خانه » همه » مذهبی » توصیه به حق و مطالعه دقیق تاریخ

دانلود کتاب های امتحان شده

توصیه به حق و مطالعه دقیق تاریخ

لفظ می‌گویید و معنا زخدا می‌طلبید؟
چند نکته را مطرح کردید که احتیاج به دقت و تامل بیشتری دارد .
1- اسلام و مسلمانی مراتبی دارد چنانکه ایمان و مومنان مراتبی دارند .
پایین ترین مرحله اسلام، اسلام به زبان و لسان و بیان شهادتین است و بالاترین مرحله اسلام ایمان و بالاترین مرحله ایمان ،ایمان به خداوند و رضایت الهی و رضایت پیامبر و ائمه است.
2- همانگونه که اسلام و ایمان مراتبی دارد مسلمانان و مومنان هم مراتبی دارند .کسانی که در جنگ احد شرکت کردند برخی مسلمان و برخی مومن بودند مومنان بر جهاد و شهادت و مقاومت و همراهی با پیامبر پایدارند اما ممکن است مسلمانان به دلایل مختلف در مراتب ایمان و اسلام کم بیاورند و به فکر غنایم و دنیا و دنیا طلبی باشند .
مسلمان و حتی مومن معصوم از خطا و گناه نیست ممکن است خطا و یا اشتباه کند و سنگر جنگ و جهاد و شهادت را به بهانه غنائم ترک کند، طمع بورزد و سبب شکست پیامبر و سایر مسلمانان شود .
3- آنچه در گردنه احد اتفاق افتاد ضعف و سستی برخی از مسلمانان بود که سبب شکست در جنگ احد گردید، دنیا دنیای علل و اسباب است هرکس از موقعیت‌ها بهتر بهره ببرد او موفق است.
4- در باره جنگ تحمیلی و علل پیروزی و یا شکست در برخی از مراحل جنگ و عملیات ها همانند عملیات فاو قضاوت شما صحیح نیست .
– زیرا جنگ به همان میزان که پیروزی دارد ممکن است شکست هم داشته باشد . جنگ ، جنگ است روزی پیروزی و روزی شکست.
2- علت شکست نیروهای ایرانی در نبرد فاو را “غنائم و دنیا طلبی سرداران سپاه در جنگ که می خواستند در مجلس قدرتی کسب نمایند” دانستید و این قضاوت با گزارش های جنگ و کسانی که در جنگ حضور داشتند صحیح نیست !
به دلایل مختلف جنگ در سالهای پایانی آن در اواخر سال 66 و سال 67 مغلوبه گردید و اکثر و یا تمام عملیاتهای ما به شکست می انجامید و عراق و حزب بعث و صدام برخی از مناطق را باز پس گرفتند .
شایدبتوان گفت از جمله دلایل شکست آن، ورود رسمی بیش از شصت کشور ( آمریکا ، فرانسه و …. ) در جنگ به حمایت از صدام، مشکلات داخلی کشور و خستگی برخی رزمندگان و…. بود .
البته ممکن است کسی هم به نیروهای خودی در جنگ خیانت کند! اما نیروهای در گیر در جنگ بخصوص سرداران سپاه هیچ گاه به بهانه دنیا طلبی و کسب غنائم و مجلس جنگ را رها نکردند .
البته ممکن است سیاسیون به چنین کاری اقدام کنند اما نیروی رزم و نظامی به دنبال نشان فتح و پیروزی است نه زد و بندهای پشت صحنه ! سیاسیون !
– گفتید ” جزیره فاو را که با کشته شدن ۶۰هزار ایرانی بدست آمده بود عراق یکشبه پس بگیرد !”
ظاهرا این آمار شما هم اشتباه است هم فاو یک روزه فتح نشدتا هم یک روزه از دست داده شود و هم آمار 60 هزار کشته ( شهید ) نبود .معلوم نیست این آمارها و ارقام و اطلاعات را از کجا گرفتید؟برای شما ضروری است که تاریخ جنگ را مطالعه کنید.
برفرض فاو را با 60 هزار از دست دادیم ، نتیجه نهایی جنگ چه شد ؟ صدام و حزب بحث کجاست ؟ در جنگ ایران پیروز شد و یا عراق و حزب بعث و صدام ! آخرین حرف شما که ما در جنگ پیروز نشدیم ! خوب پیروز نشدیم ! ما در جنگ در حال دفاع از خود بودیم و نه آغاز گر جنگ ! گرچه در جنگ هم پیروز بودیم !
5- متاسفانه اطلاعات شما در باره جنگ جهانی دوم و اشغال ایران توسط قوای متفقین ( انگلیسی ها و.. ) هم دقیق نیست .
اشغال ایران و گرایش رضا خان به آلمان و شکست ارتش ایران و اشغال ایران توسط روس و انگلیس و.. چه ربطی به خرافات دارد .
پیشنهاد می‌کنیم شما از آن دسته نباشید که ذهنشان مسموم به خرافات است بلکه کمی تاریخ تحولات ایران بخصوص تاریخ معاصر و ایران قبل از انقلاب و ایران پس ازانقلاب و تاریخ جنگ تحمیلی را بدون پیش‌فرض‌های ذهنی، بیشتر مطالعه نمایید .

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها