خانه » همه » سلامت » تاریخچه  روغن براهمی

دانلود کتاب های امتحان شده

تاریخچه  روغن براهمی

خواص و موارد منع مصرف روغن براهمی

روغن براهمی یک ماده طبیعی است که در آیورودا (طب سنتی هندوستان) استفاده می شود. به طور معمول به پوست سر ماساژ می شود، از عصاره های گیاهان باکوپا مونیری و گوتوکولا ساخته می شود. طرفداران ادعا می کنند روغن براهمی می تواند به شرایط خاصی از سلامتی و همچنین بهبود مو و پوست کمک کند.


خواص و موارد منع مصرف روغن براهمی

مطمئنا شما هم همانند بسیاری از افراد دیگر نام  روغن براهمی را نه در تلوزیون و نه حتی در رسانه ها شنیده اید ، بلکه همانند سایر استفاده کنندگان از این روغن برای شما تاثیر آنرا نقل نموده اند .

روغن براهمی  یک روغن عجیب و باور نکردنی است .

روغن براهمی بر خلاف باورهای عامیانه که گمان می کنند این روغن دارای ترکیباتی غیر گیاهی است ، کاملا گیاهی می باشد .

روغن براهمی از گیاه باکوپا مونیری « Bacopa monnieri » یا همان براهمی «Brahmi» گرفته شده است .

مطمئنا شما هم راجع به این گیاه فواید و خواص بی شماری را شنیده اید که رد پایتان به این صفحه باز شده است .

درست فکر میکنید .

این روغن در واقع میتواند برای موهای شما معجزه کند .

تاریخچه  روغن براهمی

گیاه باکوپا ( Bacopa ) یا همان Water hyssop از رسته گیاهان عجیب و غریب است که در مناطق بسیار گرم رشد میکند و تاثیر بسیار زیادی بر روی موهای سر دارد .

این گیاه عمدتا در مناطق جنوب شرقی استرالیا ، هند و تالاب های مراکش رشد میکند .

اولین افرادی که پی به خاصیت عجیب این روغن برای تقویت رشد مو بردند هندیان بودند .

هندیان با معرفی گیاه باکوپا به سایر کشور ها روغن براهمی را به عنوان یک محصول اختصاصی به سایر کشور ها تحت عنوان اکسیر معجزه گر مو ارسال می کردند .

ایرانیان باستان جزو کسانی بودند که از روغن براهمی بسیار استفبال نمودند .

هندویان بر این باورند که براهمی یک روغن عجیب است که معجزه و هدیه طبیعت برای آنها میباشد .

برخی هندویان از روغن براهمی برای شستشوی خدایان خود استفاده میکنند و برخی دیگر معتقد هستند که اجساد هندو باید قبل از سوازنده شدن توسط روغن براهمی غسل داده شوند .1

روغن براهمی دارای خواص درمانی روغن پایه و خواص معالجه گر گیاهان براهمی است. به همین دلیل روغن نسبتاً قدرتمندی است. از این رو خواص روغن براهمی عبارتند از:

روغن موی سر

روغن براهمی یکی از بهترین دارو های طبیعی برای درمان رشد کم مو و دیگر مشکلات مربوط به مو است. فراموش نکنید که روغن براهمی را می توان مستقیماً با موی سر تماس داد. به طور کلی خواص روغن براهمی برای مو شامل این موارد است:

جلوگیری از ریزش مو

تقویت رشد مو

جلوگیری از سفید شدن زودهنگام مو (می توانید آن را با آلما ترکیب کنید تا کارکرد بهتری داشته باشد)

تقویت ریشه مو

کاهش شوره و خاصیت فلسی جمجمه

آرام کردن جمجمه و تسکین خارش و سوزش آن

داروی خواب طبیعی

توصیه می کنیم افرادی که مشکل خواب دارند یا به بی خوابی مبتلا شده اند، از روغن براهمی استفاده کنند. دو روش استفاده از روغن براهمی برای بهبود خواب وجود دارد:

چند قطره روغن اساسی براهمی را به آب وان اضافه کنید و با آب گرم حمام کنید.

کف سر را با روغن براهمی گرم ماساژ دهید. عمل ماساژ را به مدت ۱۰ دقیقه ادامه دهید.

کاهش اضطراب

روغن براهمی را می توان برای کاهش اضطراب به کار گرفت. این روغن می تواند از طریق بخارساز یا روغن سوز در هوا منتشر شود. با تنفس این اسانس می توانید شاهد تسکین احساس اضطراب خود باشید.

درمان زخم

گیاه باکوپای باریک برگ می تواند زخم دهان را تسکین دهد. اگر زخم تاول زد، مقدار کمی روغن براهمی روی آن بمالید. این روغن از سوزش زخم به دلیل صرف غذا جلوگیری کرده و روال درمان زخم را تسریع می کند.

فواید بهداشتی ماساژ کف سر

ماساژ کف سر با روغن براهمی فواید بهداشتی فراوانی برای موی سر دارد:

کاهش استرس و خستگی ذهنی

بهبود خواب

بهبود قدرت تمرکز و حافظه

کمک به بزرگسالان مبتلا به زوال عقل

کاهش حمله بیماری صرع به کمک آرام کردن مغز و اعصاب

تسکین درد مفصل

روغن براهمی ماده ای به شدت ضد التهاب است. شخص می تواند آن را برای کاهش درد و التهاب در مفصل یا التهاب در دیگر بخش های بدن از قبیل درد پشت، سردرد و درد های مشابه استفاده کند. تأثیرات تسکینی موجود در این روغن، درد را به صورت موقت تسکین می دهد.

بیماری آلزایمر

خواص روغن براهمی برای بیماری آلزایمر نوید بخش است. این روغن عملکرد شناختی را ارتقاء می دهد. با این حال مشخص نیست که تکنیک ساده ماساژ دادن کف سر می تواند این خاصیت درمانی را برای افراد به ارمغان آورد یا خیر.

هشیاری در زمان نیاز

گیاه براهمی جریان خون در مغز را ارتقاء می دهد. این یک فرایند بلند مدت است. وقتی که مغز به طور منظم با استفاده از روغن راهمی ماساژ داده شود، ذخیره خونی آن افزایش می یابد. روغن براهمی احساس آرامش را در طول ماساژ جمجمه فراهم می آورد. با این حال، میزان هوشیاری فرد در تمام طول روز یا در اوقات ضروری دچار اختلال نمی شود.

ماساژ شکم

اعمال روغن براهمی بر شکم فرد می تواند برای تخلیه گاز معده مفید باشد. این روغن موجب کاهش درد گاز، هضم و درد معده می شود.

دستورالعمل ماساژ سر با روغن براهمی

قبل یا بعد از شستشو ، پوست سر خود را به آرامی با حرکات دورانی و با مقدار کمی روغن برهمی ماساژ دهید. نوک انگشتان را به صورت ریتمیک و به آرامی از تاج سر (قسمت میانی) به سمت بیرون به سمت گوش ها و پایه جمجمه خود (از جایی که گردن شما شروع می شود) کار کنید.

روغن برهمی برای حمایت از رشد سالم موها و تشویق هر یک از مزایای برهمی مغز و ذهن را به پوست سر ماساژ می دهد. درمان آیورودا برای ریزش مو ، اضطراب ، تنش ، سردرد و بی خوابی. سرگیجه را کاهش می دهد و هوشیاری را افزایش می دهد.فولیکول های مو را جوان و موها را از ریشه تقویت می کند. درمان برای مسائل مربوط به مو و پوست سر یعنی شوره سر ، شکاف انتهایی ، خارش در پوست سر و تشکیل پوسته پوسته.

عوارض جانبی مصرف روغن براهمی

از مصرف دهانی روغن براهمی  باید خودداری کرد و تنها برای مصرف موضعی است. مصرف دهانی این روغن می تواند عوارض جانبی خفیفی از جمله حالت تهوع و استفراغ داشته باشد و در نتیجه مصرف فراوان روغن می‌تواند منجر به مرگ شود . از مصرف این روغن  توسط زنان باردار، زنان شیرده و کودکان باید خودداری شود . به علت نبودن اطلاعات علمی کافی در زمینه استفاده از براهمی ، شخص باید قبل از استفاده از آن در طول دوره درمان با پزشک مشورت کند.3

پی نوشت:
1.www.royka.ir
2.www.saednews.com
3.www.topmagnes.blog.ir

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها