خانه » همه » خبر » پر بیننده ترین اخبار ایران و جهان » جزییات مراسم تشییع شهدای شاهچراغ در شیراز

دانلود کتاب های امتحان شده

جزییات مراسم تشییع شهدای شاهچراغ در شیراز

فرارو- صبح امروز با حضور مردم و  مسئولان آیین تشییع شهدای تروریستی حرم شاهچراغ (ع) در شیراز برگزار شد.

در این مراسم مردم و خانواده شهدای این حادثه با در دست داشتن عکس شهدا و سر دادن شعار‌هایی علیه جنایت تروریست‌ها، حرکت به سمت حرم حضرت شاهچراغ (ع) را آغاز کردند.

علی بهادری جهرمی سخنگو و دبیر هیات دولت؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه؛ آیت الله لطف الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و محمد هادی ایمانیه استاندار فارس؛ دریادار سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی از مسئولان ملی حاضر در مراسم بودند.

بنا بر اعلام معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، در عملیات تروریستی غروب چهارم آبان حرم شاهچراغ (ع)، ۱۳ تن توسط تروریست مسلح به شهادت رسیدند که پیکرهای ۲ تن از شهدا پیش از این به زادگاه آنها در شهرهای تهران و همدان منتقل و تشییع شده است.

او افزود: پس از برگزاری آیین تشییع ۱۱ شهید دیگر این حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز، این شهدا با رضایت همه خانواده‌ها به مشهد مقدس منتقل می‌شوند تا در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) نیز توسط زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی بدرقه شوند.

معاون استاندار فارس گفت:‌ پس از آن، پیکرهای پاک شهدا به زادگاه آنها منتقل می‌شود و در این زمینه پیکر ۶ شهید به شیراز منتقل می‌شود و در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) دفن می‌شوند.

همچنین آیین خاکسپاری شهدای شیراز روز یکشنبه ٨ آبان در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار و شهدای سایر شهرستان و استان به زادگاهشان منتقل می‌شود.

برابر اعلام سازمان پزشکی قانونی، اسامی این شهدا به شرح زیر است:‌

۱- زهرا اسمعیلی فرزند آقاجان ۴۶ ساله

۲-علیرضا سرایداران فرزند محمدحسن ۴۹ ساله

۳- آرشام سرایداران فرزند علیرضا ۱۰ ساله

۴- مجتبی ندیمی فرزند مصطفی ۴۵ ساله

۵- حسنعلی پورعیسی فرزند محمداسماعیل ۷۳ ساله

۶- بهادر آزادی شیری فرزند علی همت ۶۰ ساله

۷- سیدفریدالدین معصومی فرزند سیدمحسن ۳۹ ساله

۸ – علی اصغر لری گویینی فرزند عباس ۷ ساله

۹- محمدرضا کشاورز فرزند مهدی ۱۵ ساله

۱۰- محمدولی کیاسی فرزند غریبعلی ۵۴ ساله

۱۱- احساس مرادی فرزند محبعلی ۵۸ ساله

۱۲ – هوشنگ خوب فرزند خداداد ۶۴ ساله

۱۳ – امید خوب فرزند هوشنگ ۳۲ ساله

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، تروریست ضارب زائران حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) در شیراز با وجود همه تلاش‌ها به هلاکت رسید.

اسماعیل محبی‌پور گفت: پس از حمله تروریستی چهارشنبه چهارم آبان‌ماه در حرم شاهچراغ و به‌دنبال واکنش نیرو‌های امنیتی و انتظامی، این تروریست زخمی و دستگیر شد.

محبی‌پور عنوان کرد: تروریست برای مداوا به یکی از بیمارستان‌های شیراز منتقل شده بود، اما با وجود تلاش‌ها به هلاکت رسید.

استانداری فارس از روز پنجشنبه ۵ آبان به مدت سه روز در این استان عزای عمومی اعلام و روز شنبه هفتم آبان ماه را برای همه دوایر دولتی و مدارس، تعطیل اعلام کرده بود.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها