خانه » همه » مذهبی » جشن امامت در شام شهادت

دانلود کتاب های امتحان شده

جشن امامت در شام شهادت

بزرگداشت امامت ولی الله و منجی بشریت است بطور یقینی مورد رضایت همه امامان علیهم السلام بخصوص امام عسکری علیه السلام است.
بزرگداشت شام غریبان هم اختصاص به امام حسین دارد ؛ همان طور که زیارت اربعین هم اختصاص به امام حسین دارد. بر این اساس اگر برای امامت ائمه – بخصوص امام زمان – مجلسی برپا می کنیم، به معنای شادی بر شهادت امام قبلی نیست. نسبت به امامت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از آن جهت که هشتم ربیع الاول روز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام است و از آن به بعد امامت به عهده امام زمان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف سپرده می‌شود، شیعیان برای به امامت رسیدن امام زمان خشنودند و آن را بزرگ می شمرند . با این کار یک نوع ابراز احساسات و عرض ارادت نسبت به آن وجود شریف و مادر بزر گوارش حضرت زهرا سلام الله علیها می‌کنند که با آمدن او زعامت و امامت آخرین امام آغاز می شود .‌ آغاز نوید به تمام جهان و گسترش عدالت در تمام گیتی است. عدالت را در کل جهان برپا خواهد نمود . انتقام خون امام حسین علیه السلام و تمام امامان علیهم السلام را خواهد گرفت . آیه قرآن هم به آن اشاره دارد (1)، اما در عین حال هیچ گونه توصیه‌ای از سوی معصومان بر جشن گرفتن و عید نامیدن این روز نداریم. امیر المومنین علی علیه السلام فرمود :خدواند شیعیانی را برای ما قرار داد ه که ما را یاری می کنند . با شادی ما شاد و با ناراحتی ما غمگین می شوند.(2)یقینا اهل بیت با امامت امام زمان علیه السلام شاد شدند . از این رو شیعیان هم به خاطر گرامیداشت این روز و به پیروی آن ها ابراز شادی می کنند.
پی نوشت ها:
1. قصص(28)آیه 5: « وَ نُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلیَ الَّذِینَ اسْتُضْعِفُواْ فیِ الْأَرْضِ وَ نجَْعَلَهُمْ أَئمَّةً وَ نجَعَلَهُمُ الْوَارِثِین ؛ما می خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم!»
2 .إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی اطَّلَعَ إِلَی الْأَرْضِ فَاخْتَارَنَا وَ اخْتَارَ لَنَا شِیعَةً یَنْصُرُونَنَا وَ یَفْرَحُونَ لِفَرَحِنَا وَ یَحْزَنُونَ لِحُزْنِنَا .بحارالأنوار، علامه مجلسی ، بیروت ،چ الوفا ، 1404 ، ج 10 ،ص 114 ، باب 7- ما علمه صلوات الله علیه .

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها