خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » حمله موشکی اسرائیل به قنیطره سوریه/ موافقت ایلان ماسک با بازگشت ترامپ به توییتر/ تمدید تحریم های آمریکا علیه سوریه/ تعیین ضرب الاجل برای مذاکرات هسته ای از سوی گروسی

دانلود کتاب های امتحان شده

حمله موشکی اسرائیل به قنیطره سوریه/ موافقت ایلان ماسک با بازگشت ترامپ به توییتر/ تمدید تحریم های آمریکا علیه سوریه/ تعیین ضرب الاجل برای مذاکرات هسته ای از سوی گروسی

حمله موشکی اسرائیل به قنیطره سوریه/ موافقت ایلان ماسک با بازگشت ترامپ به توییتر/ تمدید تحریم های آمریکا علیه سوریه/ تعیین ضرب الاجل برای مذاکرات هسته ای از سوی گروسی

بین الملل تابناک: حمله موشکی اسرائیل به قنیطره سوریه، موافقت ایلان ماسک با بازگشت ترامپ به توییتر، تمدید تحریم های آمریکا علیه سوریه، تعیین ضرب الاجل برای مذاکرات هسته ای از سوی گروسی و مخالفت نیمی از مردم آمریکا با سیاست خارجی جو بایدن از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه و جهان در 24 ساعت گذشته بوده اند.

حمله موشکی اسرائیل به قنیطره سوریه

منابع خبری بامداد چهارشنبه از حمله موشکی رژیم صهیونیستی به منطقه قنیطره واقع در جنوب غرب سوریه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، رژیم صهیونیستی با حملات موشکی شهرک حضر واقع در حومه شمالی قنیطره را هدف قرار داد.

بر اساس گزارش سانا، این حمله موشکی خسارت جانی نداشته و تنها خسارت‌های مادی به جا گذاشته است.

حدود دو هفته پیش نیز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطقی در حومه دمشق حمله کرده بودند.

حمله موشکی اسرائیل به قنیطره سوریه/ موافقت ایلان ماسک با بازگشت ترامپ به توییتر/ تمدید تحریم های آمریکا علیه سوریه/ تعیین ضرب الاجل برای مذاکرات هسته ای از سوی گروسی

پدافند هوایی ارتش سوریه بارها در ماه‌های اخیر، حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف این کشور را دفع کرده است.

رژیم اسرائیل در سال‌های اخیر بارها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی دمشق در بیشتر مواقع این حملات دفع شده است.

دولت سوریه نیز بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

موافقت ایلان ماسک با بازگشت ترامپ به توییتر

ایلان ماسک مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا، گفت که اگر نقشه‌اش برای خرید توییتر طبق برنامه پیش برود، ممنوعیت دائمی حضور دونالد ترامپ، رییس‌جمهور سابق آمریکا در شبکه توییتر را لغو خواهد کرد.

به گزارش ایندیپندنت، ماسک که می‌گوید طرفدار آزادی بیان است اخیرا پیشنهاد کرد که حاضر است برای خرید شبکه اجتماعی توییتر ۴۴ میلیارد دلار پرداخت کند.

ماسک طی سخنانی که در کنفرانس مجازی آینده اتومبیل به میزبانی فایننشال‌تایمز گفت که تصمیم به منع حضور ترامپ در توییتر، صدای رییس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا را ساکت نکرد، بلکه تنها باعث شد که دیدگاه‌های او در میان افرادی که از نظر سیاسی راست‌گرا هستند، تقویت شود.

ماسک اخراج ترامپ از توییتر را «بلاهت محض و از نظر اخلاقی اشتباه» توصیف کرد.

حساب کاربری دونالد ترامپ، رییس‌جمهور سابق آمریکا، در توییتر اندکی پس از ناآرامی‌های روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ در مقابل کنگره آمریکا در واشنگتن تعلیق شد.

توییتر درباره اقدام خود در لغو حساب کاربری ترامپ گفت که به دلیل «خطر افزایش خشونت‌ها» چنین تصمیمی گرفته است.

ایلان ماسک گفت: «این تصمیم اشتباه بود زیرا بخش بزرگی از کشور را گریزان کرد و در نهایت نیز نتوانست صدای دونالد ترامپ را خاموش کند.» او گفت که منع دائمی کاربران را لغو خواهد کرد.

حمله موشکی اسرائیل به قنیطره سوریه/ موافقت ایلان ماسک با بازگشت ترامپ به توییتر/ تمدید تحریم های آمریکا علیه سوریه/ تعیین ضرب الاجل برای مذاکرات هسته ای از سوی گروسی

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، در این خصوص گفت: «تصمیم درباره این که چه کسی در پلتفرم یک شرکت خصوصی باشد یا نباشد، با آن شرکت است. اما به طور کلی، ما نیز تلاش می‌کنیم تا آزادی بیان حتما در سراسر کشور محافظت شود و این که این پلفترم‌ها به عنوان جایگاهی برای انتشار اطلاعات غلط مورد استفاده قرار نگیرند.»

ساکی گفت که در گذشته شاهد انتشار اخبار جعلی در توییتر و فیسبوک بوده‌ایم. او گفت:‌ «رییس‌جمهور معتقد است که بند ۲۳۰ قانون هنوز جای کار دارد، و این کار در جهت منافع هر دو حزب است.»

بند ۲۳۰ بخشی از قانون ۱۹۹۶ است که شرکت‌های اینترنتی را در قبال محتوایی که طرف سوم روی آن شبکه‌ها انتشار می‌دهد، و همچنین حفاظت از تصمیم‌های شرکت برای تعیین محتوای خود، مصون می‌دارد.»

دونالد ترامپ قبلا گفته بود که قصد بازگشت به توییتر را ندارد، حتی اگر حساب کاربری‌اش احیا شود. او ماه گذشته به شبکه خبری فاکس گفت ترجیح می‌دهد روی شبکه اجتماعی خود موسوم به «تروث سوشال» تمرکز کند.

تمدید تحریم های آمریکا علیه سوریه

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تحریم های یکجانبه علیه سوریه را برای یک سال دیگر تمدید کند.

این تحریم ها شامل اقدامات مختلف واشنگتن علیه دمشق بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ است. این محدودیت‌ها به‌ویژه، دارایی‌های اشخاص حقیقی و حقوقی خاص سوریه را در آمریکا مسدود می کند و همچنین صادرات کالاهای خاص و خدمات آمریکایی به سوریه را ممنوع می کند.

در بیانیه کاخ سفید ادعا شده است: رئیس جمهوری آمریکا این اقدامات را برای مقابله با تهدید غیرعادی اقدامات دولت سوریه علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا و همچنین حمایت از تروریسم، ادامه اشغال لبنان و پیگیری سلاح های کشتار جمعی و برنامه های موشکی و تضعیف تلاش های آمریکا و جامعه بین المللی در رابطه با ایجاد ثبات و بازسازی عراق، انجام داده است.

در بخش دیگری از این بیانیه ادعا شده است: آمریکا خشونت بی رحمانه و نقض حقوق بشر دولت اسد و حامیان روس و ایرانی آن را محکوم می کند.

این بیانیه بدون اشاره به دخالت های واشنگتن در امور داخلی سوریه و نقش این کشور در جنگ علیه دولت اسد مدعی شده است: آمریکا از دولت اسد و حامیانش می‌خواهد که جنگ خشونت‌آمیز خود را علیه مردم سوریه متوقف کرده و آتش‌بس سراسری وضع کنند.

در ادامه این ادعاها آمده است: آمریکا همچنین خواهان ارائه بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به همه سوری‌های نیازمند و مذاکره برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی در سوریه مطابق با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

حمله موشکی اسرائیل به قنیطره سوریه/ موافقت ایلان ماسک با بازگشت ترامپ به توییتر/ تمدید تحریم های آمریکا علیه سوریه/ تعیین ضرب الاجل برای مذاکرات هسته ای از سوی گروسی

روز گذشته نیز کنفرانس بروکسل برای حمایت از آینده سوریه و منطقه به مدت دو روز بدون مشارکت دمشق و مسکو نهم می ( سه شنبه ) آغاز شد.

وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه دوشنبه شب در بیانیه‌ای با انتقاد کنفرانس بروکسل برای حمایت از آینده سوریه و منطقه اعلام کرد که هیچ اراده ای در این کنفرانس برای کمک به ملت سوریه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه؛ سانا؛ در ادامه بیانیه، برگزاری این کنفرانس در بروکسل را مخالف اصول سازمان ملل متحد در انجام اقدامات بشردوستانه اعلام شده است.

وزارت امور خارجه سوریه تأکید کرد که کمک واقعی ملت سوریه مستلزم آن است که در وهله نخست اشغالگری، سرقت ثروت آنها پایان یابد، تحریم‌های اقتصادی لغو شود و ااز این موضوع تنها به صورت کاملا هدف بشردوستانه و نه به عنوان ابزاری برای تحقق اهداف سیاسی استفاده شود که در تناقض با منافع و حقوق مردم سوریه است.

«بسام صباغ» سفیر روسیه در سازمان ملل نیز به تازگی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، گفت: سیاست‌های مخرب و جنایتکارانه ۱۱ سال اخیر برخی کشورهای غربی در قبال سوریه مستلزم پاسخگویی است.

وی تاکید کرد که سوریه دولت آمریکا و متحدانش را که نیروهای آنها در صفوف ائتلاف غیرقانونی مرتکب جنایت علیه مردم سوریه شدند، مسئول می‌داند.

وزارت خارجه سوریه در نامه‌هایی به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس دوره‌ای شورای امنیت خواستار رسیدگی به جنایات آمریکا در رقه شده بود

در نامه وزارت خارجه سوریه آمده بود: زمان آن رسیده است که جنایات سال ۲۰۱۷ ائتلاف بین المللی در تخریب رقه، کشتار هزاران نفر از مردم بیگناه و مسؤول دانستن آن در قبال اقدامات خود روشن شود.

وزارت امور خارجه سوریه در پایان ضمن درخواست از سازمان ملل متحد برای رسیدگی به پرونده تخریب رقه و کشتار هزاران نفر از ساکنان آن، تأکید کرده است که این کشور به طرح موضوع آنچه در رقه، الباغوز، سد فرات و سایر مناطق رخ داد، ادامه خواهد داد.

تعیین ضرب الاجل برای مذاکرات هسته ای از سوی گروسی 

 «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهاراتی که فراتر از مأموریت فنی او است همانند طرف‌های غربی مذاکرات وین برای این گفت‌وگوها ضرب‌الاجل تعیین کرد.

گروسی در اظهاراتی در پارلمان اروپا گفت: «ما هنوز امیدوار هستیم که نوعی توافق در یک چارچوب زمانی معقول حاصل خواهد شد البته باید این واقعیت را بدانیم که پنجره فرصت می‌تواند در هر زمانی بسته شود.»

اظهارات گروسی درباره مذاکرات وین در حالی است که ایران بارها به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان نهاد دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل توصیه کرده در چارچوب فنی اظهارنظر کند و بی‌طرفی خود را حفظ کند.

حمله موشکی اسرائیل به قنیطره سوریه/ موافقت ایلان ماسک با بازگشت ترامپ به توییتر/ تمدید تحریم های آمریکا علیه سوریه/ تعیین ضرب الاجل برای مذاکرات هسته ای از سوی گروسی

کشورهای غربی در ماه‌های گذشته بارها از تاکتیک تعیین ضرب‌الاجل برای مذاکرات وین، جهت مقصرنمایی علیه ایران استفاده کرده‌اند. گروسی نیز اکنون از همین تاکتیک استفاده کرده است.

گروسی در بخش دیگری از ادعاهای خود گفته آژانس در تلاش است برخی از مسائل باقی‌مانده با ایران را حل و فصل کند. او درباره همکاری‌های فنی میان ایران و آژانس گفت: «اوضاع چندان خوب به نظر نمی‌رسد. ایران، در حال حاضر درباره اطلاعاتی که از آنها خواسته‌ایم شفاف عمل نکرده است… در این خصوص بسیار نگرانیم.»

ایران و آژانس اتمی اسفندماه گذشته به توافق جدیدی دست پیدا کردند که بر اساس آن مقرر شده بود سازمان انرژی اتمی ایران حداکثر تا ۲۹ اسفند توضیحات کتبی مطرح‌شده توسط آژانس درباره موضوعات مربوط به سه مکان ادعایی را به همراه اسناد پشتیبان مربوط، به این نهاد ارائه کند.

«محمد اسلامی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی چندی پیش تصریح کرده بود که ایران اسناد مرتبط را به آژانس اتمی ارائه کرده است. آقای اسلامی درباره توافق دو طرف بر سر اماکن ادعایی مطرح شده اظهار داشت: «مادامی که رژیم صهیونیستی اقدام به تولید اسناد جعلی، خرابکاری، عملیات تروریستی و خرابکاری صنعتی می‌کند و این جریانی است که نه محکوم و سرکوب می‌شود و نه کسی با آن مقابله می‌کند و برعکس از آن استقبال می‌کنند، طبیعی است یک نبرد بین دو جریان است که یکی جریان حق و دیگری جریان باطل است.»

او ادامه داد: «این یک نبرد پابرجاست. ما هم در این راستا اهدافی را که داریم طی می‌کنیم و اسیر این نوع غوغاسالاری‌ها نخواهیم شد. مدارک ادعایی که مطرح شده را خودشان آمدند و دیدند. در یکی از سایت‌ها به اورانیومی اشاره شده که اصلا در ایران وجود ندارد. رژیم صهیونیستی که این اقدامات را صورت می‌دهد و حرکات تروریستی را انجام می‌دهد، هر کار ایذایی را می‌تواند انجام دهد.»

وی ادامه داد: «با توافقی که صورت گرفت، مراحلی برای حل و فصل چهار مکان اعلام شد که اعلام کردند ابهامشان درباره یک مکان رفع شده و سه مکان را طبق زمانبندی باید تا پایان خرداد پایان دهند و موضوع آن بسته شود. چون ادعایی است و باید بسته شود و خودشان می‌دانند حقیقت آن چیزی نیست که رژیم صهیونیستی دنبال می‌کند.»

اسلامی خاطرنشان کرد: «اسنادی که ۲۹ اسفند باید می‌فرستادیم، در اختیار آژانس قرار گرفته است و احتمالا نمایندگان آژانس برای مرور پاسخ‌ها باید به ایران بیایند و بعد گزارش نهایی را تهیه کنند و امیدوارم بدون نفوذپذیری از دشمنان ما کار خود را در چارچوب کارشناسی و منطقی رسیدگی کرده و جمع بندی نهایی و گزارش آن را ارسال کنند.»

مخالفت نیمی از مردم آمریکا با سیاست خارجی جو بایدن

یک نظرسنجی جدید از شدت گرفتن مخالفت‌ها با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به ویژه سیاست خارجی دولت وی حکایت دارد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» نظرسنجی مشترک «موسسه دموکراسی» و روزنامه انگلیسی «اکسپرس» نشان داد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در همه حوزه‌ها با نظر منفی مردم مواجه شده و سیاست خارجی بدترین آن‌هاست.

حدود ۵۶ درصد با مدیریت او در مسائل خارجی مخالف هستند، در حالی که ۴۰ درصد بایدن را تایید می‌کنند. به طور خاص در مورد اوکراین، تنها ۳۸ درصد اقدامات بایدن او را تایید می‌کنند، در حالیکه ۵۲ درصد مخالف اوهستند.

در این نظرسنجی حدود ۵۰ درصد گفتند که از جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره‌ای نوامبر حمایت خواهند کرد، در حالیکه ۴۲ درصد گفتند که به دموکرات‌ها رای خواهند داد.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که شهروندان آمریکایی روسیه را با ۱۶ درصد، پس از کره شمالی (۱۸ درصد)، چهارمین تهدید بزرگ علیه آمریکا می‌دانند.

یک روزنامه آمریکایی نیز با اشاره به ضعف مدیریت اقتصادی رئیس جمهور ایالات متحده نوشت، افت غافلگیرکننده اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که طوفانی بزرگ در حال وقوع است.

روزنامه «نیویورک پست»، نوشت، جو بایدن به یقین عاشق تکرار لاف‌های توخالی خود در زمینه ایجاد شغل است. او روز جمعه در یک بیانیه مطبوعاتی درباره آخرین داده‌های شغلی گفت: «برنامه‌ها و سیاست‌های ما قوی‌ترین اقتصاد اشتغال‌زایی را در عصر نوین ایجاد کرده است.»

اما واقعیت این است که جو بایدن حتی یک شغل ایجاد نکرده و حقوق و دستمزدهای پرداختی در غیر امور کشاورزی از فوریه ۲۰۲۰ به این سو به میزان ۱.۲ میلیون نفر کاهش یافته و در واقع نیروی کار از ماه مارس تا آوریل امسال با ۳۵۳۰۰۰ نفر اخراجی مواجه شده است.

نتایج جدیدترین نظرسنجی‌های روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» و شبکه «ای بی سی نیوز» نیز نشان داد که ۴۷ درصد از مردم آمریکا از عملکرد بایدن در موضوع جنگ اوکراین ناراضی هستند و تنها ۴۲ درصد از وی در این زمینه رضایت دارند.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها