خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » حاتم‌بخشی خودروسازِ بدهکار از بیت المال در والیبال / ۲۰۰ هزار دلار برای هفت روز بازی!

دانلود کتاب های امتحان شده

حاتم‌بخشی خودروسازِ بدهکار از بیت المال در والیبال / ۲۰۰ هزار دلار برای هفت روز بازی!

والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا هفته آینده در تهران شروع می‌شود؛ همچون تمام دوران این رقابت ها خبری از نمایندگان کشور‌های صاحب والیبال آسیا نیست و مسابقات با حضور هشت تیم (دو تیم از ایران، دو تیم از عراق و نمایندگان قزاقستان، تایلند، ژاپن و قطر) در استادیوم ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار می‌شود؛ با این تفاوت مهم نسبت به دوره‌های گذشته که پیکان نماینده ایران با هزینه‌ای هنگفت چندین بازیکن مطرح خارجی را به ایران کشانده است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا تا به آن اندازه برای کشور‌های آسیایی بی‌اهمیت است که بعد از ۱۹۹۹ و برگزاری بیست و یک دوره از این مسابقات، نمایندگان ایران ۱۵ بار قهرمان شده‌اند و تقریبا کره‌جنوبی و ژاپن دو قدرت سنتی والیبال آسیا، هیچ‌گاه وقعی به این مسابقات ننهاده‌اند.

از ایران شهداب یزد به عنوان قهرمان لیگ برتر و پیکان به عنوان میزبان با حریفان‌شان در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا (۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت) رقابت می‌کنند. رقابتی که بیش از آن‌که جنبه بین‌المللی داشته باشد به درگیری سخت میان این دو تیم داخلی باز می‌گردد.

حاتم‌بخشی خودروسازِ بدهکار از بیت المال در والیبال / ۲۰۰ هزار دلار برای هفت روز بازی!

پیکان با هفت قهرمانی در آسیا و ۱۲ قهرمانی ایران، فینال لیگ را دو ماه پیش به شهداب، تیم کم‌خرج‌تر باخت. بعد از آن، از فروردین تمریناتش را برای باشگاه‌های آسیا شروع کرد و حالا رسما اعلام کرده که علاوه بر سعید معروف و محمد موسوی، اروین انگاپت ستاره فرانسوی و نیمیرعبدالعزیز هلندی ستاره‌های لیگ ایتالیا را هم برای مسابقات استخدام کرده است.

پیکان برای آوردن این چهار بازیکن حدود ۲۰۰ هزار دلار برای دوره‌ای حداکثر ۱۰ روزه پرداخت خواهد کرد. آن هم درشرایطی که به دروغ اعلام می‌کنند ستاره‌ی فرانسوی و هلندی در قالب قرارداد‌های همکاری باشگاهی به ایران می‌آیند و فقط پاداش قهرمانی می‌گیرند.

باشگاه ایران خودرو به طور رسمی اعلام کرده پول خاصی به بازیکنان نام‌برده نمی‌دهد و تنها پاداش قهرمانی به آن‌ها تعلق می‌گیرد؛ جملاتی که خوش باورترین و دل‌پاک‌ترین بچه‌های این سرزمین هم به آن خواهند خندید و از کنار ادعا با تمسخر خواهند گذشت. چون نام‌هایی مثل انگاپت را جز پول، هیچ اهرم دیگری به سمت تهران تهییج و تشویق نمی‌کند.

فارغ از این‌که پیکان در رقابت با چندین تیم درجه چندم آسیایی چه نیازی به این هزینه و قهرمانی دارد و اینکه شهداب قهرمان لیگ ایران و نماینده بخش خصوصی یزد بازیکنان به نسبت ارزان‌تری (دونوان ژاورونوک دریافت کننده‌ی اهل چک و جان گوردون پرین کانادایی) را برای جام باشگاه‌های آسیا به خدمت می‌گیرد، این خودرو ساز ورشکسته و مدیرعامل جویای نامش چطور و چگونه علاوه بر پرداخت هزینه‌های میزبانی، حدود ۲۰۰ هزار دلار برای خدمت گرفتن چهار بازیکن برای هفت روز پرداخت می‌کنند؟

حاتم‌بخشی خودروسازِ بدهکار از بیت المال در والیبال / ۲۰۰ هزار دلار برای هفت روز بازی!

پایان شیرین ماجرا این‌که فینال قهرمانی باشگاه‌های آسیا را به احتمال قریب به یقین پیکان و شهداب بازی خواهند کرد. فارغ از نتیجه، بازنده این بازی مردم ایران هستند که به اجبار خودرو‌های بنجل و خطرناک این خودروساز را سوار می‌شوند؛ به دروغ به آن‌ها گفته می‌شود پولی برای ستاره‌های خارجی پرداخت نمی‌کنیم و سرانجام تلاش می‌شود تصویر زشت اتلاف بیت المال در باشگاه خودروساز برای چند روزی با هزینه هنگفت تطهیر شود.

نویسنده: فرزاد کفیلی

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها