خانه » همه » مذهبی » تقدیر همراه با استمداد و راهنمایی

دانلود کتاب های امتحان شده

تقدیر همراه با استمداد و راهنمایی

جواب اجمالی :
20 نکته مطالب شما را مورد به مورد اجمالا جواب می‌دهیم :
– باعرض معذرت به خاطر زدن تهمت به شما.
= ممنون و متشکر . وظیفه ما روشنگری و پاسخ به شبهات است .
– واقعا من انتقاد دارم که چرا درباره این شبهات روشنگری درستی نمی کنید ؟
= تا آنجایی که افراد با این مرکز در ارتباط هستند ، محققان این مرکز به سوالات و شبهات آنها پاسخ می دهند، می‌توانید این مرکز را به دوستان و نیز در فضاها و شبکه های اجتماعی معرفی نمایید .
– جوانانی که با هزاران پرسش مواجه هستند پاسخ قانع کننده می خواهند.
= بلی درست است جوانان محتاج پاسخ به سوالات و شبهات خود هستند و انشاءالله بتوانیم به سوالات جوانان پاسخ قانع کننده بدهیم .
-مگر شما نمی دانید که جریانهای اسلام ستیز و دین ستیز چه تبلیغاتی علیه دین اسلام و دیگر ادیان الهی و حضرت محمد(ص) و دیگر پیامبران الهی انجام می دهند ؟
= بلی در طول تاریخ این موضوع وجود داشته و امر جدیدی نیست، ما نیز همانند شما با برخی از این شبهات و سوالات و تهاجمات علیه ادیان الهی و اسلام و پیامبر(ص) و ائمه(ع) آشنا هستیم و تا آنجا که در توان داریم به آنها پاسخ می دهیم .
– بعضی جوانها هم فریب خوردند وقتی رفتار افراد مدعی دین رو هم دیدند.
= بلی ممکن است برخی از جوانان فریب تبلیغات دشمن را بخورند . البته ممکن است رفتار برخی از مدعیان دینداری هم در گریز جوانان از دین و دین داری اثر گذار باشد .
– من واقعا نمی دانم چرا شما در مورد اینکه سلمان خیانت کرده یا نه جوابهایتان قانع کننده نیست؟
= فکر می کنیم جواب ها در باره سوالات در باره جناب سلمان قانع کننده باشد باز هم اگر به صورت جزییتر در باره جناب سلمان سوال داشتید بپرسید تا پاسخ دهیم .
– با جمله((سمان فارسی نقش زیادی در…)) تازه خیانتش رو تایید و ثابت کردید؟
= اینکه جناب سلمان در فتح ایران نقش داشت کجایش خیانت جناب سلمان است ؟که خیانت او تایید و یا اثبات شود ؟
عرض کردیم ،افرادی چون سلمان فارسی با حضورشان در این فتوحات عملا باعث شدند که بسیاری از کارشکنیها و اعمال خلاف انسانیت و مسلمانیت از بین برود. علاوه بر اینکه حضور برخی خواص و شیعیان در راس قدرت می توانست تا حدی به اعتلا و زنده نگه داشتن آرمانهای ائمه اطهار و پیامبر اکرم(ص) کمک کند.
سلمان فارسی نقش زیادی در بعضی از فتوحات مسلمانان، بصورت مسالمت‌آمیز و بدون خون‌ریزی داشته است تا جایی که نقل می کنند در ماجرای فتح مدائن، سعد وقاص، فرمانده سپاه اسلام بود، او فرمان داد تا سپاه از رود دجله عبور کنند. در آن وضع دلهره آمیز و نگران کننده که حتی فرمانده در اضطراب بود، سلمان در کنار فرمانده لشکر بود و او را با این سخنان دلداری می داد: مردم تازه مسلمان شده اند و به گناه آلوده نیستند. از این رو آب و دریا همچون خشکی برایشان رام شده است. سوگند به خدایی که جان سلمان در دست اوست، همه دسته دسته از این رودخواهند گذشت . همچنین نقل شده خود سلمان پیشاپیش گروههایی بود که با اسب از رودخانه گذشتند و به کنار حصار مدائن رسیدند. سخنان سلمان در مدائن سبب شد تا دو شهر از شهرهای مدائن و ایوان و کاخ مدائن، از جمله تیسفون که سالها پایتخت ساسانیان بود، بدون درگیری به دعوت وی تسلیم لشکر اسلام شود، وحدود چهار هزار نفر از سپاه ویژه و گارد ایران که تحت فرماندهی «رستم فرخ زاد» بودند، ازسپاه او جدا شده، به سپاه مسلمانان بپیوندند. دعوت سلمان برای اسلام آوردن ایرانیان در مدائن بدین صورت بود: «همانا اصل و نسب من از شما ایرانیان می باشد و من در سه چیز خیرخواه شما هستم، و صلاح شما در آنها است: الف. اگر اسلام بیاورید، برادر ما هستید و در اموال ما شریک بوده و بر شما است همان تکلیفی که بر ما است. ب. تسلیم شوید و به مسلمانان جزیه بدهید. ج. در غیر این دو صورت، با شما می جنگیم، همانا خدا، خائنان را دوست ندارد. ابن سعد، طبقات الکبری،ج ۴ / ۷۹ – ۸۰)
– من می بینم خیلی از مردم ایران سلمان رو به عنوان یک وطن فروش مایه ننگ میدونند؟
= این قضاوت صحیح نیست ! حمله به جناب سلمان از طرف وطن فروشان غرب گرا و ضد دین است و الا جناب سلمان مایه افتخار ایران و ایرانیان است .
– من دوست دارم که سریال بسازند در مورد یکی از یاران پیامبر که ایرانی هم بود.
= برخی از سریال ها در باره اصحاب و یاران پیامبر از جمله جناب سلمان ساخته و یا در حال ساخت است . گرچه کوتاهی هایی در این باره وجود دارد که پیشنهاد می شود به صدا و سیما پیشنهاد و مطالبه شود .
– اما چرا سریال را وقتی نمی سازند که خیانت نکردن سلمان به طور کامل اثبات شد؟
= اشاره شد جناب سلمان خدمات بسیاری به فرهنگ ایران و اسلام و مسلمانان داشت .
خیانت جناب سلمان از دروغ های بزرگ و تهاجم جریان ایرانگرایان ( ملی گریان باستانگرای غرب نشین !) است که البته قابل اثبات نیست .
– اعراب با حمله شون به ایران در 1400 سال پیش باعث شدند که الان دو قطبی شدیدی بین هویت ملی و مذهبی ما حاکم بشه و افراد مغرض اسلام رو در برابر ایران باستان قرار بدهند ؟
= دو قطبی بین اسلام و ایران در همه دوران وجود داشت و دارد و خواهد داشت ! برخی به بهانه دفاع از اسلام و اعراب ، به ایران حمله می کنند و برخی به بهانه ایران و ایران گرایی به اسلام و اعراب حمله می کنند . البته دو گانه ایران و اسلام در دوران جدید ، و متاثر از جریان استشراق و شرق شناسی و بیشتر سیاست تفرقه بنداز و حکومت کن ! غربی ها و انگلیسی ها است .
– تا خبر ساخت یک فیلم و سریال مذهبی در مورد تاریخ اسلام و اهل بیت یا یکی از قصص قرآنی و پیامبران الهی رو می دهند بعضی ها واقعا از سر خیرخواهی و دلسوزی انتقاد می کنند که چرا فیلمی در مورد هویت ملی و تاریخ ایران نمی سازید و یا پولش رو به مناطق محروم نمی دهید ؟
= ساخت فیلم و سریال در باره شخصیت های اسلامی و تاریخ اسلام و تاریخ اهل بیت ع، تعارض و تناقضی با ساخت فیلم در باره مفاخر هویت ملی و ایرانی و اسلامی ندارد .
اما پرداخت پول فیلم و سریال به مناطق محروم و… حرف غلطی است ! کمک به فقرا و محرومیت زدایی وظیفه افراد و اشخاص و دولت ها در بودجه عمرانی است و این ربطی به بودجه های فرهنگی ندارد ! هرچیزی سرجای خود نیکو است ! بودجه عمرانی و کمک به فقرا و فقر زدایی در جای خود و فعالیت های فرهنگی و ساخت فیلم و سریال فاخر در باره هویت فرهنگی و دینی و ملی سر جای خود .
– ولی بعضی ها فقط با دین مشکل دارند که این چیزها رو می گویند و اصلا به فکر این چیزها نیستند؟
= بلی درست می فرمایید . مشکل برخی ها دین و دین داری جامعه و مردم است و قصد مقابله با ارزشهای دینی مردم را دارند .
– این را بگویم که خواهش می شود نظرات افرادی که مسلمان نیستند و از روی بیطرفی اظهار نظر می کنند را هم بگزارید که مطمئنا حقیقت بیشتر مشخص می شود .البته منظور من به اصطلاح روشنفکرانی نیستند که کلا با دین و خدا مشکل دارند .
= پیشنهاد خوبی است در پرسش و پاسخ از این مرکز محدویتی وجو ندارد و هرگز از هر دین و مذهب و آیینی می تواند سوالات خود را بپرسد و پاسخ دریافت نماید .
– چیزی که من می بینم این است که به خاطر بعضی تناقضات ظاهری و عملکرد روحانیون و افراد مدعی دین و دینداری و افراد تندرو و خشکه مذهب مشکلات شدید اقتصادی و خیلی چیزهای دیگر مردم و به خصوص جوانها از دین زده شد و از دین برگشتند .
= بلی بخاطر برخی از مشکلات اقتصادی و تناقضات رفتاری برخی از روحانیون و برخی از مسئولان دولتی ممکن است برخی از جوانان از دین زده و یا از دین بر گردند اما این آمار بیشتر تبلیغات دشمن است . ممکن است برخی از جوانان انتقاداتی را داشته باشند اما ذاتا دین دار و محب اهل بیت ع هستند .
ظریفی می گفت ” جوانی از اسلام خارج و مسیحی شد و در جمع مسیحیان نشسته بود که برق قطع شد و پس از مدتی برق وصل شد و این جوان طبق معمول مسلمانان با صدای بلند صلوات فرستاد! مسحیان تعجب کرده و گفتند مگر تومسیحی نشدی؟ گفت به امام حسین قسم من مسیحی شدم !!!”
– واقعا چرا هیچ کس جواب قانع کننده به جوانان نمی دهد ؟جوانانی که دیگه نه وضو می گیرند و نه نماز می خوانند و نه علاقه ای به دیدن و تحقیق کردن در مورد این چیزها را دارند چون متاسفانه دروغهای زیاد دیدند و شنیدند از بعضی و شاید هم خیلی از افراد مدعی دین و ریا و دورویی به عنوان یک آفت به جون جامعه ما افتاده است .
= البته مراکز پاسخگویی در باره سوالات و شبهات جوانان زیاد است و این مرکز ، یکی از مراکزی است که به پاسخگویی در باره سوالات و شبهات جوانان مشغول است .
البته قضاوت شما در باره جوانان کمی تا قسمتی تند است !. بسیاری از جوانان مومن و متدین و مذهبی و اهل ارزش های دینی و ملی و مذهبی هستند .
برخی از جوانان ممکن است به اندازه انتظار و خواست من و شما دیندار و متدین و متظاهر به ارزش های دینی نباشند و این هم ممکن است دلایل متعددی داشته باشد .
البته آفت دروغ و دوریی و ریا و… هم ممکن است در جامعه وجود داشته باشد که این از آفات دینداران در جامعه باشد .
– وقتی ادم سرنوشت افرادی همچون گالیله را می خواند که کشیشها به خاطر یک نظریه علمی چکارش کردند واقعا یه جورایی ناراحت کننده به نظر می آید .
= البته ماجرای گالیله و دیگران و مخالفت با علم و دانش در دوران قرون وسطی متعلق به اروپا و مسیحیت بوده است و ربطی به اسلام و ایران و مسلمانان نداشت و ندارد . اسلام وایران همیشه دعوت به علم و اندیشه و تفکر و تعلم داشتند و خدمات متقابل اسلام و ایران شاهد این قضیه است . برای مطالعه بیشتر به کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران شهید مطهری مراجعه نمایید .
– بدترین افات دین همین افراد خشکه مذهب و تندرو و دکانداران دین هستند که دین را این جور بدنام می کنند
= آفات دین هم کندروی و تحجر و خشک مغزی است و هم افراط و التقاط و بدعت و انحراف و روشنفکری التقاطی .
اسلام تفکر عقلانیت و اعتدال و میانه روی است . باید مواظب بود نه گرفتار تحجر شویم و. نه گرفتار التقاط .
– واقعا با این بیماری کرونا و این همه بلا و بی دینی احساس میکنم که واقعا الان آخرالزمانه.
= بلی ، مشکلات و گرفتاری ها و بیماری ها در تمام دوران وجود داشت و دارد و خواهد داشت . اما اینکه بگوییم آخرالزمان است ، نمی توان به صراحت چنین قضاوتی کرد وگفت که عصر کنونی آخرالزمان است !. در سختی ها و مشکلات در همه دوران فکر می کردند که آخر الزمان است . در هر حال باید دعا کرد که با لطف الهی و همت مردم و مسئولان از این گذر و پیچ تاریخی هم گذر کنیم .
– بازهم به خاطر تهمت زدن ازتون عذرخواهی میکنم وخواهشا اون پیام اول من رو منتشر نکنید.
= خداوند عاقبت امر ما را به خیر ختم کند، انشاءالله ارتباط با این مجموعه را ادامه دهید و به دیگران معرفی نمایید .

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها