خانه » همه » خبر » تقویت قابلیت‌های هسته‌ای کره شمالی با شلیک موشک هدایت شونده تاکتیکی جدید

دانلود کتاب های امتحان شده

تقویت قابلیت‌های هسته‌ای کره شمالی با شلیک موشک هدایت شونده تاکتیکی جدید

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی اعلام رد دو پرتابه را که روز شنبه از سواحل شرقی کره شمالی به سمت دریا پرتاب شد را شناسایی کرده است.

این پرتابه‌ها حدود 110 کیلومتر با اوج 25 کیلومتر و حداکثر سرعت کمتر از 4 ماخ به پرواز درآمدند که حکایت از آزمایش موشک‌های کوتاه‌برد دارند.

اما KCNA، خبرگزاری دولتی شمالی‌ها، بدون ذکر جزییات اعلام کرد این آزمایش به اهداف هسته‌ای مرتبط است.

این خبرگزاری تاکید کرد سیستم تسلیحات هدایت شونده تاکتیکی نوع جدیدی است که در بهبود قدرت آتش واحدهای توپخانه دوربرد خط مقدم و افزایش کارآیی در عملیات هسته‌ای تاکتیکی اهمیت زیادی دارد.

در بیانیه شمالی‌ها تاکید شده است که رهبر دستورات مهمی را برای تقویت بیشتر قابلیت‌های دفاعی و نیروهای رزمی هسته‌ای این کشور داده است.

به گفته کارشناسان کره شمالی در حال توسعه موشک‌های بالستیک کوتاه برد SRBM است که برای فرار از دفاع موشکی و حمله به اهداف در جنوب طراحی شده است.

گفتنی است 5 آوریل «کیم یو جونگ» خواهر قدرتمند رهبر کره شمالی در هشداری مستقیم به «یون سوک یول» رئیس جمهور جدید کره جنوبی که از 10 ماه می قدرت را در دست خواهد گرفت، گفت کره شمالی مخالف جنگ است اما در صورت حمله از سلاح هسته‌ای برای حمله به کره جنوبی استفاده خواهد کرد.

از آن سو «بائه هیون جین» سخنگوی «یون» گفت چیز جدید یا شگفت انگیری در نمایش قدرت شمال با روی کارآمدن دولت جدید وجود ندارد.

کیم جونگ اون ژانویه 2021 گفته بود این کشور قادر است تسلیحات هسته‌ای را کوچک، سبک و استاندارد کرده و تبدیل به سلاح تاکتیکی کند.

وی از توسعه موشک‌های مافوق صوت و ماهواره‌های جاسوسی برای امسال نیز گفته بود.

تقویت قابلیت‌های هسته‌ای کره شمالی با شلیک موشک هدایت شونده تاکتیکی جدید

5656

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها