خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » تایید کشته‌شدن دو آمریکایی توسط نیروهای روس/دیدار جانسون با ۴۰۰ نظامی اوکراینی در انگلیس

دانلود کتاب های امتحان شده

تایید کشته‌شدن دو آمریکایی توسط نیروهای روس/دیدار جانسون با ۴۰۰ نظامی اوکراینی در انگلیس

تایید کشته‌شدن دو آمریکایی توسط نیروهای روس

بین الملل تابناک: صد و پنجاه و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

دیدار جانسون با ۴۰۰ نظامی اوکراینی در انگلیس
۱۴۰۱/۰۵/۰۲ – ۱۲:۰۴

در یک کلیپ ویدئویی که دفتر نخست‌وزیری انگلیس روز 23 جولای (اول مرداد ماه) منتشر کرد، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس با نظامیان اوکراینی که در انگلیس تحت آموزش قرار دارند، دیدار کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نخست‌وزیر انگلیس با 400 نظامی اوکراینی که تحت آموزش نیروهای انگلیسی قرار دارند تا با نظامیان روس در اوکراین مقابله کنند، دیدار کرد.

روزنامه گلوبال تایمز گزارش کرد که جانسون همچنین در هنگام ملاقات با ارتش اوکراین در «یورکشایر» در تمرین آموزشی آن‌ها نیز شرکت کرد.

بر اساس این گزارش، در این کلیپ ویدئویی جانسون در حالیکه جلیقه استتار بر تن دارد یک نارنجک ساختگی پرتاب می‌کند و نحوه استفاده از سلاح‌های مختلف به وی نشان داده می‌شود.

جانسون در این نوار ویدئویی می‌گوید: «من با حدود 400 نظامی اوکراینی که تحت آموزش نیروهای ما هستند و برای نبرد در اوکراین آماده می‌شوند، ملاقات کردم».

وی ادامه داد: «این بخشی از تعهد بزرگی است که ما برای آموزش نیروهای اوکراینی داده‌ایم. ما می‌خواهیم حدود 10 هزار تن از آن‌ها را ظرف چهار ماه آینده آموزش دهیم».

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده است که بریتانیا متعهد به ارائه کمک نظامی 2.74 میلیارد دلاری به اوکراین است که پس از ایالات متحده بیشترین کمک نظامی از کی‌یف است.

کره شمالی، آمریکا را به توسعه سلاح‌های بیولوژیکی در اوکراین متهم کرد
۱۴۰۱/۰۵/۰۲ – ۱۲:۰۴

کره شمالی روز یک شنبه آمریکا را به ساخت سلاحهای بیولوژیک در اوکراین متهم کرد، اتهامی که پیش از این روسیه آن را بارها مطرح کرده بود.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، کره شمالی در ماه فوریه گذشته با اعلام اینکه واشنگتن عامل اصلی بحران در اوکراین است با به رسمیت شناختن استقلال جمهوریهای دونتسک و لوهانسک روابط خود را با کی‌یف را قطع کرد.

خبرگزاری رسمی مرکزی کره (KCNA) روز یکشنبه در گزارشی تاکید کرد، واشنگتن بدون توجه به معاهدات بین المللی آزمایشگاه‌های بیولوژیکی بسیاری را در ده‌ها کشور جهان از جمله اوکراین ایجاد کرده است.

کره شمالی معمولا مواضع رسمی و بین‌المللی خود را از طریق رسانه‌های رسمی خود منتشر می‌کند.

سفر هیات عالی‌رتبه آمریکایی به کی‌یف
۱۴۰۱/۰۵/۰۲ – ۱۲:۰۲

هیات‌ عالی رتبه‌ای از اعضای کنگره آمریکا با رئیس‌جمهوری اوکراین در کی‌یف ملاقات کرده و وعده دادند تا از ادامه حمایت‌ها در این جنگ علیه روسیه اطمینان حاصل کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حضور این هیات آمریکایی که شامل آدام اسمیت، رئیس کمیته سرویس‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکاست، تازه‌ترین دور از سفر مقامات بلند مرتبه آمریکایی به اوکراین به شمار می‌رود.

این هیات آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایالات متحده در کنار متحدان و شرکایش در سراسر جهان، از طریق ارائه کمک اقتصادی، نظامی و بشردوستانه در کنار اوکراین ایستاده است. ما به جستجوی راه‌هایی برای ارائه موثرترین حمایت از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین و مردم اوکراین که موضع شجاعانه خود را حفظ کرده‌اند، ادامه می‌دهیم.

در همین حال لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا چهارشنبه گفت که واشنگتن چهار سامانه موشکی دیگر در اختیار اوکراین قرار می‌دهد و تعداد کلی آنها را فعلا به ۱۶ عدد می‌رساند.

در بیانیه روز شنبه اعضای کنگره آمریکا هیچ اشاره خاصی به انتقال تسلیحات نشد. به طور جداگانه، آدام اسمیت به رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی که تحت حمایت ایالات متحده است، گفت که واشنگتن و متحدانش آماده هستند تا سیستم‌های موشکی بیشتری را تحویل دهند.

این قانونگذاران آمریکایی همچنین با الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین ملاقات داشتند. این هیات شامل مایکل کویگلی دموکرات، مایکل والتز جمهوری‌خواه، الیسا اسلوتکین دموکرات، میکی شریل دموکرات و آدام اسمیت دموکرات بود.

کشته شدن جنگجویانی از آمریکا، کانادا و سوئد در دونباس
۱۴۰۱/۰۵/۰۲ – ۱۱:۵۹

بر اساس گزارش نشریه پولتیکو، دو آمریکایی، یک کانادایی به همراه یک شهروند سوئدی که در دونباس به نفع کی‌یف می‌جنگیدند، در روزهای گذشته کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری تاس، نشریه پولتیکو به نقل از «روسلان میروشنیچنکو»، فرمانده جنجگویان خارجی اوکراین روز شنبه اعلام کرد که دو شهروند آمریکایی به همراه یک شهروند کانادایی و سوئدی در تاریخ ۱۸ ژوئیه در دونباس واقع در شرق اوکراین کشته شدند.

این فرمانده اوکراینی گفت: «لوک لوسیزین» و «برایان یانگ» شهروندان آمریکایی، «امیل-آنتوان روی-سایرویس» شهروند کانادایی و «ادوارد اسلاندر پاتریگنانی» شهروند سوئدی از افراد کشته شده هستند که جزوی از نیروهای مسلح اوکراین بودند و براساس گزارش پولتیکو، واحد آن‌ها در نزدیکی سیورسک، شهری در شرق استان دونتسک مستقر است.

همچنین سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه تایید کرد که دو آمریکایی اخیرا در دونباس کشته شدند اما این وزارت خارجه اسامی آن‌ها را منتشر نکرد. مقامات آمریکایی بارها از آمریکایی‌ها خواسته‌اند تا از سفر به اوکراین خودداری کنند.

 

بازجویی تعدادی از مقامات ارشد اوکراین به اتهام جاسوسی برای روسیه

– مقام‌های سابق اوکراینی که سمت‌های حساسی را در اختیار داشتند، به تازگی و در میانه جنگ اوکراین متهم به همکاری با یک شبکه جاسوسی برای روسیه شدند.

 تارنمای “کی‌یف ایندیپندنت” به نقل از اداره تحقیقات دولتی اوکراین خبر داد که ولودیمیر سیوکویچ معاون سابق شورای امنیت اوکراین با ادعای همکاری برای سرویس اطلاعاتی روسیه و مدیریت یک شبکه از جاسوس‌ها تحت بازجویی قرار دارد.

به نوشته این روزنامه، اولخ کولینیچ معاون سرویس امنیت اوکراین در شبه جزیره کریمه هفته گذشته به اتهام عضویت در شبکه جاسوسی نامبرده، دستگیر شده است.

سیوکویچ ژانویه گذشته (اواخر دی ماه ۱۴۰۰) درست چند روز پیش از شروع جنگ اوکراین به دلیل آنچه حمایت از اقدام‌های روسیه برای بی ثباتی کی‌یف خوانده شده، در فهرست تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفت.

به اعتقاد آمریکایی‌ها، وی به نیابت از کاخ کرملین حمایتی را برای به رسمیت شناختن حاکمیت روسیه بر شبه جزیره کریمه شکل داد.

تارنمای “کی‌یف ایندیپندنت”در ادامه عنوان کرد: تاکنون صدها اوکراینی به اتهام خیانت و همکاری با “دشمن” دستگیر شدند؛ روندی که ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین آن را تصفیه از داخل عنوان کرده است.

بمباران پایگاه‌های نظامی نزدیک بندر اودسا

بعد از انتشار گزارش‌هایی از حمله هوایی روسیه به بندر اودسا در جنوب اوکراین و تکذیب دست‌داشتن مسکو در این حادثه توسط وزیر دفاع ترکیه، یک مقام روس این حمله را تایید کرد.

«یِوگِنی پوپوف» عضو دومای دولتی فدراسیون روسیه به شبکه «الجزیره» خبر داد که نیروهای توپخانه‌ای این کشور پایگاه‌های نظامی اوکراین نزدیک بندر اودسا را ​​بمباران کردند.

پوپوف ضمن تاکید بر اینکه فقط زیرساخت‌های نظامی اطراف بندر اودسا بمباران شدند، گفت: «پس از بمباران بندر اودسا توسط روسیه، هیچ کشتی حامل غلات یا تأسیسات غیرنظامی آسیب ندیدند».

طبق این گزارش، وی با بیان یانکه مسکو مانع خروج غلات و مواد غذایی اوکراین از بندر اودسا نمی‌شود، افزود: «مسکو تمام مفاد قرارداد استانبول در مورد غلات را اجرا می‌کند».

روز شنبه منابع محلی از حمله موشکی به بندر اودسا واقع در مجاورت دریای سیاه و دو زیرساخت‌ ترابری در این شهر خبر دادند.

فرماندهی جنوبی اوکراین بدون اشاره به خسارات یا کشته‌های این حمله اعلام کرد دو موشک به زیرساخت‌های بندر اودسا برخورد کرده و دفاع هوایی اوکراین دو موشک دیگر را سرنگون کردند.

مقام‌های اوکراینی، مدعی هستند که روسیه پشت حمله به شهر بندری اودسا است. سخنگوی وزارت امور خارجه اوکراین در واکنش به تداوم حملات روسیه، آن را به «تف کردن» رئیس جمهور روسیه به صورت دبیرکل سازمان ملل و رئیس جمهور ترکیه تشبیه کرد.

تایید کشته‌شدن دو آمریکایی توسط نیروهای روس

بعد از گزارش‌های مکرر درباره حضور نیروهای خارجی برای جنگیدن با روسیه در شرق اوکراین و کشته‌شدن تعدادی از آنها در جریان درگیری‌ها، اکنون از مرگ دو آمریکایی خبر می‌رسد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد یکشنبه بدون ارائه جزئیات گفت دو تبعه این کشور اخیرا در منطقه دونباس در شرق اوکراین کشته شدند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این مقام آمریکایی با بیان اینکه دولت واشنگتن با خانواده‌های دو آمریکایی کشته‌شده در تماس است، گفت تمام کمک‌های دیپلماتیک ممکن را ارائه کرد.

طبق این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از بیان اینکه دو تبعه مذکور در چه زمانی اخیری کشته شدند یا نحوه مرگ آنها چگونه بوده، خودداری کرد.

به نوشته رویترز، تعداد قابل توجهی از آمریکایی‌ها با وجود هشدارهایی مبنی بر کمبود سلاح در درگیری‌های اوکراین، برای جنگیدن با روسیه به منطقه دونباس رفته‌اند. یک شهروند آمریکایی در ماه میه پس از پیوستن به دیگر جنگجویان خارجی که به اوکراین رفته بود، در جنگ کشته شد.

نگرانی آمریکا از امنیت رئیس جمهور اوکراین

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن نگران امنیت شخصی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین است و به همین دلیل واشنگتن در تامین امنیت او مشارکت دارد.

به گزارش “راشا تودی”، جیک سالیوان ادعا کرد: امنیت شخصی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین امری است که ما را نگران می‌کند. وی یک رهبر در زمان جنگ است و با دشمنی سرو کار دارد که بی‌رحم است و تقریباً قادر به انجام هر کاری است.

وی ادامه داد: زلنسکی تمهیدات لازم برای محافظت از خود را انجام می‌دهد.

سالیوان بدون توضیح بیشتر گفت: آمریکا در تامین امنیت زلنسکی مشارکت دارد.

زلنسکی: روسیه به تعهدات خود پایبند نیست

– ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین ادعا کرد که حمله به بندر اودسا نشان می‌دهد که روسیه به تعهدات خود بر اساس توافق امضا شده پایبند نیست.

به گزارش الجزیره انگلیسی، زلنسکی در کانال تلگرامی خود ادعا کرد: این حمله فقط یک امر را ثابت می‌کند؛ مهم نیست روسیه چه می‌گوید و چه قولی می‌دهد، این کشور یک راه برای عدم اجرای تعهدات خود پیدا خواهد کرد.

این درحالی است که وزیر دفاع ترکیه روز شنبه اول مردادماه گفت مقام‌های روس به آنکارا گفته‌اند که مسکو هیچ ارتباطی با حملات به بندر اودسا در اوکراین ندارد.

خلوصی آکار در بیانیه‌ای اعلام کرد: در تماسی که با روس‌ها داشتیم، آن‌ها به ما گفتند که به طور کامل هیچ ارتباطی با این حملات نداشته‌اند و اینکه در حال بررسی این مساله به دقت و با جزئیات هستند.

وی افزود: این حقیقت که چنین حملاتی دقیقا بعد از توافقاتی که روز گذشته داشتیم رخ داد، ما را به طور جدی نگران کرد.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها