خانه » همه » مذهبی » تلفات ایرانیان در حمله‌ی اعراب

دانلود کتاب های امتحان شده

تلفات ایرانیان در حمله‌ی اعراب

1- قبل از پاسخ به سوال ، احساس می شود خواسته و یا نا خواسته ، در دام جریان های ایران ستیز ( به بهانه حمایت از اعراب ) و عرب ستیز و اسلام ستیز ( به بهانه حمایت از ایرانیان ) افتاده ایم و طرح چنین شبهاتی در فضای مجازی و توسط جریان های نه ایرانی و نه عرب ! مطرح می شود و چنین مباحثی فایده علمی هم نداشته باشد .
بر فرض قبول آمار و اعداد کشته شدگان ایرانیان در جنگ با اعراب ،حالا اعراب 700 هزار ایرانی را قربانی کردند ! حال چه باید کرد ؟ برویم و 700 هزار عرب را قربانی کنیم ؟
“اعراب حدود 700 هزار نفر از کودکان، زنان و مردان ایران‌زمین، اعم از جوان و کهنسال، در جنگ با تازیان، به طرز بسیار فجیعانه کشته و مثله شدند. “ما هم برویم و 700 هزارنفر از کودکان، زنان و مردان عرب، اعم از جوان و کهنسال، را به طرز بسیار فجیعانه کشته و مثله کنیم ؟ !!!
نبش قبر بر اساس گفته های قابل تردید برخی از منابع تاریخی فایده ایی ندارد .
بر فرض ایرانی بودن و دفاع از هویت ایرانی ، امروز چه باید کرد ؟
امروز باید از هویت فکری ، معنوی ، علمی ، اقتصادی ، استقلال و اقتدار ایران و ایرانی و هویت ایرانی دفاع کرد .
2- گزارش‌های تاریخی در باره جنگ های ایران و اعراب ،اغلب با هم در تناقض بوده و ترتیب دقیق وقایع مشخص نیست. حتی تعیین تاریخ دقیق وقایع حوادث و قضاوت در باره آنها دشوار است.
در باره کمیت و کیفیت ،مدت و زمان و حوادث در جنگ های ایرانیان و اعراب و یا اعراب و ایرانیان در منابع تاریخی اختلافات جدی وجود دارد . تنها اصل جنگ ایرانیان و اعراب و فتح ایران توسط اعراب ( مسلمانان ) اتفاق نظر وجود دارد اما در چگونگی و کمیت و کیفیت آن اختلافات بسیار است.
بسیاری از منابع فتح ایران را فتح به عدم جنگ و فتح به صلح می دانند در بسیاری از شهرهای ایران مردم صلح را پذیرفتند و جنگی در نگرفت تا عده ایی در این جنگ ها کشته شوند. در برخی از منابع آمده است ، اعراب بر هیچ غیر نظامی شمشیر نکشیدند وهرکس تمایل به صلح داشت مال و جان او و فرزندان محترم بود .
فتح تمام ایران ( محدوده ایران در این سالها کجاست معلوم نیست ! ) در حدود بیش از 50 سال ( از حدود سالهای 16 هجری تا سال های هجری 70 هجری ) طول کشید . و برخی از مناطق ایران ( جبال و دیلمان) هرگز فتح نشدند تا اینکه دردوران آل بویه ، همگی و بدون جنگ اسلام( با گرایش شیعی و زیدی ) آوردند.
3- تاکید می شود تاریخ نگاری جنگهای ایران و روم و ایران و اعراب بیش از دو قرن ( 200 سال !! ) پس از این جنگها نوشته شده است .
تاکید می شود هیچ کتاب و منبع تاریخی از این جنگ ها در زمان وقوع این جنگ ها وجود ندارد .
طبری ( ابوجعفر محمد بن جریر بن یزید بن کثیر بن غالب طبری مشهور به جریر طبری (زادهٔ ۲۲۴ در آمل – درگذشتهٔ ۳۱۰ هجری قمری در بغداد) و ابن اعثم (اَحمد بن اَعْثَم کوفی (درگذشت: بعد از ۳۲۰ق)، معروف به ابن اَعثَم کوفی، مؤلف کتاب تاریخی الفُتوح که برخی از این گزارها را بیان می کنند حداقل 200 تا 300 سال پس از جنگ ایران و اعراب این تاریخ را نوشتند آنها این آمار و ارقام و اعداد را از کجا آورده اند خدا می داند !!!؟
4- بر فرض صحت تمام جزییات گزاره های تاریخی و آمار جنگ ها و کشته شدگان در جنگ ها ( که محققان تردید جدی در چنین آماری دارند زیرا چنین آماری با شدت و ضعف و یک کلاغ و چهل کلاغ و از باب مبالغه است)
اجازه دهید با چند سوال این آمار را بررسی نموده و مورد تردید قرار دهیم ؟
محدوده ایران در سالهای جنگ ایران و اعراب کجا و چقدر است ؟
شهر ها و جمعیت شهرهای ایران در این ایام چند نفر بودند؟ زمان و مدت این جنگ ها از چه تاریخی شروع و تا چه تاریخی پایان یافته است.؟
اگر آمار کشته شدگان بیش از 700 هزار نفر بودند آمار سربازان و نظامیان ایران در این دوران چقدر بوده است ؟ .
چرا درهیچ منبع تاریخی به تعداد کشته شدگان اعراب دراین جنگها اشاره نشده است ؟
اگر جنگ بود، کشتن ، کشته شدن را هم دارد تلفات اعراب در این جنگ ها چه مقدار بوده است ؟
کشتن 700 هزار نفر با سلاح های پیشرفته امروزی نبود بلکه با نیزه و شمشیر بوده است ! کشتن 700 هزار نفر چقدر زمان می برد ؟ برای کشتن 700 هزار نفر ایرانی، چند هزار سپاه و جنگجوی عرب ( مسلمان ) حضور داشتند ؟
آیا ایرانیان آنقدر بی عرضه و بی غیرت بودند و فقط تماشا کردند و هیچ قیام و مقاومتی انجام ندادند و هیچ فردی از اعراب را نکشتند ؟
ایرانیان که در خانه خود بودند و از امکانات وموقعیت منطقه خود خبر دار بودند و این نقطه قوتی برای ایرانیان بود، اما اعراب مهاجر از نقاط قوت و ضعف و توانایی های ایرانیان با خبر نبودند پس چگونه توانستند بر آنها حمله کنند و 700 هزار نفر را بکشند ؟ اگراعراب این همه قوی و ایرانیان این همه ضعیف بودند ؟ علت ضعف ایرانیان در مقابل حمله اعراب چه بود ؟
5- گفته شد : “لااقل حدود 700 هزار نفر از کودکان، زنان و مردان ایران‌زمین، اعم از جوان و کهنسال، در جنگ با تازیان، به طرز بسیار فجیعانه کشته و مثله شدند. ”
این نیز از گزاره های دروغ تاریخی است . در اسلام ترور و مثله کردن حرام است و اسلام اجازه قتل و غارت و تجاوز و مثله کردن را نمی دهد .! در اسلام و مسلمانان گزارش مثله کردن و قتل فجیع وجود ندارد و اگر باشد به صورت استثنا و موردی و بر خلاف موازین اسلام و سیره پیامبر و سیره اهل بیت ع بوده که مورد مذمت قرار گرفت .
6- ایا ایرانیان با اغوشی باز اسلام را پذیرفتند؟؟؟!!
با مطالعه منابع تاریخی می توان گفت ، بلی ایرانیان نه تنها با آغوش باز اسلام را پذیرفتند که خدمات متقابل بسیاری بین اسلام و ایران اتفاق افتاد که مهم ترین آن اینکه اکثرعالمان و اندیشمندان اسلامی و مسلمان، ایرانی بودند و بسیاری از علوم و فنون محصول ایرانیان مسلمان بوده است .
منابع جهت مطالعه بیشتر :
برای مطالعه بیشتر به منابع زیر مراجعه نمایید :
– مدخل دائره المعاف ها و دانشنامه ها در باره جنگ های ایران و اعراب
– کارنامه‌ی اسلام، دکتر عبدالحسین زرین کوب.
– خدمات متقابل اسلام و ایران، شهید مرتضی مطهری؛
– تاریخ ایران از آغاز اسلام تا پایان صفویان، رسول جعفریان
– تاریخ ایران اسلامی از پیدایش اسلام تا زوال حکومت صفویه رسول جعفریان
– بلاذری، فتوح البلدان، ترجمه آذرتاش آذرنوش، تهران، سروش، ۱۳۶۴ش، چاپ دوم،
– طبری، تاریخ الامم و الملوک، (ترجمه ابوالقاسم پاینده، تهران، اساطیر، ۱۳۶۴ش،
– یعقوبی، تاریخ یعقوبی، ترجمه محمد ابراهیم آیتی، تهران، علیم و فرهنگی، ۱۳۶۲ش،.
– حسین مفتخری و حسین زمانی، تاریخ ایران از ورود مسلمانان تا پایان طاهریان، تهران، سمت، ۱۳۸۱
– برتولد اشپولر، تاریخ ایران در قرون نخستین اسلامی، ترجمه جواد فلاطوری، تهران، علمی وفرهنگی، ۱۳۶۴ش،
– آژند، یعقوب (۱۳۸۵). ایران باستان. تهران: انتشارات مولی.
– زرین‌کوب، عبدالحسین. تاریخ ایران بعد از اسلام. چاپ سوم. تهران: انتشارات امیرکبیر ۱۳۶۲

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها