خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » تجمعات مختلف دانشجویان در دانشگاه‌ها

دانلود کتاب های امتحان شده

تجمعات مختلف دانشجویان در دانشگاه‌ها

خبرگزاری ایسنا نوشت:‌ تجمع روزهای گذشته اغلب دانشگاه‌های ایران امروز هم همچون روزهای گذشته ادامه یافت. حرکت اعتراضی امروز در برخی واحدهای آموزشی با واکنش‌هایی همراه شده است.

دانشگاه آزاد تهران شمال، از ملتهب‌ترین دانشگاه‌های امروز بود. دانشجویان معترض با شعارهایی مانند “از زاهدان تا تهران جانم فدای ایران” در محوطه دانشگاه تجمع کرده‌اند و با دانشجویان بسیجی درگیر شدند. گفته می‌شود زمانی که درب‌های خروج دانشگاه بسته شد، تعدادی از دانشجویان توانستند با شکستن درب پارکینگ جنوبی از دانشگاه خارج شوند.

این واحد دانشگاهی درباره حوادث امروز رخ داده در محیط این دانشگاه اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، متن اطلاعیه به شرح زیر است:

“دانشگاه نه جای فحاشی است، نه چوب و چماق و نه گاز اشک‌آور

پیش از ظهر امروز در واحد تهران شمال دانشگاه آزاد مراسمی برای یادبود شهدای فاجعه شاهچراغ برگزار شد که با درگیری شدیدی میان دانشجویان همراه بود. در حین مراسم برخی افراد با چوب و چماق به مراسم دانشجویان که مجوز رسمی از دانشگاه داشتند حمله کردند و متاسفانه صحن دانشگاه بهم ریخت. یکی از شاهدان عینی می‌گوید در دست برخی از حمله‌کنندگان چاقو هم بوده است.

روز گذشته نیز افرادی قصد حمله به مقبره شهدای دانشگاه را داشتند و صحنه‌هایی زشت رقم خورد. امروز هم همان افراد دانشگاه را با باشگاه مشت‌زنی اشتباه گرفتند و حملات به دانشجویان شرکت کننده در مراسم شهدا را آغاز کردند.

در میان درگیری‌های امروز فردی که هویت او معلوم نیست به یکباره از گاز اشک‌آور استفاده کرد و فضا تندتر شد. فیلمی که از دانشگاه در فضای مجازی دست به دست می‌شود نشان می‌دهد فردی که گاز اشک‌آور را زده خیلی سریع میان دانشجویان پنهان می‌شود و صحنه را ترک می‌کند.

در هفته‌های اخیر در هر دانشگاهی که تجمع‌های دانشجویی با شعارهای رادیکال و فحاشی همراه شده، صحن دانشگاه تبدیل به کارزار زد و خورد شده و صحنه‌های دون شأن دانشگاه پدید آمده است، حالا استفاده از سنگ،چوب و چماق فقط منجر به رادیکال شدن دانشگاه می‌شود. این اتفاق هیچ سودی برای دانشجویان با هر سلیقه‌ای ندارد و هیچ دیدگاهی نمی‌تواند آن را تایید کند. قطعا وجود شور و هیجان دانشجویی باعث زنده شدن دانشگاه می‌شود، حتی اگر چند گروه حرف‌ها و شعارهای یکدیگر را قبول نداشته باشند و برای هم شعار بسازند، عقلای دانشگاه مشکلی ندارند.

مشکل از آنجایی شروع می‌شود که شعارها استادیومی و زننده شد و چوب و چماق به جای گفت و گو به صحن دانشگاه آمد . قطعا دانشگاه برای حفظ شأن خودش و برای دفاع از حرمت دانشجویان باید مقابل فحاشی، استفاده از چوب و سلاح سرد، و کارهایی غیرعاقلانه بایستد. دانشجویان شاید هیچ وقت نتوانند همدیگر را قانع کنند ولی این مجوز رادیکالیسم کور نیست.

بازگشت فضای علمی و آرامش انتظار به حق خانواده دانشجویان و دانشگاهیان است که افرادی قلیل این فضا را دراین ۴۱ روز به تشنج کشانده‌اند.”

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال همچنین با انتشار اطلاعیه‌ای،‌ از برگزاری کلیه کلاس‌های درسی این واحد دانشگاهی مطابق روال عادی و بر اساس برنامه‌های کلاسی خبر داد.

در متن اطلاعیه این واحد آمده است: «به اطلاع اساتید گرامی و دانشجویان عزیز واحد تهران شمال می‌رساند، کلیه کلاس‌های درسی این واحد دانشگاهی مطابق روال عادی و بر اساس برنامه‌های کلاسی دایر می‌باشد.

 در ادامه تنش‌های امروز در دانشگاهها، دانشجویان معترض دانشگاه اراک مقابل ساختمان دانشکده علوم انسانی تجمع کردند و شعار “دانشجو حیا کن کلاستو رها کن” سر دادند. این گروه در اعتراض به وضعیت تفکیک جنسیتی در سلف، غذای خود را در محوطه این مرکز آموزشی صرف کردند.

دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد نیز در اعتراض به حوادث و اتفاقات روز گذشته دانشگاه آزاد مشهد، دست به تجمع زدند و شعارهایی مانند “از فردوسی تا آزاد، ما همه باهم هستیم” سر دادند.

امروز همچنین دانشجویان دانشگاه سوره نیز با حضور در محوطه دانشگاه دست به برگزاری تجمع اعتراضی زدند و شعارهای را هم سر دادند. روز گذشته دانشگاه سوره در اطلاعیه‌ای که از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی این دانشگاه صادر شده بود با اشاره به اختلال‌های به وجود امده در خصوص تشکیل کلاس‌های درسی آمده بود: با توجه به شکایت های واصله از سوی عموم دانشجویان و خانواده های محترم آنان و هم‌چنین گلایه و ناراحتی همسایگان دانشگاه به اطلاع آن‌دسته از دانشجویانی که هنوز قصد برهم زدن نظم آموزشی دانشگاه را دارند می‌رساند از روز شنبه مورخ ۷ آبان ۱۴۰۱ براساس آیین‌نامه‌ی انضباطی، مواجهه قانونی لازم، صورت خواهد گرفت.

دانشگاه چمران اهواز نیز شاهد حضصور تجمع اعتراضی دانشجویان بود که در این میان شعارهایی هم داده شد.

دانشجویان دانشگاه کردستان نیز در تجمع اعتراضی خود تفکیک جنسیتی سلف را از میان برداشتند. دانشجویان دانشگاه زنجان هم در اقدامی مشابه توانستند تفکیک جنسیتی سلف را بردارند.

گروهی از دانشجویان دانشگاه الزهرا نیز تجمع کردند که این تجمع با درگیری جمع با یکی از نیروهای حراست همراه شده است.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها