دارند.

شعار اصلی راهپیمایان روز قدس امسال، همچون سال‌های گذشته، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل‌سعود و خائنین منطقه و تداوم شعار آزادی فلسطین و قدس شریف است.

هم زمان با روز جهانی قدس تعدادی از موشک‌های نظامی در چهارراه ولیعصر به نمایش گذاشته شد.

 
موشک زلزال و موشک خیبرشکن از جمله موشک‌هایی است که در معرض دید راهپیمایان قرار گرفت و حضور دهه هشتادی‌ها نیز در حاشیه برگزاری راهپیمایی روز قدس مشهودبود

نمایش عکس‌هایی از کودکان قربانی در جنگ یمن و عکس‌هایی از بمباران‌های یمن در نمایشگاه “مقاومت تا پیروزی یمن” در چهارراه ولیعصر تهران از حواشی مراسم راهپیمایی روز قدس تهران بود که در

حضور پرستاران برای کنترل فشار خون حاضرین در راهپیمایی روز قدس و پخش ماسک‌های بهداشتی در غرفه سازمان تامین اجتماعی نیز از جمله حواشی مراسم راهپیمایی روز قدس در تهران است.

شعار نویسی مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس در فلسطین با استقبال خانواده‌ها رو به رو شد.

هم‌چنین حضور کودکان در غرفه فرهنگسرای قدس برای رنگ‌آمیزی نقاش‌هایی از قدس و شهید سردار حاج قاسم سلیمانی از دیگر حاشیه‌های دیدنی راهپیمایی امروز بود.

اجرای زنده سرود “سلام فرمانده” توسط گروه سرود آن و با همراهی دهه نودی‌های حاضر در میدان فردوسی نیز دیدنی و شنیدنی بود.

راهپیمایی کنندگان در مراسم روز جهانی قدس با در دست داشتن پرچم فلسطین شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس سر دادند. حاضران در راهپیمایی همچنین پلاکارد‌هایی با تصاویر عماد مغنیه، سردار سلیمانی و شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل در دست دارند. عده‌ای با لباس‌های نظامی درمراسم شرکت کرده اند تا اقتدار ایران و حمایت از فلسطین را به جهانیان ثابت کنند.

پرچم رژیم صهیونیستی هم در راهپیمایی روز قدس در تهران به آتش کشیده شد.

دعوت به امضای طومار نقش “من چیست؟ ” در مسیر راهپیماپان در چهارراه ولیعصر توجه راهپیمایان روزه دار را که در گرمای اردیبهشت ماه تهران به سمت دانشگاه تهران حرکت می‌کردند به خود جلب میکرد.

راهپیمایان روزه‌دار در پایان مراسم با حضور در دانشگاه تهران در نماز عبادی سیاسی جمعه شرکت کردند.

قطعنامه راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس : روز قدس و حمایت از ملت فلسطین پشتوانه” امنیت ملی ایران اسلامی” است

قطعنامه راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس سال ۱۴۰۱ قرائت شد.

متن کامل قطعنامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَی بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الأَقْصَی الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ (سوره اسرا آیه ۱)

حمد و سپاس بیکران خدای سبحان را که به ما توفیق داد پس از درک لیالی مبارکه قدر و در آستانه عید سعید فطر و جشن پیروزی روزه‌داران بر طاغوت نفس، با حضور حماسی و قدرتمند در ” راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس ” با رستاخیز عظیم امت اسلامی در اقصی نقاط جهان همراه و بار دیگر ” حمایت از مقاومت عزتمندانه مردم مظلوم و مسلمان فلسطین” را فریاد زده و شکست خط سازش و سرعت گرفتن زوال رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی و بیزاری از جبهه سلطه و استکبار و حامیان آن را در معرض جهانیان قرار دهیم. در شرایطی که با گذشت ۴۳ سال از ابتکار معجزه گون معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و راهبری‌های حکیمانه و مدبرانه خلف صالح ایشان مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) آرمان ” آزادی قدس شریف” و ” رهایی ملت مظلوم فلسطین “، رویای صهیونیست‌ها در” تسلط از نیل تا فرات” و تحقق ” خاورمیانه بزرگ ” باطل و رژیم جعلی و موقتی صهیونیستی نیز به سرعت در مسیر زوال قطعی قرار گرفته است؛ ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی سراسری و دشمن شکن روز جهانی قدس که مظهر ” وحدت اسلامی ” در حمایت از فلسطین و میدان پشتوانه سازی برای” امنیت ملی ” ایران عزیز است، مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی ” الله اکبر ” و ” خامنه‌ای رهبر ” به جهانیان اعلام می‌داریم:

۱- آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین از سلطه رژیم اشغالگر صهیونیستی و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل را آرمان بلند جهان اسلام دانسته و با محکوم کردن هرگونه سازش و همچنین عادی سازی روابط با اسرائیل غاصب که با بی توجهی به تجارب و خطا‌های بزرگ تاریخی گذشته صورت پذیرفته است، را خیانتی غیرقابل بخشش و توطئه‌ای پلید برای تضعیف جبهه مقاومت اسلامی و نابودی آرمان فلسطین مظلوم قلمداد و هر تلاشی را که بخواهد اذهان امت اسلامی از این نقشه شوم را منحرف سازد، تقبیح می‌نماییم.

۲- روز قدس و حمایت از ملت فلسطین را پشتوانه” امنیت ملی ایران اسلامی” و رمز ” وحدت و اتحاد امت اسلامی” برابر توطئه‌های نظام سلطه و استکبار دانسته و ضمن تاکید بر ضرورت تعمیق مقاومت ضد صهیونیستی، و از سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی و منطقه‌ای می‌خواهیم با اتخاذ مواضع قاطعانه و عملی، تنها راه حل مسئله فلسطین که “بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی نقاط دنیا و برگزاری همه پرسی فراگیر و آزاد برای تضمین آینده این کشور ” و تحقق راهبرد ” فلسطین “فی البحر الی النهر ” است را مورد حمایت قرارداده و با هرگونه راه‌حل نمایشی جایگزین و ظالمانه مخالفت نمایند.

۳- شکست‌های پی‌درپی امریکا و رژیم صهیونیستی و ارتجاع وهابی در منطقه راهبردی غرب آسیا که توهم شکست ناپذیری ارتش صهیونیستی و نفوذناپذیری امنیتی آن را باطل ساخته است از نشانه‌های افول نظام سلطه و صهیونیسم در منطقه دانسته و بر حمایت قاطع و همه‌جانبه معنوی و موثر نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت ضد صهیونیستی به ویژه مجاهدان و رزمندگان غیور فلسطین تاکید می‌کنیم.

۴ -با اعلام نفرت و انزجار از سکوت مرگبار مجامع جهانی و نهاد‌های کاریکاتوری حقوق بشر در قبال نژادپرستی، نسل کشی و جنایات ضد بشری رژیم جعلی صهیونیستی؛ افشای جنایات و خباثت‌های این رژیم علیه ملت‌ها به ویژه مردم فلسطین و همچنین جنایات شیطانی آن علیه ملت ایران طی ۶۰ سال اخیر از جمله همکاری در شکل گیری ساواک جهنمی؛ فاجعه خونبار ۱۷ شهریور ۱۳۵۷، ترور شهدای هسته‌ای و. را از مصادیق” جهاد تبیین” دانسته و از دستگاه‌ها و نهاد‌های مسئول این حوزه و همچنین اصحاب رسانه می‌خواهیم با استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود نسبت به تبیین سیاهه جنایات رژیم صهیونیستی و چرایی حمایت‌های نظام جمهوری اسلامی از انتفاضه و فلسطین به ویژه برای نسل جوان جامعه اسلامی اقدام عاجل و موثر نمایند.

۵- آمریکا و نظام فرعونی، مافیایی و تروریستی حاکم بر این کشور را “دشمن شماره یک” خود دانسته و با محکوم کردن عهدشکنی‌ها و رفتار استکباری و مزورانه کاخ سفید در مواجهه با حقوق برجامی ایران اسلامی ضمن حمایت از هیئت مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان، لغو همه جانبه تحریم‌ها و راستی آزمایی و حصول اطمینان از تمکین امریکایی‌ها در قبال آن را تنها راه صیانت از حقوق و منافع ملی قلمداد و هرگونه تخطی و غفلت از آن را مذموم و خلاف ملاحظات راهبردی نظام و رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) می‌دانیم.

۶- اقتدار و توانمندی‌های بازدارنده موشکی و نفوذ معنوی و تعیین‌کننده منطقه‌ای ایران مقتدر و سربلند که به یمن مجاهدت‌های اقتدار آمیز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی به ویژه ” سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ” با پرچمداری سردار دل‌ها شهید قدس حاج قاسم سلیمانیحاصل شده است را سرمایه راهبردی کشور دانسته و ضمن تاکید بر تداوم راهبرد ظرفیت افزایی دفاعی و بازدارنده، به دشمنان این سرزمین هشدار میدهیم از هرگونه شیطنت و رویاپردازی برای تضعیف و یا تعرض به این حوزه که خط قرمز ایرانیان است، اجتناب ورزند و خود را هدف پاسخ‌های قاطعانه، ویرانگر و پشیمان کننده ایران مقتدر قرار ندهند.۷- ” وحدت و وفاق ملی” رمز پیروزی و سربلندی ملت ایران برای عبور از بحران‌ها، فتنه‌ها و چالش‌های تولید شده توسط دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی بوده است؛ با تاکید بر شرایط خطیر و حساس تاریخی امروز کشور و لزوم تعمیق همدلی و هم افزایی ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و فائق آمدن بر جنگ اقتصادی و تحریمی دشمنان و مبارزه قاطع با فساد و گرانی، هرگونه غفلت و کوتاهی در این عرصه را در زمره بازی در زمین دشمن تلقی و با محکومیت قاطع آن، محاکمه و مجازات عوامل و مسببان را خواستاریم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

سردار سلامی: جهاد راز سعادت ماست/ دشمن فلسطین به سمت اضمحلال است

فرمانده کل سپاه گفت: مستکبران جهان رژیم صهیونیستی را در منطقه ایجاد کرده اند و این رژیم به زودی از نقشه جهان محو خواهد شد.

سردار سلامی در سخنرانی پیش خطبه های نماز جمعه این هفته تهران در روز قدس گفت: فلسطینی ها به این حقیقت رسیدند که با کاغذ پاره ها نمی توان امنیت را و استقلال و بازگشت به سرزمین مادری را آرزو کرد و با ظالمان سازش کرد. این درس بزرگی است که تاریخ به همه ما داده است و امامان بزرگوار ما بر این حقیقت حکیم و آگاهند که سازش با ظالم راه زیستن امن و آرام نیست. مستکبران راه غلبه بر خودشان را به ما نمی آموزند. این منطق روح جهاد را در فلسطین و لبنان و دیگر نقاط جهان اسلام علیه مستکبران برانگیخت. این تفکر که راه سعادت مسلمانان در برابر ‌مستکبران از مسیر جهاد عبور می کند. دشمن زبان شمشیر را خوب ‌می‌فهمد. او به منطق قدرت معتقد است و می‌داند با قوی شدن می توان پیروز شد. به قدرت احترام می گذارد و این سررشته راهی بود که امامان انقلاب ما به ویژه در دوره طولانی امامت رهبری عزیزمان موجب شکل گیری یک نقشه راه جدی شد.

وی‌ گفت: رهبری انقلاب مدبرترین بهترین و قدرتمندترین فرمانده خود را برای هدایت نهضت مقاومت منصوب کرد. حاج قاسم شهید توانست در اقصی نقاط جهان جوانان را به جهاد دعوت کند و از آن روز تا امروز دیگر ارتش صهیونیستی در هیچ جنگی پیروز نشده است.

وی‌ گفت: دقت کنید قبلا رژیم صهیونیستی بی رحمانه قتل عام می کردند اما امروز مجروح شدن یک فلسطینی برای آنها عقوبت فراوان دارد.

سلامی تصریح کرد: فلسطینی ها از دست های خالی عبور کرده اند و مسلح اند. مردانش در میانه میدان هستند و اسراییل در حال فروپاشیدن است. شما که فکر می کردید لایه های ضخیم امنیت می تواند شما را از خطرات فلسطینی ها نجات دهد دیدید که شهیدان محمد حسین، شهید ضیا در سرزمین های ۱۹۴۸ چه کردند. چگونه کشتی هایتان در دریا شکست می خوردند. شما شلیک هزاران راکت نیروهای فلسطینی در صیف القدس را دیدید . شما همانند اژدها و شیر حزب الله را مسلط در شمال سرزمینی که اشغال کردی می بینید، محاصره در قلب جهان اسلام را حس می کنید و پارگی نظام اجتماعی تان را می بینید. فکر می کردید آمریکا تکیه گاه محکمی است او به بیت عنکبوتی تبدیل شده است. اما نظام امنیتی شما که به آن تکیه کردید دیگر محکم نیست. آمریکا از افغانستان و عراق خارج شد و در حاشیه سیاست های منطقه است و دیگر نمی تواند به شما کمک کند و همانند آمبولانسی است که بعد از اینکه مریض میمیرد به فریادش می‌رسد.
سلامی گفت: شما می دانید ما اهل عمل و واکنش هستیم و پاسخ ما به شما این است که شرایط را برای محو خود فراهم می کنید. ما شما را رها نمی کنیم منتظر باشید.
وی تاکید کرد: اگر کوچکترین عمل جاهلانه از شما سر بزند می دانید چه به سرتان خواهد آمد.

سلامی ادامه داد: به فلسطین قهرمان هم می گویم ادامه دهید، نصر الهی با شما است. شما متحد هستید درکرانه باختری و غزه و صحن مسجد الاقصی که خداوند آن را مبارک گرداند.

وی تصریح کرد: دشمن شما به سمت اضمحلال است و قدرت شما درحال جان گرفتن. فلسطین در قلب ماست. جهان اسلام دریک کشتی نشسته است و با هم جهاد می کنیم و جهاد راز سعادت ماست.

فرمانده سپاه قدس: اسرائیل هیچ گاه نتوانسته یک ملت واحد باشد

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه اسرائیل در طول این ۷۰ و چند سال، هیچ وقت نتوانسته است یک ملت واحد باشد، گفت: در این سرزمین‌های اشغالی که به شدت هم سانسور خبری می‌شود تا خیلی از مسائل درونی‌اش افشا نشود، تبعیض نژادی در اوج خودش است و بالاترین میزان اختلافات طبقاتی را دارد.

سردار اسماعیل قاآنی ظهر امروز در حرم مطهر رضوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد، با بیان اینکه آخرین جمعه ماه رمضان معنوی‌ترین روز سال برای هر مسلمان است، اظهار کرد: امام عظیم‌الشان(ره) برای مهم‌ترین امر جهان اسلام، با معنویت‌ترین روز زندگی هر مسلمان را به عنوان روز قدس قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه امام(ره) پیش‌قراول مقابله با رژیم کودک‌کش خبیث بوده است، افزود: ذات این مرد عجین شده با دفاع از مظلوم بود، اما در قضیه فلسطین و دفاع از مردم مظلوم و قهرمان آن، ما شاهد یک برتری در وجود امام هستیم. شما وقتی به فتاوا و صحبت‌های امام مراجعه می‌کنید می‌بینید از سال‌هاپیش از انقلاب نه تنها همیشه در دفاع از ملت مظلوم فلسطین جلودار بودند، بلکه فتواهای مختلف در باب اجازه استفاده از زکات و سهمین برای کمک به مردم فلسطین دارند.

فرمانده سپاه قدس عنوان کرد: در دوره پیروزی انقلاب، امام این ایده بزرگ دفاع از ملت مظلوم فلسطین را نهادینه کرد و در اولین سال پس از پیروزی انقلاب، در پیامی گسترده ملت ایران و تمام ملل اسلامی را به گرامیداشت روز قدس و اعلام همبستگی برای دفاع از ملت مطلوم فلسطین دعوت کردند.

قاآنی با اشاره به فرازهایی از پیام امام در سال ۵۸ در خصوص لزوم دفاع از ملت فلسطین، بیان کرد: امام از موضوع دفاع از فلسطین شروع می‌کند اما روز قدس را به روز اسلام و احیای اسلام تعمیم می‌دهند و در طول این چهل و چند سال، هم ملت بزرگ ایران و هم تمام ملت‌های بزرگ اسلامی هر سال امروز را بهتر از سال‌های گذشته برگزار کردند و حتی در سال‌های شیوع کرونا هم از پا ننشستند و این روز را گرامی داشتند و بدون تردید همچنان که امامین انقلاب وعده دادند، با بزرگداشت این روز عظیم، مقدمات آزادی سرزمین قدس فراهم شده و زمان طولانی نخواهد گذشت که آزادی قطعی فلسطین محقق شود.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی فلسطین و توطئه‌های قدرت‌های شرور دنیا در راستای تشکیل رژیم صهیونیستی، گفت: در سال ۱۹۴۸ آدم‌های گوناگون را از جاهای مختلف دنیا جمع کردند و به سرزمینی با قدمت تاریخی بالا آوردند و مردم آن را کشتند و تبعید کردند و مجموعه آدم‌هایی که نام خود را قوم یهود گذاشته بودند، به سرزمینی آمدند که هیچ ربطی به آنان ندارد. اگر امام(ره) می‌فرمایند این غده سرطانی باید حذف شود، دارای منطق است. این سرزمین صاحب دارد و ملت فلسطین صاحبان آن هستند.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه اسرائیل در طول این ۷۰ و چند سال، هیچ وقت نتوانسته است یک ملت واحد باشد، ادامه داد: در این سرزمین‌های اشغالی که به شدت هم سانسور خبری می‌شود تا خیلی از مسائل درونی‌اش افشا نشود، تبعیض نژادی در اوج خودش است و بالاترین میزان اختلافات طبقاتی را دارد. افرادی خشونت‌گرا، وابسته به دنیا در این رژیم زندگی می‌کنند که کانون ایجاد هر فتنه‌ای هستند و بدترین رفتارها را با مومنین دارند.

قاآنی با اشاره به اینکه زمانی صهیونیست‌ها شعار نیل تا فرات را سرمی‌دادند، خاطرنشان کرد: اگر علمای دین و مردم فداکار جهان اسلام با اسرائیل به مبارزه نمی‌پرداختند، قطعا این رژیم به دنبال توسعه بود. در سال‌های دفاع مقدس و چند هفته پس از فتح خرمشهر توسط رزمندگان ما، رژیم صهیونیستی از جنوب به لبنان حمله کرد و حدود ۳۰۰۰ انسان مظلوم را فقط در آن چند روز کشت. اگر استحکام مردم مبارز در سرتاسر عالم نبود، این‌ها هر روز با همین میزان کشتار ایده از نیل تا فرات خود را اجرا می‌کردند.

رژیم صهیونیستی خود هم به نزدیک بودن پایان عمرش معترف است

وی با اشاره به اینکه اسرائیل با به کارگیری تمام‌ تجهیزات نظامی، ادعای شکست‌ناپذیری دارد، اضافه کرد: متاسفانه وقوع حوادثی باعث شد این القائات غلط در ذهن بسیاری برجسته شود. مثلا در جنگ ۶ روزه سه کشور سوریه، اردن و مصر با رژیم صهیونیستی درگیر شدند و با حمایت‌های بین‌المللی از این رژیم، متاسفانه در عرض ۶ روز هر سه کشور شکست خوردند و زمین‌هایی که از آن‌ها گرفته شد نیز هنوز در تصرف این رژیم است.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه از روزی که انقلاب اسلامی وارد میدان مبارزه با اسرائیل شد، این رژیم هیچ موفقیتی کسب نکرده است، اظهار کرد: لذا در این بیست و چند سال گذشته، هر گاه که اسرائیل جنگی راه انداخت، شکست خورد. در مرحله اول با تلاش مجاهدانه فرزندان انقلاب اسلامی، حزب‌الله لبنان به فرماندهی سید مقاومت چنان فشار را بر روی این رژیم وارد کردند که در سال ۲۰۰۰ میلادی اسرائیل از جنوب لبنان عقب‌نشینی نکرد، بلکه فرار کرد.

قاآنی ادامه دهد: ۶ سال بعد این رژیم جنایتکار در صدد جبران این تحقیر برآمد و ارتش و تجهیزات خود را گسترش داد و جنگ ۳۳ روزه را راه انداختند و در این جنگ نیز جنایتی نبود که این رژیم انجام ندهد، طوری که مهمات آن‌ها تمام شد و از آمریکا درخواست تسلیحات کرد.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه، بیان کرد: اما صهیونیست‌ها حتی نتوانستند خود را به نهر لیتانی برسانند؛ چراکه در مقابل آن‌ها عده‌ای حزب‌اللهی با امکانات محدود، اما با اراده قوی حضور داشتند و ارتش اسرائیل مجددا تحقیر شد. پس از دو سال کار کردن، در سال ۲۰۰۸ با فلسطینی‌ها جنگ ۲۲ روزه را راه انداختند و در حالیکه پیشرفته‌ترین امکانات نظامی را در اختیار داشت، اما ۲ کیلومتر از عرض ۶ کیلومتری غزه را هم در عرض این ۲۲ روز نتوانستند بگیرند.

فرمانده سپاه قدس تاکید کرد: رژیم صهیونیستی نمی‌فهمد مسلمانان چه شیعه و چه سنی، وقتی با این مکتب ولایی ارزشمند رفاقت می‌کنند، هر روز که می‌گذرد قدرت و عزت بیشتری پیدا می‌کنند. فرزندان انقلاب اسلامی، اسرائیل را وادار به قبول شکست‌پذیر بودن ارتش خود کردند.

قاآنی با بیان اینکه تمام مسلمانان فرزندان مقاومت هستند، ادامه داد: هیچ انسانی در دنیا به اندازه یک مسلمان مقاوم نیست؛ چراکه ما پیامبر(ص) را به عنوان الگوی خود قرار داده‌ایم و روز به روز در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی مقاومت بیشتری پیدا کرده‌ایم و هرچه می‌گذرد فرزندان مقاومت رشد می‌کنند و امروز یک جبهه ببن‌المللی مقاومت تشکیل شده که جنایتکاران صهیونیست در هر کجا به فلسطین حمله می‌کنند، این جبهه مقاومت به جنگ با این رژیم می‌رود و هر چه قدر که رژیم صهیونیستی ضعیف شده، این جبهه مقاومت رشد کرده است.

وی با اشاره به عملیات سیف‌القدس در سال گذشته که توسط فلسطین انجام شده بود، تصریح کرد: در آن جنگ مردم فلسطین ۱۱ روز مردانه مقاومت کردند و ۳۰۰۰ موشک در آن جنگ از طرف فلسطین به رژیم متجاوز شلیک شد. این یک نمونه برجسته از جبهه مقاومت است که هر روز هم از همه لحاظ بیشتر پیشرفت می‌کند.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه طبق وعده‌های الهی رژیم صهیونیستی عمر چندانی نخواهد داشت، گفت: هیچ حکومت یهودی تا کنون نتوانسته است بیش از ۸۰ سال عمر کند و الآن در مراکز مطالعاتی بحث بر سر این است که عمر رژیم صهیونیستی چه عددی بین ۷۰ سال و ۸۰ سال است و خود رژیم نیز به این مسئله اقرار می‌کند. یک مرکز مطالعاتی امنیت ملی در اسرائیل، یک جنگ بین جنگ‌ها طرح‌ کرده بود و می‌خواست ایران را از سوریه بکند و هر کار هم توانست انجام داد. اما استحکام رزمندگان جبهه مقاومت، باعث شد این مرکز مطالعات اقرار کند راهبرد جنگ بین جنگ‌ها شکست خورده است، اما دلیلی هم نداریم؛ این‌ها از نتایج روز قدس است.

قاآنی بیان کرد: ما از قبل و بعد از انقلاب، به جلوداری امامین انقلاب، رسما اعلام کرده‌ایم از هر جبهه‌ای که در مقابل رژیم جنایتکار صهیونیستی تشکیل شود، حمایت می‌کنیم. در همین یک سال گذشته هم دیدیم که هر روز برای رژیم صهیونیستی یک نکبت تازه‌ای فراهم شد. در همین دو ماه گذشته ۵ عملیات فداکارانه را کسانی انجام داده‌اند که حرکاتشان توسط دوربین‌های رژیم ثبت شده است.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی حتی حقایق را به مردم خودش هم نمی‌گوید، عنوان کرد: چند ماه پیش به این رژیم خبر رسید دو پهپاد ناشناس در حال حرکت به سمت آنان اند. ۴۱ هواپیمای جنگی و پهپاد را بلند کردند مردم‌شان از آنان می‌پرسیدند این ۴۱ هواپیما و دو پهپاد از کجا آمده است و سران رژیم به دروغ به مردم خودشان می‌گفتند ما شب گذشته رزمایش داشته‌ایم‌.

فرمانده سپاه قدس با اشاره به پرواز یک هواپیمای حزب‌الله بر فراز آسمان‌های رژیم صهیونیستی و عکسبرداری از بخش‌های مختلف این رژیم، خطاب به اسرائیل گفت: شما که می‌گویید اگر پشه‌ای بجنبد می‌زنیم، اکنون برای ملت خودتان جوابی ندارید. عقل خود را به کار بیاندازید و ببینید که عمر این رژیم در حال پایان است. پس تا خانه‌هایتان در اروپا و آمریکا گران‌تر نشده و خانه‌هایتان در داخل سرزمین‌های اشغالی بیش از حد ارزان نشده، خانه‌های خود را بفروشید و به سرزمین اصلی خود برگردید. روز قدس همچنان با استحکام تا از بین بردن همه شما ادامه پیدا خواهد کرد و این جبهه مقاومت تا هر روز قوی‌تر از گذشته تا شما را نابود نکند، از پا نمی‌ایستد. این پیام روز قدس است و امیدواریم زمان رسیدن این پیروزی و برگزاری نماز در مسجدالاقصی طولانی نباشد.

 

 

 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها