۱۳۹۶/۰۸/۰۱
–
۱۰۲ بازدید
لواط و هم جنس بازی در کجای قرآن آمده چرا از زنا نام برده ولی از لواط نیامده توبه ان قبول نیست؟
در قرآن راجع به همجنس بازی آیه داریم و توبه از آن اگر شرایط خودش را داشته باشد حتما قبول است.همجنس گرایی عملی شیطانی است و خداوند از آن در آیه 80 سوره اعراف، به عنوان عمل «فاحشه» یاد می کند: « وَ لُوطاً إِذْ قالَ لِقَوْمِهِ أَ تَأْتُونَ الْفاحِشَةَ ما سَبَقَکُمْ بِها مِنْ أَحَدٍ مِنَ الْعالَمینَ – إِنَّکُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجالَ شَهْوَةً مِنْ دُونِ النِّساءِ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ مُسْرِفُون »و (به خاطر آورید) لوط را، هنگامى که به قوم خود گفت: «آیا عمل بسیار زشتى را انجام مى دهید که هیچیک از جهانیان، پیش از شما انجام نداده است؟! – آیا شما از روى شهوت به سراغ مردان مى روید، نه زنان؟! شما گروه اسرافکار (و منحرفى) هستید! ” شما جمعیت اسراف کارید” یعنى از حدود الهى قدم بیرون گذارده و در سنگلاخ انحراف و تجاوز از مرز فطرت سرگردان شده اید!آثار اخروی لواط: لواط از گناهانی است که به کبیره بودنش تصریح شده است، بلکه چنانچه از حضرت امام صادق و امام حضرت رضا ـ علیهما السّلام ـ رسیده که حرمت و عقوبت آن از زنا شدیدتر است. از حضرت صادق ـ علیه السّلام ـ روایت شده است که: «حرمت لواط از زنا بیشتر است، به درستی که خداوند قومی را برای عمل لواط هلاک فرمود (قوم لوط) ولی کسی را برای زنا هلاک نفرمود».از حضرت رسول اکرم ـ صلّی الله علیه و آله ـ مروی است که فرمود: «کسی که با پسری جمع شود روز قیامت جنب وارد محشر میشود و آب دنیا او را پاک نمیکند و خشم خدا بر او است و او را لعنت فرموده، دوزخ را برایش آماده میفرماید و بد جایگاهی است». سپس فرمود: « هرگاه کسی لواط کند، عرش خدا بلرزه درآید و خداوند او را لعنت و غضب فرموده و جهنم را برایش آماده میفرماید و ملوط (مفعول) را در کنار جهنم نگه میدارند تا خلایق از حساب فارغ شوند، پس او را در جهنم میاندازند و در طبقات دوزخ همیشه معذب خواهد بود».از حضرت صادق ـ علیه السّلام ـ مروی است که: نیست بندهای که عمل قوم لوط را حلال بداند (و در روایت دیگر کسی که بر لواط کردن اصرار داشته باشد) نمیمیرد مگر اینکه در آن ساعت خداوند بر او سنگی از همان سنگهای عذابی که بر قوم لوط بارید، میاندازد و مرگ وی در خوردن همان سنگ است و برای اینکه رسوا نشود، خداوند آن سنگ را از نظر خلق پوشیده است.
در قرآن مجید سه نوع عذاب برای قوم لوط بیان فرموده: صیحه ی باریدن سنگ عذاب بر آنها، و زیر و رو شدن شهرهای آنها، بعد میفرماید: عذابی که بر قوم لوط نازل شد از ظلم کنندگان دور نیست.
غلامی که مولایش را کشت:
در زمان عمر، غلامی که مولای خودش را کشته بود پس از اقرار، عمر امر به کشتنش نمود، حضرت امیر المؤمنین ـ علیه السّلام ـ از غلام پرسید چرا مولای خودت را کشتی؟ عرض کرد به زور با من لواط کرد پس او را کشتم آن حضرت از اولیای مقتول پرسید آیا او را دفن کردهاید؟ گفتند: آری هم اکنون از دفنش میآییم پس به عمر فرمود غلام را تا سه روز نگهدار و پس از سه روز اولیای مقتول حاضر شوند.
پس از گذشتن سه روز آن حضرت به اتفاق عمر و اولیای مقتول بر سر قبرش آمدند از اولیایش پرسیدند این قبر صاحب شماست؟ گفتند: آری، سپس فرمود قبر را بشکافید تا به لحد برسید، چون به لحد رسیدند و آن را برداشتند جنازه را ندیدند، پس آن حضرت تکبیر گفت و فرمود: به خدا قسم دروغ نگفتم شنیدم از رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ فرمود: هر کس از امت من، عمل قوم لوط را مرتکب شود و بدون توبه از دنیا برود پس در قبرش بیش از سه روز نمیماند تا اینکه زمین او را فرو میبرد و به جایی که قوم لوط هستند و هلاک گردیدهاند ملحق مینماید پس در زمرهی ایشان محشور میشود.
حضرت رضا ـ علیه السّلام ـ فرمود: بترس و ترک کن زنا و لواط را و لواط بدتر از زنا است و این دو گناه موجب هفتاد و دو گونه درد در دنیا و آخرت برای صاحبش میشود.
در قرآن مجید چنانچه از زنا به فاحشه تعبیر فرموده این عمل شنیع را هم فاحشه خوانده چنانچه در سوره اعراف میفرماید: « لوط به قوم خود گفت: آیا کاری را میکنید که در نهایت زشتی است، پیش از شما کسی از افراد بشر گرد چنین کار زشتی نگشته، آیا شما با مردان جمع میشوید در هنگام شهوت و زنان را رها میکنید بلکه شما اسراف کنندگانید».
چه اسرافی بدتر از اینکه نطفهای که به منزلهی بذر است برای بقاء نوع و نسل انسان و باید در رحم زن قرار گیرد در غیر محلی که خدا قرار داده بریزد. برای تهدید دیگران از نزدیک شدن به این عمل خلاف انسانی در سورههای اعراف ، هود ، نمل ، عنکبوت ، قمر و نجم، قوم لوط را یادآوری و کیفیت عذاب ایشان را متذکر میشود، باشد که دیگران اندرزی بگیرند.
در قرآن مجید سه نوع عذاب برای قوم لوط بیان فرموده: صیحه ی باریدن سنگ عذاب بر آنها، و زیر و رو شدن شهرهای آنها، بعد میفرماید: عذابی که بر قوم لوط نازل شد از ظلم کنندگان دور نیست.
غلامی که مولایش را کشت:
در زمان عمر، غلامی که مولای خودش را کشته بود پس از اقرار، عمر امر به کشتنش نمود، حضرت امیر المؤمنین ـ علیه السّلام ـ از غلام پرسید چرا مولای خودت را کشتی؟ عرض کرد به زور با من لواط کرد پس او را کشتم آن حضرت از اولیای مقتول پرسید آیا او را دفن کردهاید؟ گفتند: آری هم اکنون از دفنش میآییم پس به عمر فرمود غلام را تا سه روز نگهدار و پس از سه روز اولیای مقتول حاضر شوند.
پس از گذشتن سه روز آن حضرت به اتفاق عمر و اولیای مقتول بر سر قبرش آمدند از اولیایش پرسیدند این قبر صاحب شماست؟ گفتند: آری، سپس فرمود قبر را بشکافید تا به لحد برسید، چون به لحد رسیدند و آن را برداشتند جنازه را ندیدند، پس آن حضرت تکبیر گفت و فرمود: به خدا قسم دروغ نگفتم شنیدم از رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ فرمود: هر کس از امت من، عمل قوم لوط را مرتکب شود و بدون توبه از دنیا برود پس در قبرش بیش از سه روز نمیماند تا اینکه زمین او را فرو میبرد و به جایی که قوم لوط هستند و هلاک گردیدهاند ملحق مینماید پس در زمرهی ایشان محشور میشود.
حضرت رضا ـ علیه السّلام ـ فرمود: بترس و ترک کن زنا و لواط را و لواط بدتر از زنا است و این دو گناه موجب هفتاد و دو گونه درد در دنیا و آخرت برای صاحبش میشود.
در قرآن مجید چنانچه از زنا به فاحشه تعبیر فرموده این عمل شنیع را هم فاحشه خوانده چنانچه در سوره اعراف میفرماید: « لوط به قوم خود گفت: آیا کاری را میکنید که در نهایت زشتی است، پیش از شما کسی از افراد بشر گرد چنین کار زشتی نگشته، آیا شما با مردان جمع میشوید در هنگام شهوت و زنان را رها میکنید بلکه شما اسراف کنندگانید».
چه اسرافی بدتر از اینکه نطفهای که به منزلهی بذر است برای بقاء نوع و نسل انسان و باید در رحم زن قرار گیرد در غیر محلی که خدا قرار داده بریزد. برای تهدید دیگران از نزدیک شدن به این عمل خلاف انسانی در سورههای اعراف ، هود ، نمل ، عنکبوت ، قمر و نجم، قوم لوط را یادآوری و کیفیت عذاب ایشان را متذکر میشود، باشد که دیگران اندرزی بگیرند.