خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » توقف فروش مانیتورهای 5K ال جی در فروشگاه آنلاین اپل

دانلود کتاب های امتحان شده

توقف فروش مانیتورهای 5K ال جی در فروشگاه آنلاین اپل

در اتفاقی غیرمنتظره از چند روز پیش مانیتور LG UltraFine 5K Display در فروشگاه آنلاین اپل، ناموجود شده است. مانیتور 5K موردبحث ال‌جی در همکاری نزدیک با اپل طراحی شده تا با تمامی قابلیت‌‌های سیستم‌عامل macOS سازگاری داشته باشد و به‌همین دلیل از اهمیت خاصی برخودار است. با مراجعه به وب‌سایت رسمی اپل خواهید دید که در صفحه‌ی LG UltraFine 5K Display عبارت «درحال‌حاضر دردسترس نیست» ذکر شده. این درحالی است که چند روز پیش از این اتفاق، تخمین زده شده بود تعداد زیادی از این مانیتور ال‌جی به‌فروش رفته.

بررسی شعبه‌های فروشگاه آنلاین اپل در کشورهای مختلف شامل ایالات متحده‌ی آمریکا، کانادا، بریتانیا و برزیل نشان می‌دهد که مانیتور موردبحث ال‌جی در هیچ ‌بازاری قابل‌تهیه نیست. درحال‌حاضر به‌طور دقیق دلیل این اتفاق را نمی‌دانیم. احتمالا از دسترس خارج شدن LG UltraFine 5K Display به‌دلیل معرفی قریب‌الوقوع مدل جدید آن باشد. حتی برخی تحلیلگران از احتمال بروز مشکل در زنجیره‌ی تأمین محصول خبر می‌دهند. این اتفاق سال گذشته‌ی میلادی هم رخ داده بود. در ماه مه ۲۰۱۹ (اردیبهشت و خرداد ۱۳۹۸) بود که به‌یک‌باره مانیتور LG UltraFine 5K از فروشگاه آنلاین اپل محو شد. دو ماه بعد، ال‌جی نسل جدید مانیتور را معرفی و عرضه کرد؛‌ یعنی همان مانیتوری که تا چند روز پیش در فروشگاه اپل قابل‌تهیه بود.

صفحه مانیتور  LG UltraFine 5K Display در سایت اپل

با درنظرگرفتن معرفی و عرضه‌ی Pro Display XDR،‌ اپل به‌سادگی می‌تواند برای افزایش فروش محصول خود، مانیتور ال‌جی را از روی سایت حذف کند. با درنظرگرفتن این حقیقت که صفحه‌ی LG UltraFine 5K Display هنوز در سایت اپل وجود دارد، احتمال این اتفاق بسیار کم به‌نظر می‌رسد. با همه‌ی این‌ها سخت است بخواهیم قبول کنیم که اپل در پی همکاری نزدیک با ال‌جی برای کار روی مانیتور دیگری از سری UltraFine 5K باشد.

محتمل‌ترین سناریو این است که ال‌جی با مشکلاتی در زمینه‌ی تأمین محصول مواجه شده باشد که اتفاقی دور از انتظار نیست. دنیاگیری ویروس کرونا بسیاری از کارخانه‌ها را به‌تعطیلی کشاند و چالش‌هایی جدی برای زنجیره‌های تأمین ایجاد کرد. به‌دلیل بروز این دنیاگیری تاکنون عرضه‌ی محصولات زیادی به‌تأخیر افتاده است. در همین حین میزان تقاضا هم برای رایانه‌های شخصی و لوازم جانبی آن‌ها بالا رفته است؛ زیرا مردم مجبورند در خانه کار کنند و برای کار کردن در خانه به تجهیزات نیاز دارند.

مانیتور ۲۷ اینچ LG UltraFine 5K Display در نگاه اول طراحی چندان جذابی ندارد، اما داشتن وضوح 5K (همچون iMac) باعث می‌شود تجربه‌ی لذت‌بخشی از تماشای محتوای بصری ارائه دهد. مانیتور موردبحث ال‌جی از فضای رنگی وسیع P3 و استاندارد تاندربولت ۳ با سه درگاه USB-C که در نقش یک هاب ظاهر می‌شوند پشتیبانی می‌کند. LG UltraFine 5K Display برچسب قیمت ۱٬۲۲۹٫۹۵ دلار را یدک می‌کشد که به‌میزان درخورتوجهی کمتر از قیمت ۴٬۹۹۹ دلاری Pro XDR Display اپل است.

برخی رسانه‌ها می‌گویند اپل احتمالا قصد دارد مدلی جدید از Pro XDR Display را با قیمت‌ کمتر دردسترس مخاطبان قرار دهد؛ زیرا امروزه بسیاری از کاربرانی که به مانیتور گران‌قیمت نیاز ندارند و از مک استفاده می‌کنند محبورند سراغ گزینه‌های متفرقه بروند. توقف فروش LG UltraFine 5K Display نشان می‌دهد کاربران سیستم‌عامل مک فعلا نمی‌توانند به مانیتوری متفرقه که به‌تأیید رسمی خود اپل رسیده باشد دسترسی پیدا کنند.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها