خانه » همه » مذهبی » تغییرات بعد از ظهور -حوادث بعد از ظهور

دانلود کتاب های امتحان شده

تغییرات بعد از ظهور -حوادث بعد از ظهور

ظالمان و ستمکاران نابود
حکومت عدل و معنویت و امنیت تشکیل
دولت امام مهدی ارواحنا فداه آخرین و طولانی ترین حکومت دنیا
مردم زندگی و هدایت و راهنمایی و تحت تعلیم امام علیه السلام
رسیدن به مراتب بالای بندگی و انسانیت
در آخر حدیث طولانی پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: خداوند فرموده: امام مهدی علیه السلام را با لشگریان خود یاریش می‌کنم و با فرشتگانم به او مدد می‌رسانم تا آنکه دعوتم را آشکار کند و مردمان را بر توحید و خداپرستی گرد آورد. سپس ملکش(حکومتش) را تداوم بخشم و روزگار را در اختیار اولیای خود قرار دهد تا روز قیامت فرارسد.
انسان‌ها از سویی با تمام مشکلات و بحران‌هایی که در دوره‌های مختلف و به خصوص آخرالزمان و آستانه ظهور با آن مواجه بوده‌اند، وداع می‌کنند و از سویی تمام آمال و آرزوهایی را که بشر همواره در دل می‌پرورانده به دست می‌آورند. این حل مشکلات و تحقق آرزوها در تمام عرصه‌های علمی، فرهنگی، امنیتی، طبیعی و … به منصه ظهور می‌رسد.
ـ پیشرفت برق آسای علوم و فنون:
علم و دانش بشری با تمام دستاوردها و مظاهر شگفت انگیزش، هنوز دوران کودکی خود را سپری می کند و با تحقق ظهور امام مهدی علیه السلام به بلوغ کامل می رسد.
_ پیشرفت و گسترش امور دینی و معنوی که با آموزه‌های مختلفی همراه است:
* آموزش قرآن
* فراگیری حکمت
* توجه به عبادت
* رشد اخلاق و صفات پسندیده و از بین رفتن رذایل و صفات ناپسند
– امنیت فراگیر در عرصه‌های مختلف؛ خداوند می‌فرماید:و لیبدلنهم من بعد خوفهم امناً؛ ترس‌شان را به امنیت و آرامش مبدل می‌کند.(نور؛ آیه 55).امام صادق درباره آیه سیروا فیها لیالی و ایاماً آمنین(سبأ، آیه 18) فرمود: همراهی با قائم ما اهل بیت است. (بحار الانوار، ج 52، ص313، ح8).
_ اقتصاد شکوفا و سالم؛ امام صادق علیه السلام فرمود: در دولت مهدی علیه السلام ربا از بین می‌رود. (منتخب الاثر، ص474) و در مورد عمران و آبادی، امام باقر علیه السلام فرمود: در زمان حکومت مهدی علیه السلام در روی زمین، ویرانه‌ای باقی نمی‌ماند، مگر آنکه آباد می‌گردد.(منتخب الاثر؛ ص606). محصولات کشاورزی فراوان می‌شود. پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: رودخانه‌ها، پر از آب می‌شود و چشمه‌سارها به جوشش آمده، لبریز می‌گردد و زمین چند برابر محصول می‌دهد. (بحار الانوار، ج52، ص304) و دام و گوسفند فراوان می‌گردد.(بحار الانوار، ج 51، ص81).

_ سلامتی جسم و روان؛ امام باقر علیه السلام فرمود: هر کس قائم را درک کند، اگر به بیماری دچار باشد، شفا یابد و چنانچه دچار ناتوانی باشد، توانا و نیرومند گردد.(بحار الانوار، ج52، ص335، ح68).
طبق آیات شریفه قرآن، آینده جهان از آن دین اسلام و حاکمیت دین حق است.(توبه، آیه 32و 33) کل زمین در اختیار بندگان صالح قرار می گیرد(انبیاء، 105) و حجت خدا و مؤمنان صالح، به خلافت و حکومت می رسند. در این روزگار دین مورد رضایت خدا (اسلام) پا بر جا و برقرار می‌شود(و احکام و معارف آن در سرتاسر جهان اجرا می‌گردد.)، امنیت و آرامش کامل برقرار می گردد و عوامل نا امنی و مظاهر ظلم و فساد از بین می رودو عبادت واقعی (و عبودیت و بندگی حقیقی) به صورت عمومی تحقق می یابد(نور، آیه 55).
ـ پاک شدن زمین از ستمگران
ـ کمال اخلاقی و فکری بشر:در آن عصر، با عنایت های الهی و هدایت ها و تربیت های امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ، بشر به رشد بالای اخلاقی و معنوی می رسد ودر اوج تقوی و بندگی قرار می گیرد.امام باقر علیه السلام می فرماید :وقتی قائم ما قیام کند دست خود را بر سر بندگان خدا می گذارد ؛ آنگاه عقول آنان را رشد می دهد و اخلاقشان را کامل می کند.(کافی ,ج1)
ـ رشد مواد غذایی و گیاهی :هم اکنون رشد جمعیت کره زمین، زمزمه کمبود مواد غذایی در آینده را به وجود آورده است، در زمان امام مهدی (بحار الانوار ج 52 ، ص 336) خداوند برکات آسمان و زمین را به روی مردم می گشاید و هیچ نوع قحطی در هیچ نقطه از از زمین مشاهده نمی شود.حذیفه از پیامبر صلی الله علیه و آله این گونه نقل می کند:آب ها در دوران حکومت حکومت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف فراوان می شود، نهرها پر آب می گردد، زمین خوراکی های خود را چند برابر می کند و گنج های خود را بیرون می دهد.و نیز فرموده است:زمین گنج هایش را برای او مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف خارج می کند و وی مال و سرمایه بی شمار بین مردم پخش می کند.(بحارالانوار، ج 51 ، ص 68)
ـ آبادانی شهرها و گسترش مساجد:در عصر حکومت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف شهرها وسیع و آباد، جاده های پهن و مساجد بزرگ اما ساده و بدون زرق و برق ساخته می شود.امام باقر علیه السلام فرمود:گنج های زمین برای قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف آشکار می شود، سلطنت و حکومتش شرق و غرب زمین را فرا می گیرد، خداوند به وسیله او دینش را بر تمام ادیان چیره می گرداند، گرچه برای مشرکان ناپسند باشد و همه خرابی های زمین آباد گردد… .(کمال الدین ,ج2,ص331) مفضل می گوید : از امام صادق‌ علیه السلام شنیدم که فرمود:وقتی قائم آل محمد‌ عجل الله تعالی فرجه الشریف قیام کند، در پشت کوفه مسجدی بنا می کند که دارای هزار در است و خانه های کوفه به رودخانه کربلا می پیوندند.(بحارالانوار ، ج 52 ، ص 337)14 ـ گسترش روحیه برادری و مساوات:در پرتو ارشاد و تربیت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ، نفوس انسانی رشد و تکامل پیدا کرده و ارزش های اخلاقی به اوج خود می رسد.شیعیان امام محمد باقر علیه السلام عرض کردند: ما در کوفه گروه بسیاری هستیم. اگر شما فرمان دهید، همه فرمان برده و از شما پشتبیانی و حمایت خواهند کرد. آن حضرت در پاسخ فرمود:آیا چنین هست که یکی از این گروه بیاید و آنچه نیاز دارد، از جیب برادرش بردارد؟ گفتند: نه، فرمود:پس این گروه (که در راه دادن مال به یکدیگر این گونه بخل می ورزند) برای دادن خون خویش (در راه اصلاح جامعه) بخیل تر خواهند بود. مردم هم اکنون در صلح و زندگی مسالمت آمیزند؛ از مردم همسر می گیریم و به آنان همسر می دهیم، از یکدیگر ارث می بریم، حدود را بر آنان اقامه می کنیم؛ امانتشان را باز می گردانیم (یعنی زندگی مردم در همین حد است و نه کاملاً اسلامی)؛ اما با قیام قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف آنچه هست، دوستی و یگانگی است تا آن جا که هر کس هر چه نیاز دارد، از جیب برادرش بدون هیچ ممانعتی بر می دارد. (بحارالانوار ، ج 52، ص 372).
ر.ک:آینده جهان ,رحیم کارگر ,مرکز تخصصی مهدویت ؛شناخت حضرت مهدی , جمعی از نویسندگان
,زمزم هدایت ؛ مهدویت (پس از ظهور ) , رحیم کارگر ,نشر معارف

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها