خانه » همه » مذهبی » بیماری‌های ناشی از مصرف بیش از حد گوشت قرمز

دانلود کتاب های امتحان شده

بیماری‌های ناشی از مصرف بیش از حد گوشت قرمز

به نقل از مدیکال‌اکسپرس؛ این مطالعه که توسط محققان دانشگاه آکسفورد بر روی بیش از ۴۷۵ هزار بزرگسال بریتانیایی انجام شده، نتایج زیر را به همراه داشته است:

مصرف بیش از حد گوشت قرمز فرآوری‌نشده و فرآوری‌شده علاوه بر افزایش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، خطر ابتلا به بیماری ایسکمیک قلب، ذات‌الریه، بیماری دیورتیکولی، پولیپ روده بزرگ و دیابت را نیز افزایش می‌دهد. به‌عنوان مثال، افزایش مصرف هر ۷۰ گرم گوشت قرمز فرآوری‌نشده و فرآوری‌شده در روز، با افزایش ۱۵ درصدی خطر ابتلا به بیماری ایسکمیک قلب و افزایش ۳۰ درصدی خطر ابتلا به دیابت همراه است.

همچنین افزایش مصرف گوشت انواع طیور با افزایش خطر بیماری ریفلاکس معده مری، ورم معده و اثنی‌عشر، بیماری دیورتیکولی، بیماری کیسه صفرا و دیابت همراه است. به گفته محققان، این خطرها بیشتر متوجه کسانی است که شاخص توده بدنی بالاتری دارند و از چاقی و اضافه وزن رنج می‌برند.

به گفته محققان، انواع گوشت منابع غذایی عمده اسیدهای چرب اشباع هستند و می‌توانند لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) یا همان کلسترول بد را افزایش دهند؛ یک عامل خطر تثبیت‌شده برای بیماری ایسکمیک قلب.

صندوق جهانی تحقیقات سرطان توصیه می‌کند که افراد باید بخصوص مصرف گوشت فراوری‌نشده را در هفته به حدود ۳۵۰ تا ۵۰۰ گرم محدود کنند و گوشت فرآوری‌شده باید به ندرت خورده شود.

نتایج این مطالعه در نشریه پزشکی BMC Medicine منتشر شده است.


دویچه‌وله

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها