۱۳۹۶/۰۴/۱۹
–
۱۲۶۹ بازدید
سلام علیکم بعد از نمازگفتن ذکر تسبیح حضرت زهرا ارجحیت دارد یا صلوات و آیا روایتی در این مورد هست؟
علامه مجلسی ره فرموده که تعقیب ظاهرش آنست که قرآن ودعا وذکر متصل به نماز باشد وبهتر آنست که با وضو ورو به قبله مانند حالت تشهد نشسته با شد و وسط تعقیب سخن نگوید.از مجموع کلمات نقل شده در مفاتیح الجنان می توان بدست آورد که تسبیح حضرت زهرا سلام الله علیها مقدم بر سایر تعقیبات است در رساله های عملیه مراجع تقلید هم این موضوع بنحوی وارد شده است دلیل آن هم روایاتی است که در فضیلت تسبیح حضرت فاطمه (ع)وارد شده است (وبهتر آنست که تسبیح از تربت امام حسین علیه السلام درست شده باشد)در حاشیه مفاتیح این گونه آمده ولی در متن مفاتیح به نقل از مصباح شیخ طوسی ترتیب دیگری نقل گردیده است. لکن در همین متن در تعقیب نماز مغرب به نقل مصباح المتهجدآمده که بعد از تسبیح حضرت زهرا(ع) می گوئی ان الله و ملائکته یصلون علی النبی…که معنی این عبارت تقدم تسبیح بر سایر اذکار می باشد. روایاتی در فضیلت تسبیح فاطمه علیها سلام الله ذکر شده که به بعضی از آنها اشاره می شود.1. از حضرت صادق(ع) نقل شده است: ما کودکان خود را به تسبیح فاطمه(س) امر می کنیم چنان که آنها را به نماز امر می کنیم پس آن را ترک مکن که هر که بر آن مداومت نماید شقی و بدبخت نمی گردد.
2. در روایات فراوانی آمده است که مقصود از ذکر و یاد فراوان در آیه شریفه : «واذکروا الله ذکرا کثیرا؛ تسبیح حضرت زهرا(س) است که بعد از نماز هر کس بر آن مداومت نماید خدا را بسیار یاد کرده است».
3. حضرت صادق(ع) فرمود خواندن تسبیح حضرت فاطمه(س) بعد از هر نماز در نزد من از هزار رکعت نماز در هر روز بهتر است.
4. در روایت معتبر از حضرت باقر(ع) آمده است که با چیزی مثل تسبیح حضرت فاطمه(س) خداوند عبادت و تسبیح و تمجید نشده است و اگر چیزی از این تسبیح بهتر بود پیامبر(ص) آن را به فاطمه (س) عطا می کرد.
2. در روایات فراوانی آمده است که مقصود از ذکر و یاد فراوان در آیه شریفه : «واذکروا الله ذکرا کثیرا؛ تسبیح حضرت زهرا(س) است که بعد از نماز هر کس بر آن مداومت نماید خدا را بسیار یاد کرده است».
3. حضرت صادق(ع) فرمود خواندن تسبیح حضرت فاطمه(س) بعد از هر نماز در نزد من از هزار رکعت نماز در هر روز بهتر است.
4. در روایت معتبر از حضرت باقر(ع) آمده است که با چیزی مثل تسبیح حضرت فاطمه(س) خداوند عبادت و تسبیح و تمجید نشده است و اگر چیزی از این تسبیح بهتر بود پیامبر(ص) آن را به فاطمه (س) عطا می کرد.