خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » تخم مرغ محلی، اردک، غاز، بوقلمون و شتر مرغ چند؟

دانلود کتاب های امتحان شده

تخم مرغ محلی، اردک، غاز، بوقلمون و شتر مرغ چند؟

فرارو- تخم مرغ رسمی تنظیم بازاری سه هزار و ۷۰۰ تومان قیمت دارد، ولی در بسته بندی‌های شرکتی سقف هر عدد آن به چهار هزار تومان هم می‌رسد. اما در بازار علاوه بر تخم مرغ رسمی، نوع محلی آن هم خرید و فروش می‌شود، که در مواردی قیمت شان پایین‌تر از نرخ تخم مرغ تنظیم بازاری است.

به گزارش فرارو، تخم مرغ محلی را به راحتی می‌توان از فروشندگان در پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین خرید. آن‌ها در کمترین حالت برای یک عدد تخم مرغ محلی، دو هزار و ۵۰۰ تومان طلب می‌کنند. اما سقف قیمت شان بالاتر از تخم مرغ رسمی است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت تخم مرغ محلی گاه به ۵ هزار تومان هم می‌رسد.

در این رابطه یک آگهی دهنده که ساکن کهنوج در استان کرمان است، هر عدد تخم مرغ محلی را ۴ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رساند. او می‌گوید که تخم مرغ هایش از بهترین گونه مرغ بومی در ایران گرفته شده اند و کیفیت بسیار بالایی دارند. به همین دلیل قیمت تخم مرغ هایش ممکن است به نظر مشتریان گران به نظر برسد.

البته گروهی از فروشندگان نیز، تخم مرغ محلی نژاددار همچون لاری خرید و فروش می‌کنند. تخم مرغ‌هایی که قیمت شان از ۵ هزار تومان شروع می‌شود و در مواردی هر عدد آن ۶۰ هزار تومان هم فروخته می‌شود. اما بیشتر آگهی دهندگان این نوع تخم مرغ را بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان می‌فروشند و بیشتر برای جوجه کشی مرغ و خروس لاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تخم مرغ محلی، اردک، غاز، بوقلمون و شتر مرغ چند؟

تخم اردک، غاز و بوقلمون چند؟

خرید تخم اردک، غاز و بوقلمون بسته بندی شده در بازار بسیار سخت است. اگر سری هم به سایت‌های آنلاین فروش بزنید، می‌بینید که تقریبا هیچ شرکتی تخم اردک و بوقلمون با بسته بندی رسمی عرضه نمی‌کند. اما تا دلتان بخواهد فروشندگان سنتی در پلتفرم‌های آنلاین خرید و فروش تخم اردک، غاز و بوقلمون برای فروش دارند.

اما قیمت آگهی دهندگان فرق دارد و بنا به نوع اردک، غاز یا بوقلمون نرخ تعیین می‌کنند. مثلا فروشندگان برای تخم اردک محلی بین ۲ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۸ هزار تومان طلب می‌کنند. اما آن‌هایی که تخم اردک نژاد دار می‌فروشند، قیمت شان برای هر عدد را به ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان هم می‌رسانند.

در این رابطه یک آگهی دهنده که ساکن شهر یزد است، برای تخم اردک روسی خود ۸ هزار تومان تعیین کرده است. او به ما می‌گوید که اردک مسکویی و نژاد‌های دیگر کمیاب و پر طرفدار هستند، به همین دلیل تخم نطفه دار آن‌ها گران‌تر است. علاوه بر این تخم اردک‌های مسکویی و نژاددار طعم و مزه خاصی دارند و میزان تقاضای آن نیز به نسبت گونه محلی و بومی آن بالاتر است.

تخم بوقلمون گران‌تر است و کف قیمت آن از ۵ هزار تومان شروع می‌شود. اما فروشندگان به شکل متوسط بین ۸ تا ۱۵ هزار تومان قیمت می‌دهند و در مواردی قیمت تخم بوقلمون‌های نطفه دار به ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان هم می‌رسد.

در مورد قیمت تخم غاز نیز، تفاوت چندانی با تخم بوقلمون وجود دارد و همان بازه قیمتی ۵ تا ۱۵ هزار تومان وجود دارد. اما تخم غاز‌های نژاد بالاتر از گونه‌های معمول و بومی است. مثلا تخم قو غاز و غاز‌های نژاد اوکراینی، چینی و آفرقایی به ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان می‌رسد.  

البته مواردی هم دیده می‌شود که آگهی دهنده قیمت تخم غاز را تا ۵۰ هزار تومان هم بالا برده است. در این باره امیر که ساکن شهر ماکو است، برای تخم قو غاز اصل اوکراینی گردن دراز خود ۵۰ هزار تومان طلب کرده است. او مدعی است که غاز او بسیار کمیاب است و تخم آن نیز به همین دلیل قیمت بسیار بالایی دارد.

قیمت تخم شتر مرغ چقدر است؟

اگر جمله «خرید تخم شتر مرغ» را در سایت‌ها و پلتفرم‌های آنلاین جستجو کنید، خواهید دید که تعداد فروشندگان واقعی در بازار بسیار کم است و بیشترشان نیز اعلام قیمت را مشروط به تماس تلفنی کرده اند.

در این میان تعداد انگشت شماری نیز یک بازه قیمتی ۱۵۰ هزار تومان تا ۴۰۰ هزار تومان برای فروش تخم شتر مرغ تعیین کرده اند. در این رابطه یک آگهی دهنده که ساکن یزد است برای هر عدد تخم شترمرغ نطفه دار خود ۳۹۰ هزار تعیین کرده است. او می‌گوید که تخم شترمرغ‌ها را تضمین می‌کند و اگر کسی تعداد بالا بخواهد تخفیف هم می‌دهد.  

اما نکته جالب توجه اینجا است که تخم شترمرغ تزیینی قیمتی فراتر از خوراکی دارد. در واقع فروشندگان با انجام کار هنری روی پوکه تخم شتر مرغ قیمتی بین ۱۰۰ تا ۷۷۰ هزار تومان برای اثرشان طلب می‌کنند.  

علاوه بر این پوکه خالی تخم شتر مرغ نیز خرید و فروش می‌شود و آگهی دهندگان برای آن بین ۴۰ تا ۱۳۰ هزار تومان قیمت می‌دهند.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها