خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » جدال لفظی سران ترکیه و یونان در «پراگ»

دانلود کتاب های امتحان شده

جدال لفظی سران ترکیه و یونان در «پراگ»

در ادامه تنش بین ترکیه و یونان مقام‌های ارشد دو کشور در جریان نشستی در شهر پراگ به اتهام زنی علیه هم پرداختند.

به نوشته روزنامه «گریک سیتی تایمز» «رجب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در جریان ضیافت شام سران شرکت کننده در اولین نشست جامعه سیاسی اروپا در روز پنجشنبه در شهر پراگ گفت: «کل سیاست یونانی‌ها بر اساس دروغ است، آن‌ها صادق نیستند. ما دلیلی برای گفتگو با یونان نمی‌بینیم.»

اردوغان گفت که آتن زمانی پیام آنکارا را درک کرد که مقامات ترکیه گفتند ما ممکن است ناگهان یک شب برسیم (یک شب به یونان حمله کنیم).

روزنامه «کاثیمرینی» نیز روز جمعه نوشت که «کریاکس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در جریان ضیافت شام سران شرکت کننده در اولین نشست جامعه سیاسی اروپا در روز پنجشنبه در شهر پراگ جدال لفظی داشتند.

بر اساس این گزارش، اردوغان در جریان سخنرانی خود به یونان حمله کرده و گفت که آتن با اقدامات تحریک آمیز در حال افزایش تنش در منطقه است.

نخست وزیر یونان نیز بلافاصله پاسخ داد که ترکیه باید از زیر سئوال بردن حاکمیت جزایر یونان در دریای اژه دست بردارد. وی همچنین از اردوغان خواست که از اقدامات تحریک کننده بیشتر خودداری کند.

یونان و ترکیه چندین دهه است که بر سر طیف وسیعی از مسائل، از جمله منابع انرژی، نقض حریم هوایی و دریایی، موضوع قبرس و پناهجویان باهم اختلاف دارند. روابط بین دو کشور همسایه و عضو ناتو در سال‌های اخیر بدتر شده است.

پس از لابی‌گری نخست‌وزیر یونان برای جلوگیری از فروش جنگنده‌های «اف-۱۶» به ترکیه در جریان سفر به ایالات متحده، اردوغان گفت که میتسوتاکیس برای او دیگر وجود ندارد.

در تازه‌ترین تحول بین دو کشور، رسانه‌های یونانی روز جمعه مدعی شدند که ترکیه قصد دارد تحرکات زیردریایی‌های یونان در دریای اژه را با میکروفون‌های زیرآبی رصد کند.

بنابر ادعای روزنامه «گریک ریپورتر» ترکیه قصد دارد میکروفون‌های زیرآبی را برای رصد حرکت زیردریایی‌های یونانی در دریای اژه و شرق مدیترانه نصب کند

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها