جعل احادیث در مورد ابی بکر و عمر
۱۳۹۷/۰۶/۱۰
–
۲۹۲ بازدید
اوّلاً : این روایت که در برخی از کتابها ؛ همانند :الصراط المستقیم – علی بن یونس العاملی – ج ۳ – ص ۷۳ و شرح إحقاق الحق – السید المرعشی – ج ۱ – ص ۶۹ – ۷۰ و الصوارم المهرقة – الشهید نور الله التستری – ص ۱۵۵ و… نقل شده است ، هیچ سندی ندارد و روایت بدون سند به درد استدلال نمیخورد.
و ما معتقد هستیم که این روایات صحت ندارد و از ساختههای دودمان بنی امیه است که میخواستند ائمه شیعه را در میان مردم دو چهره نشان دهند .
ثانیاً : مستدل اول حدیث را نقل نکرده است ؛ زیرا در همان منبع مورد نقل (احقاق الحق: ۱/۶۹) شروع حدیث این چنین است که:
روى أنّه سأل رجل من المخالفین عن الإمام الصادق(ع) وقال:…
اوّلاً : این روایت که در برخی از کتابها ؛ همانند :الصراط المستقیم – علی بن یونس العاملی – ج 3 – ص 73 و شرح إحقاق الحق – السید المرعشی – ج 1 – ص 69 – 70 و الصوارم المهرقة – الشهید نور الله التستری – ص 155 و… نقل شده است ، هیچ سندی ندارد و روایت بدون سند به درد استدلال نمیخورد.
و ما معتقد هستیم که این روایات صحت ندارد و از ساختههای دودمان بنی امیه است که میخواستند ائمه شیعه را در میان مردم دو چهره نشان دهند .
ثانیاً : مستدل اول حدیث را نقل نکرده است ؛ زیرا در همان منبع مورد نقل (احقاق الحق: 1/69) شروع حدیث این چنین است که:
روى أنّه سأل رجل من المخالفین عن الإمام الصادق(ع) وقال:…
جناب نویسنده ، جمله رجل من المخالفین را حذف کرده است ، چرا ؟ دلیل آن روشن است ؛ زیرا مخالف از اصطلاحات حدیثى وروایى است و به معناى سنّى مذهب است .
ثالثا : باز هم نویسنده ادامه روایت را نقل نکرده است . ادامه روایت این است :
فلمّا انصرف الناس قال له رجل من خاصّته: یا ابن رسول اللّه (ص) لقد تعجّبت ممّا قلت فی حقّ أبی بکر وعمر، فقال: نعم، هما إماما أهل النار، کما قال اللّه سبحانه ـ
آن دو نفر امام هستند، امّا امام و پیشواى دوزخیان و اهل آتش، خداوند مى فرماید: و جعلناهم أئمّة یدعون إلى النار (قصص: 41)،
و اینکه گفتم: قاسطان، منظورم تفسیر این آیه است:و أمّا القاسطون فکانوا لجهنّم حطباً. (جن: 15)
و اگر گفتم: عادلان، به این جهت است که آن دو نفر از حق روى گردانده و با آن مخالفت کرده اند، و در حقیقت تفسیر این آیه است:ثمّ الذی کفروا بربّهم یعدلون (انعام: 1).
و مقصودم از: کانا على الحق، به معناى مخالفت آن دو با حق و قیام علیه حق است که مراد أمیر المؤمنین (ع) است.
و مقصود از:کانا على الحق، وماتا علیه، این است که آن دو نفر با بر ضد حق بودند و فعلیهما رحمة اللّه ،رحمت الله (رسول خدا ) بر ضد آنان است .فإنّه کان رحمة للعالمین .
به نقل از سایت ولی عصر عج
و ما معتقد هستیم که این روایات صحت ندارد و از ساختههای دودمان بنی امیه است که میخواستند ائمه شیعه را در میان مردم دو چهره نشان دهند .
ثانیاً : مستدل اول حدیث را نقل نکرده است ؛ زیرا در همان منبع مورد نقل (احقاق الحق: 1/69) شروع حدیث این چنین است که:
روى أنّه سأل رجل من المخالفین عن الإمام الصادق(ع) وقال:…
جناب نویسنده ، جمله رجل من المخالفین را حذف کرده است ، چرا ؟ دلیل آن روشن است ؛ زیرا مخالف از اصطلاحات حدیثى وروایى است و به معناى سنّى مذهب است .
ثالثا : باز هم نویسنده ادامه روایت را نقل نکرده است . ادامه روایت این است :
فلمّا انصرف الناس قال له رجل من خاصّته: یا ابن رسول اللّه (ص) لقد تعجّبت ممّا قلت فی حقّ أبی بکر وعمر، فقال: نعم، هما إماما أهل النار، کما قال اللّه سبحانه ـ
آن دو نفر امام هستند، امّا امام و پیشواى دوزخیان و اهل آتش، خداوند مى فرماید: و جعلناهم أئمّة یدعون إلى النار (قصص: 41)،
و اینکه گفتم: قاسطان، منظورم تفسیر این آیه است:و أمّا القاسطون فکانوا لجهنّم حطباً. (جن: 15)
و اگر گفتم: عادلان، به این جهت است که آن دو نفر از حق روى گردانده و با آن مخالفت کرده اند، و در حقیقت تفسیر این آیه است:ثمّ الذی کفروا بربّهم یعدلون (انعام: 1).
و مقصودم از: کانا على الحق، به معناى مخالفت آن دو با حق و قیام علیه حق است که مراد أمیر المؤمنین (ع) است.
و مقصود از:کانا على الحق، وماتا علیه، این است که آن دو نفر با بر ضد حق بودند و فعلیهما رحمة اللّه ،رحمت الله (رسول خدا ) بر ضد آنان است .فإنّه کان رحمة للعالمین .
به نقل از سایت ولی عصر عج