خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » جدیدترین اظهارات قالیباف درباره بورس و ارزهای دیجیتالی

دانلود کتاب های امتحان شده

جدیدترین اظهارات قالیباف درباره بورس و ارزهای دیجیتالی

در این جلسه علاوه بر محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و محسن علیزاده نماینده مجلس در شورای عالی بورس، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و محمد علی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس حضور داشتند و به تشریح پیشنهادات دولت در موضوع بازار سرمایه پرداختند.

قالیباف در این نشست، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت فعلی بازار سرمایه تاکید کرد: پیشنهادات مطرح شده برای رونق بازار سرمایه کافی نیست و باید تقویت شود. 

رئیس مجلس شورای اسلامی، افزود: هرگونه پیشنهادی باید هم راستا با هدف بازگشت اعتماد به بازار سرمایه و رونق این بازار و حمایت از سرمایه گذاری بلندمدت باشد. باید تنظیم گری حرفه ای و سیاستگذاری صحیح منجر به سرمایه گذاری بلندمدت در این بازار شود و در این زمینه لازم است اقدامات فوری هم مانند بیمه سهام سهامداران خرد و الزام پرداخت یک درصد منابع صندوق توسعه ملی و واقعی کردن نرخ تسعیر ارز بانک ها اجرایی شود. همچنانکه اقدامات موازی مانند مالیات بر عایدی سرمایه، حذف قیمت گذاری دستوری و مسدود نمودن درگاه های پرداخت صرافی های غیرمجاز فروش رمز ارز باید در مجلس و دولت و دستگاه قضایی در دستور کار قرار گیرد. 

قالیباف همچنین بر ضرورت اصلاحات ساختاری سازمان بورس و اصلاح قانون اوراق بهادار تاکید کرد. 

در ابتدای جلسه وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس پیشنهادات ستاد اقتصادی دولت در خصوص اصلاح بازار سرمایه را مطرح کردند و در ادامه رئیس کل بانک مرکزی نیز تصمیمات این بانک در جهت رونق بازار سرمایه را تشریح کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این جلسه با تاکید بر ضرورت اصلاحات فوری و میان مدت در این بازار تاکید کرد: تصمیمات فنی و کارشناسی را خود شورای عالی بورس می تواند راسا اعمال کند و تأخیر در اجرای این تصمیمات پذیرفته نیست. 

محمدرضا پورابراهیمی همچنین از هرگونه قیمت‌گذاری دستوری به عنوان عامل مخل رقابت در اقتصاد یاد کرد و اینگونه تصمیمات را برای بازار سرمایه مضر دانست و در ادامه اصلاحات کارشناسی کمیسیون اقتصاد مجلس بر پیشنهادات وزیر اقتصاد را تشریح کرد.

27219

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها