خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » بی توجهی مجلس به اصل فساد فولاد مبارکه

دانلود کتاب های امتحان شده

بی توجهی مجلس به اصل فساد فولاد مبارکه

فرارو- با وجود اینکه بیش از یک هفته از انتشار اخبار فساد در فولاد مبارکه می‌گذرد و همچنان بحث داغ در شبکه‌های اجتماعی و فعالان رسانه‌ای است، اما بنا بر گفته محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه؛ هنوز پرونده به این نهاد ارسال نشده است. با این وجود روز گذشته ۵۴ مدیر فولاد مبارکه که عمدتا نزدیک به دولت قبل بودند، از کار برکنار شدند. همین مسئله منجر به این شد که گمانه‌زنی درباره سیاسی بودن این ماجرا شدت بگیرد. 

در همین خصوص عباس عبدی تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با فرارو عنوان کرد: «واقعیت این است که من گمان نمی‌کنم این مجلس بتواند یک گزارش از تحقیق و تفحص بی‌طرفانه تهیه و منتشر کند؛ بنابراین به طور قطع اختلافاتی در پشت پرده وجود دارد و حتی رئیس فولاد مبارکه هم در توضیحات خود عنوان کرده است که گزارش منتشر شده از سوی کمیسیون اصل ۹۰ مخدوش است.»

وی تاکید کرد: «البته هیچ شک و شبه‌ای در وجود این فساد عظیم در فولاد مبارکه وجود ندارد و به قطع آنچه که مطرح شده، رخ داده است. حتی برای اثبات این مسئله نیازی هم به این گزارش نبود و صرفا کافی بود تفاوت قیمت‌ها را مورد بررسی قرار بدهند. اما نکته مهم این است که این مابه التفاوت به جیب چه کسانی رفته است؟ این همان سوالی است که مجلس به آن جواب نمی‌دهد. اینکه در گزارش حتی به هزینه تبلیغات که به فلان رسانه پرداخت شده، اشاره کرده‌اند چه اهمیتی دارد؟»

عبدی در پایان عنوان کرد: «اگر نیت نمایندگان مجلس مبارزه با فساد است، باید سراغ همین سرچشمه بروند و آن را خشک کنند. چرا صرفا به بیان واضحات و نکات آشکار ماجرا می‌پردازند؟ به همین دلیل است که من هم گمان می‌کنم این گزارش ابزاری برای تغییرات اتوبوسی در فولاد مبارکه بود. هرچند برای این کار هم نیازی به این گزارش نبود و می‌توانستند این تغییرات و انتصابات آینده را انجام بدهند کسی نمی‌توانست مانعشان شود.»

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها