خانه » همه » مذهبی » حق با عنابستانی بود؛ نه قانون مهم است، نه اخلاق و نه افکار عمومی

دانلود کتاب های امتحان شده

حق با عنابستانی بود؛ نه قانون مهم است، نه اخلاق و نه افکار عمومی

حالا تازه آقای غضنفرآبادی، سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفته که تصمیم‌گیری درباره پرونده شکایت از این نماینده بابت اتفاق یاد شده فعلا امکان پذیر نیست و باید با بررسی‌های بیشتر واقعیت ماجرا کشف شود.غضنفرآبادی یک دلیل این وضعیت را هم «عدم همکاری ناجا» عنوان کرده.

تلخی ماجرا اما فقط این نیست؛ عابد اکبری، سرباز سیلی خورده ناجا هم گفته بعد از آن ماجرا در بدترین جا در حال خدمت است و روزی ١٢ ساعت خدمت می‌کند. 

آن روزهایی که این اتفافات افتاد خیلی‌ها خیلی حرف‌ها را زدند؛ مسئولان ناجا گفتند نمی‌گذاریم ساحت قانون خدشه‌دار شود و موضوع را پیگیری می‌کنیم. نمایندگان مجلس گفتند ما قهرمان عدالت هستیم و از سر همکار هم‌جناحی خودمان هم نمی‌گذریم. مردم گفتند باید با عنابستانی برخورد شود. اما عنابستانی هم بعد از اینکه چند دروغ آشکار مطرح کرده بود، یک جمله خطاب به همکارانش گفت: «اگر از حیثیت من دفاع نشود این آخرین مورد نیست». 

بیایید اعتراف کنیم که حق با عنابستانی بود؛ دیدید رسیدگی و پیگیری و برخوردی در کار نبود دیدید سرباز مملکت را بابت سیلی خوردن از قانون‌گذار کشور برای اصرار بر رعایت قانون، بی سر و صدا توبیخ کرده‌اند؟

٨سال قبل، دو جوان زورگیر را ۵٠ روز بعد از ارتکاب به جرم اعدام کردند. اعتراضات مردم هم فایده نداشت. مسئولان وقت قوه قضائیه و ناجا می‌گفتند این «سرعت و شدت» عمل به دلیل جریحه‌دار شدن افکار عمومی و جلوگیری از تکرار این اتفاقات، لازم و «به مصلحت جامعه اسلامی» است. بله، جایی که نیاز باشد هم امکان سرعت عمل هست و هم شدت عمل. ولی در ماجرای عنابستانی گویا نیاز نیست. 

سرباز راهور ناجا در استوری اینستاگرام خود جمله‌ای نوشته که اگر «قانون»، «اخلاق» و «افکار عمومی» برای مسئولان ما مهم بود الان می‌بایست آتش به جان آنها بیندازد. عابد اکبری نوشته؛ «ایها الناس، من غلط مردم قانون رو رعایت کردم.» بله حضرات مجلس و ناجا، آقایان نویسنده و مجری قانون، کلاهتان را بالاتر بگذارید که دارید از ماموری که قانون را رعایت کرد یک «عبرت» می‌سازید نه «الگو».

علی مجتهدزاده

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها