خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » حمله خمپاره‌ای اوکراین به مرز روسیه / تشکر وزیر خارجه اوکراین از ایران و شروع دوباره فعالیت سفارت کشورمان در کی‌یف/ حمله موشکی اوکراین به مهم‌ترین رزم ناو موشکی روسیه در دریای سیاه/ ارسال تانک‌های ناتو به اوکراین

دانلود کتاب های امتحان شده

حمله خمپاره‌ای اوکراین به مرز روسیه / تشکر وزیر خارجه اوکراین از ایران و شروع دوباره فعالیت سفارت کشورمان در کی‌یف/ حمله موشکی اوکراین به مهم‌ترین رزم ناو موشکی روسیه در دریای سیاه/ ارسال تانک‌های ناتو به اوکراین

تشکر وزیر خارجه اوکراین از ایران و شروع دوباره فعالیت سفارت کشورمان در کی‌یف/ حمله موشکی اوکراین به مهم ترین رزم ناو موشکی روسیه در دریای سیاه/ ارسال تانک های ناتو به اوکراین

بین الملل تابناک: پنجاهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

آنکارا: احتمال دیدار روسای جمهور روسیه و اوکراین وجود دارد
۱۴۰۱/۰۱/۲۵ – ۱۷:۵۰

، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (پنجشنبه) در گفت‌وگو با شبکه «ان تی وی» تصریح کرد که احتمال دیدار زودهنگام «ولادیمیر پوتین» و «ولودیمیر زلنسکی» رؤسای جمهور روسیه و اوکراین وجود دارد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره سناریویی که اوکراین و همپیمانان غربی این کشور در خصوص قتل عام غیرنظامیان در «بوچا» منطقه کی‌یف به دست نیروهای روس راه انداخته‌اند اشاره کرد و گفت: «آنچه در بوچا رخ داد، تأثیر منفی بر مذاکرات داشت». به گفته او، هرچه این مشکل طولانی‌تر شود، رسیدن به راه حل دشوارتر خواهد شد.

وزیر امور خارجه ترکیه با این حال در خصوص حصول آتش‌بس در اوکراین ابراز امیدواری کرد و گفت: «علی‌رغم تمامی مشکلات، احتمال آتش‌بس وجود دارد و ترکیه تمام تلاش‌ خود را برای نشست رهبران دو کشور اوکراین و روسیه به کار می گیرد. مذاکرات بین هیأت‌های ما ادامه دارد».

چاووش سپس ادامه داد: «تصاویر غیرانسانی از مناطقی مانند بوچا و ایرپین که ما نیز آن را محکوم می‌کنیم، جو را تغییر داد. جو منفی در طرف اوکراینی ایجاد شد. اظهارا نظرات مختلفی از سوی فدراسیون روسیه در این زمینه مطرح شد اما در نهایت این موضوع بر روند مذاکرات تأثیر منفی داشت».

این مقام ترکیه‌ای در ارتباط با خروج غیرنظامیان در اوکراین توضیح داد:‌«ترکیه تلاش‌های خود را برای یافتن راه‌حل ادامه می دهد. ما به شیوه‌ای متفاوت عملیات تخلیه غیرنظامیان را انجام دادیم و علی‌رغم تمامی خطرات، در زمینه تخلیه غیرنظامیان به موفقیت دست یافتیم. برای خروج اتباع ترکیه نیازی به کشتی نیست».

چاووش اوغلو در خصوص اینکه کمتر از 30 شهروند ترکیه‌ای در ماریوپول هستند، گفت: «ما هنوز به نتیجه دلخواه دست نیافتیم و برای انتقال اتباع ترکیه نیازی به کشتی نیست».

وی در ارتباط با سؤالی در خصوص احتمال دیدار پوتین و زلنسکی در ترکیه گفت: «مذاکرات فشرده‌ای بین دو هیأت وجود دارد و برگزاری این نشست به رضایت پوتین بستگی دارد».

چاووش اوغلو همچنین گفت که اردوغان قصد دارد طی روزهای آینده با پوتین و زلنسکی گفت‌وگوی تلفنی برقرار کند.

مولود چاووش اوغلو در خصوص احتمال پیوستن به تحریم‌های ضدروسی غرب گفت: «ترکیه مطابق با قوانین بین‌المللی کار می‌کند و ما موضع متوازن خود را حفظ می‌کنیم. ما نیاز به اصلاح سازمان ملل داریم. دیدگاهها نسبت به ترکیه به نحوی مثبت تغییر کرده است. یک ترکیه قوی‌تر، بازیگر بسیار مهم تری در آینده خواهد بود».

حمله خمپاره‌ای اوکراین به مرز روسیه
۱۴۰۱/۰۱/۲۵ – ۱۷:۴۹

رسانه‌های روسیه گزارش کردند که هفت نفر از جمله یک زن باردار و یک کودک امروز (پنجشنبه) در حمله خمپاره‌ای نیروهای مسلح اوکراین به روستایی در مرز روسیه با اوکراین زخمی شدند.

شبکه روسی راشاتودی نیز گزارش کرد که گارد مرزی روسیه گزارش کرده است که یک حمله جداگانه از سوی ارتش اوکراین با قصد هدف قرار دادن یک گذرگاه مرزی نیز صورت گرفته است.

به گفته مقامات محلی، اولین حادثه در روستای «کلیموو» در منطقه بریانسک روسیه زمانی رخ داد که پرتابه‌هایی از سوی نیروهای اوکراینی به ساختمان‌های مسکونی اصابت کرد. هر هفت قربانی به بیمارستان منتقل شدند که حال سه نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، فهرستی از قربانیان گزارش شده توسط رسانه‌های روسی نشان می‌دهد که یک پسر دو ساله، یک زن ۷۴ ساله و یک مرد ۳۵ ساله در جریان گلوله باران به شدت آسیب دیده‌اند. مادر باردار ۲۵ ساله این نوزاد دو ساله نیز در میان زخمی‌ها بود.

فرماندار «الکساندر بوگوماز» تأیید کرد که پرتابه های شلیک شده توسط سربازان اوکراینی به ساختمان های مسکونی اصابت کرد و تأیید کرد که تعداد نامشخصی از مردم مجروح شده‌اند.

بنا بر بیانیه گارد محلی مرزی شاخه‌ای از سرویس امنیت فدرال روسیه منتشر شد، دومین حمله نیروهای اوکراین به ایست بازرسی «نویی یورکوویچی» حدود 40 کیلومتری جنوب غربی «کلیمووو» بود که گلوله‌های خمپاره ای از قلمرو اوکراین در لحظه‌ای شلیک شد که گروهی از پناهجویان از اوکراین در حال عبور از مرز بودند و در پی این حمله 12 خودرو دچار آسیب‌هایی شد اما تلفاتی برجای نماند.

لاوروف: غرب جنگی همه جانبه علیه روسیه اعلام کرده است
۱۴۰۱/۰۱/۲۵ – ۱۷:۴۷

وزیر خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) گفت، غرب جنگ همه جانبه‌ای را علیه روسیه آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در نشست روابط بین المللی دیجیتال در مسکو گفت، غرب به شکل جمعی، به بهانه بحران اوکراین اعلام جنگی فراگیر علیه روسیه نموده است که زمینه‌های مختلفی از جمله اطلاعات را دربر می‌گیرد.

لاوروف تصریح کرد، روسیه خود را از کسی پنهان نمی‌کند و وارد انزوا نمی‌شود. بحران کنونی فرصت‌های بیشتری را برای توسعه می‌گشاید.

وی همچنین در این نشست خبری کشورهای غربی را متهم کرد که به دنبال قطع کانال‌های عادی گفتگو هستند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: با توجه به تلاش غرب برای مسدود کردن کانال‌های عادی گفتگو و در بحبوحه این شرایط، دیپلماسی دیجیتال تنها راه انتقال دیدگاه‌های یکدیگر به خارج از کشور است.

وی تاکید کرد: اوکراین آماده انجام عملیات رزمی در دونباس بود و این را نظامیان با افشای طرح‌های به اصطلاح «گردان‌های ملی‌گرای تندروی اوکراینی» نشان دادند.

لاوروف گفت، پروژه های بیولوژیکی در اوکراین در حال اجرا است که تا ساخت سلاح‌های بیولوژیک پیش می‌رود.

وی با اشاره به اظهارات اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه مبنی بر اینکه اهداف عملیات نظامی در اوکراین ناگزیر محقق خواهد شد، گفت که روسیه چاره‌ای جز حفاظت از شهروندان دونباس ندارد.

لاوروف گفت: ما در همه زمینه ها در یک جنگ ترکیبی مرگبار به سر می‌بریم و غرب خود را جولانگاه دموکراسی و آزادی بیان و مطبوعات نامیده است.

وی افزود: همه تعهداتی که غرب به عهده گرفته است، از جمله مسیرهای باز برای کسب اطلاعات، همگی نقض شده و به آن پایبند نبوده و این همان کاری است که شرکای غربی ما انجام می دهند و به جای قوانین بین المللی، قوانین خود را اختراع می‌کنند و نفرت و عدم تمایل خود را از منافع روسیه و رسانه های این کشور از زمان تعطیلی آن نشان می‌دهند.

وزیر خارجه روسیه توضیح داد که سایت‌ها و شرکت‌های الکترونیکی صفحات رسانه های روسی را می‌بندند و آشکارا و بدون هیچ شرمی در مورد آن صحبت می‌کنند.

۴۰۰ کودک در ۵۰ روز جنگ اوکراین کشته و زخمی شده‌اند
۱۴۰۱/۰۱/۲۵ – ۱۱:۳۰

سازمان غیردولتی «نجات کودکان» (Save the Children) اعلام کرد در هفت هفته گذشته و از زمان آغاز جنگ در اوکراین، نزدیک به ۴۰۰ کودک کشته یا زخمی شده‌اند و چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری افه، در حالی که سازمان ملل متحد، مرگ ۱۵۳ کودک و مجروح شدن ۲۴۶ خردسال را تایید کرده است اما سازمان «نجات کودکان» اعلام کرد این رقم بسیار بالاتر بوده و هشدار می‌دهد با افزایش حملات به بیمارستان‌ها و مدارس، «همه کودکان در معرض خطر قرار دارند».

از ۷.۵ میلیون خردسال اوکراینی، تقریباً دو سوم آن‌ها گریخته‌اند که از این تعداد ۲.۸ میلیون نفر در داخل خاک کشور آواره شده‌اند و ۲ میلیون نفر دیگر به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.

این سازمان ادعا می‌کند در پنج هفته نخست جنگ که از ۲۴ فوریه (پنج اسفند) آغاز شد، نیروهای روسیه به طور متوسط ‌روزانه به ۲۲ مدرسه حمله کرده‌اند.

در بیانیه این نهاد غیر دولتی آمده است، در ماریوپل و سایر مناطقی که به شدت تحت تاثیر جنگ قرار گرفته‌اند، کودکان و خانواده‌هایشان با «کمبود بالقوه مرگبار آب، غذا و دارو مواجه هستند».

طبق اعلام این نهاد، این جنگ در حال تشدید خارج از کنترل است و کودکان را با آسیب‌های طولانی‌مدتی مواجه می‌کند که نمی‌توان آن‌ها را دست کم گرفت.

«مانوئل فونتین» مدیر امور اضطراری صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) روز دوشنبه اعلام کرد نزدیک به دو سوم کودکان اوکراینی تنها در ۶ هفته آواره شده‌اند و نزدیک به نیمی از کودکانی که در اوکراین باقی مانده‌اند، ممکن است با ناامنی غذایی مواجه شوند.

وی تصریح کرد حملات به زیرساخت‌های آب و برق باعث شده است که حدود ۱.۴ میلیون نفر در اوکراین به آب دسترسی نداشته باشند. ۴.۶ میلیون نفر دیگر فقط دسترسی محدودی به منابع آب تمیز دارند.

مارین لوپن: کریمه را بخشی از روسیه می‌دانم
۱۴۰۱/۰۱/۲۵ – ۱۱:۲۷

بعد از مخالفت «مارین لوپن» نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با اعمال تحریم بر واردات انرژی از روسیه، او اکنون الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه را به‌رسمیت شناخت.

لوپن که برای رقابت با «امانوئل ماکرون» به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری رفته، در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی گفت که شبه جزیره کریمه را روسی می‌داند و از ممنوعیت ورود خودش به اوکراین متاسف نیست.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، این رهبر حزب راست‌گرای افراطی «اجتماع ملی» گفت: «تاریخ را نمی‌توان بازنویسی کرد. یک همه‌پرسی در کریمه برگزار شد، کریمه ۲۶ سال اوکراینی بود، قبلا روسی بود و مردم تصمیم گرفتند دوباره با روسیه متحد شوند».

وی همچنین افزود که در حال حاضر به کی‌یف نخواهد رفت، حتی اگر محدودیت‌ها از او برداشته شود.

دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دهم آوریل برگزار شد. بر اساس اطلاعات نهایی وزارت کشور فرانسه، ماکرون ۲۷.۸۴ درصد آرا و «مارین لوپن» ۲۳.۱۵ درصد آرا را به دست آوردند. دور دوم در ۲۴ آوریل برگزار می‌شود.

تشکر وزیر خارجه اوکراین از ایران و شروع دوباره فعالیت سفارت ایران در کی‌یف
۱۴۰۱/۰۱/۲۵ – ۱۱:۲۷

«منوچهر مرادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین در توئیتی با اشاره به گفتگوی تلفنی روز چهارشنبه وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین نوشت: حسین امیرعبداللهیان و «دیمیترو کولبا» تلفنی گفتگو کردند و در این گفتگوی تلفنی وزیر خارجه کشورمان ضمن ابراز مخالفت مجدد با هرگونه جنگ و خونریزی، حضور سفیر جمهوری اسلامی ⁧‫ایران‬⁩ و شروع مجدد فعالیت سفارت در ⁧‫‬⁩کی‌یف را اعلام و‌ خواستار تامین امنیت کامل دیپلمات های ایرانی شد.

وی همچنین افزود: وزیر خارجه کشورمان همچنین آمادگی ایران برای اعزام تیم پزشکی و کمک های و بشردوستانه به ⁧‫اوکراین‬⁩ را علام و خبر روزنامه گاردین مبنی بر ارسال تسلیحات ایرانی به روسیه را ساختگی و غیر واقعی خواند.

 «دیمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین روز (چهارشنبه) در توئیتی از گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایرانی خود خبر داد و نوشت: «با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه (جمهوری اسلامی ایران) گفت‌وگوی تلفنی داشتم. ایران مخالف جنگ روسیه علیه اوکراین است و از راه‌حل دیپلماتیک حمایت می‌کند. از وزیر خارجه امیرعبداللهیان به دلیل رد ادعاهای مربوط به انتقال تسلیحات به روسیه با کمک شرکت‌های ایرانی و همچنین بابت اعزام تیم پزشکی به اوکراین سپاسگزاریم».

به گزارش فارس، سفارت ایران در کی‌یف چندی پیش به مولداوی منتقل شده بود. این سفارتخانه دوم فروردین ماه سالجاری اعلام کرد: با توجه به ادامه جنگ در اوکراین و عدم امکان تداوم فعالیت سفارت در کی‌یف، دولت ایران تصمیم گرفته تا زمان عادی شدن اوضاع، فعالیت سفارت را موقتا به شهر کیشینف پایتخت مولداوی منتقل کند.

گفتنی است از آغاز بحران اوکراین، این دومین گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و کولبا بود. وزرای خارجه دو کشور ‌۲۳ اسفندماه ۱۴۰۰ تلفنی درباره بحران اوکراین، لزوم حفاظت از اماکن دیپلماتیک، ارسال کمک‌های بشردوستانه و موضوعات دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در آن گفت‌وگو به تبیین موضع ایران مبنی بر مخالفت با جنگ و لزوم توجه به راه‌حل سیاسی و گفت‌وگوی دیپلماتیک پرداخت و با اشاره به ریشه بحران اوکراین اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران از هر تلاش سیاسی برای حل و فصل این بحران حمایت می‌کند. ما بدون اتخاذ رویکرد دوگانه مخالف جنگ در اوکراین، افغانستان، یمن و … هستیم.

پنتاگون از ارسال تانک‌های ناتو به اوکراین خبر داد
۱۴۰۱/۰۱/۲۵ – ۱۱:۲۵

وزارت دفاع آمریکا از تصمیم کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای ارسال تانک به اوکراین خبر داد.

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون شامگاه چهارشنبه گفت که واشنگتن انتظار دارد ارسال کمک‌های نظامی جدید به اوکراین فورا آغاز شود.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، کربی طی نشست خبری در وزارت دفاع آمریکا توضیح داد که به زودی تعدادی دیگر از کشورهای ناتو قصد دارند به اوکراین تانک ارسال کنند.

بر این اساس، وی از بیان اینکه کدام کشورها مورد بحث هستند خودداری کرد.

سخنگوی پنتاگون در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار داشت که برخی از تجهیزات نظامی جدیدی که آمریکا به اوکراین ارسال می‌کند، نیازمند آموزش‌دیدن نیروهای اوکراینی است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کربی در این‌باره گفت: «سیستم‌هایی که احتمالاً به آموزش‌های اضافی برای نیروهای اوکراینی نیاز دارند، هویتزرها و رادار ضد توپخانه‌ای هستند که عملیات چندان دشواری نیستند، اما آنها در فهرست موجودی اوکراین نیستند».

وی همچنین افزود که پنتاگون کمتر از یک هفته پیش تلاش کرد با وزیر دفاع روسیه تماس بگیرد، اما طرف روسی علاقه‌ای برای گفت‌وگو نداشت.

کاخ سفید: اظهارات بایدن درباره اوکراین، نظر شخصی او است
۱۴۰۱/۰۱/۲۵ – ۱۱:۲۴

«جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید بامداد پنجشنبه سعی کرد دولت آمریکا را از اظهارات توهین‌آمیز و ادعاهای بی‌اساس «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور درباره روسیه و جنگ اوکراین فاصله دهد.

ساکی طی نشست خبری گفت کاخ سفید بر این باور است که اظهارات بایدن در مورد «نسل‌کشی» در اوکراین فقط نظرات شخصی او هستند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی» وی همچنین تاکید کرد که چنین اظهاراتی نمی‌تواند به چشم‌انداز مذاکرات صلح آسیب برساند و بر موضع آمریکا در مورد حل‌وفصل بحران هم تاثیری نمی‌گذارد.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره اظهارات بایدن که روز سه‌شنبه دو بار اقدامات نیروهای روسیه را «نسل‌کشی» در اوکراین نامید، توضیح داد: «بعید است که رئیس جمهور پوتین به دلیل سخنانی که از زبان رئیس جمهور آمریکا به گوش می‌رسد، تصمیم به عدم شرکت در مذاکرات صلح بگیرد. اگر به نفع او باشد، او تصمیم خواهد گرفت در این مذاکرات شرکت کند».

بر این اساس، ساکی با بیان اینکه دولت آمریکا همیشه از مقامات اوکراین در مذاکره حمایت خواهد کرد، اظهار داشت:‌«ما همیشه از مذاکرات صلح حمایت خواهیم کرد. رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، مشاور امنیت ملی همیشه حمایت خواهند کرد. و ما از اوکراینی‌ها در این تلاش‌ها حمایت می‌کنیم».

به نوشته ریانووستی، وی تصریح کرد که ممکن است سال‌ها طول بکشد تا جامعه جهانی به نظر حقوقی در مورد مطابقت آنچه در اوکراین در حال وقوع است با مفهوم «نسل‌کشی» برسد.

پیش از این، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین درباره اظهارات بایدن مبنی بر «نسل‌کشی» اوکراینی‌ها گفته بود که مسکو چنین تلاش‌هایی را برای تحریف اوضاع غیرقابل قبول می‌داند.

حمله موشکی اوکراین به مهم ترین رزم ناو موشکی روسیه در دریای سیاه
۱۴۰۱/۰۱/۲۵ – ۱۱:۲۰

وزارت دفاع روسیه بامداد پنجشنبه اعلام کرد، رزم‌ناو موشکی «مسکو» دچار آتش‌سوزی و انفجار مهمات متعاقب آن شده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: «در نتیجه آتش سوزی که در رزم‌ناو موشکی مسکو رخ داد، مهمات موجود در آن نیز منفجر شد. کشتی آسیب جدی دیده است».

همزمان با بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره وقوع حادثه در این رزم‌ناو، که مهمترین کشتی جنگی در ناوگان دریای سیاه روسیه است، برخی منابع ادعا می‌کنند موشک اوکراینی به این کشتی اصابت کرده است.

این بیانیه می‌افزاید که تمامی خدمه به سلامت تخلیه شده‌اند و علت آتش سوزی در حال بررسی است.

به نوشته اسپوتنیک، جزئیات دیگری از این حادثه و همچنین علت آتش سوزی فعلا اعلام نشده است.

در اوایل فوریه، رزم‌ناو مسکو تمریناتی را برای دفاع از شبه جزیره کریمه در دریای سیاه انجام داد.

روسیه ۳۹۸ عضو کنگره آمریکا و ۸۷ عضو سنای کانادا را تحریم کرد

روسیه اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه ۳۹۸ عضو کنگره آمریکا در انتقام از اقدامات تنبیهی واشنگتن در مورد اوکراین وضع کرده است و گفت که تحریم‌های بیشتری در پی خواهد داشت. تحریم‌هایی نیز علیه ۸۷ عضو سنای کانادا وضع شده و به دلیل سیاست‌های «کوته‌اندیشی» اتاوا، اقدامات بیشتر به زودی اعلام خواهد شد.

استرالیا ۱۴ شرکت دولتی روسیه را به فهرست تحریم‌شدگان افزود

استرالیا تحریم های مالی را علیه ۱۴ شرکت دولتی روسیه از جمله نهادهای مرتبط با وزارت دفاع مانند شرکت کامیون سازی کاماز (KMAZ.MM) و شرکت‌های کشتیرانی SEVMASH و United Shipbuilding Corp اعمال کرد.

ماریس پین، وزیر امور خارجه استرالیا در بیانیه‌ای گفت که تحریم ها بر شرکت الکترونیکی Ruselectronics که مسئول تولید حدود ۸۰ درصد تمام قطعات الکترونیکی روسیه است و راه آهن روسیه، به دلیل تهاجم مسکو به اوکراین نیز اعمال خواهد شد.

کاخ سفید سفر یک مقام بلندپایه دولت آمریکا به کی‌یف را سبک سنگین می‌کند

پس از هجوم رهبران غرب و بالتیک به کی‌یف برای نشان دادن حمایت خود از اوکراین، اکنون آمریکا نیز در حال بررسی احتمال اعزام یک مقام عالی رتبه به اوکراین است.

یک منبع آگاه گفت آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه یا لوید آستین، وزیر دفاع، نامزدهای بالقوه برای سفر غیرمنتظره به کی‌یف هستند.

رهبران لهستان و سه کشور بالتیک در کی‌یف، روسیه را محکوم کردند

رؤسای جمهور لهستان، لیتوانی، لتونی و استونی روز چهارشنبه در کی‌یف با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور دیدار کردند و خواستار افزایش حمایت نظامی از اوکراین و پاسخگو ساختن روسیه برای اقدامات نظامی‌اش در این کشور شدند.

رابرت گیتس: احتمال استفاده روسیه از تسلیحات شیمیایی یا هسته‌ای کم است

با وجود هشدارهای مکرر کاخ سفید و برخی کشورها، وزیر دفاع پیشین آمریکا گفت احتمال اینکه ولادیمیر پوتین در جنگ علیه اوکراین از تسلیحات شیمیایی یا هسته‌ای استفاده کند، بسیار کم است.

پس از انتشار گزارش‌هایی از سوی نظامیان و غیرنظامیانی که از مشکلات تنفسی شکایت داشتند، در حال حاضر یک گروه دیده‌بان شیمیایی ادعاهای اوکراین مبنی بر اینکه روسیه از یک سلاح شیمیایی در شهر بندری ماریوپل استفاده کرده است، تحت بررسی دارد.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها