خانه » همه » خبر » خاطره‌های بد پرسپولیسی‌ها از بازی‌های نیمه‌کاره

دانلود کتاب های امتحان شده

خاطره‌های بد پرسپولیسی‌ها از بازی‌های نیمه‌کاره

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در طول تاریخ چهار بار دربی‌های پایتخت نیمه تمام مانده است. نخستین بار دربی شماره چهار در سال 1348 بود. در آن بازی تاج تا دقیقه 82 از رقیب خودش پیش بود اما در این دقیقه محمود خوردبین توپ را وارد دروازه حریف کرد تا به گمان پرسپولیسی‌ها بازی مساوی شود اما ابوالقاسم حاج‌ابوالحسن داور این بازی گل را نپذیرفت تا سیلی خوردن او از عزیز اصلی (دروازه‌بان پرسپولیس) بازی را به جنجال بکشاند. این بازی پس از کشمکش‌های فراوان سرانجام نیمه تمام ماند تا پس از آن کمیته انضباطی نتیجه مسابقه را سه بر صفر به نفع تاج تمام کند.

دومین بار دربی شماره 5 در سال 1349 بود. در این مسابقه هم اتفاقی مشابه افتاد. این بار بازی با نتیجه یک بر یک مساوی بود اما پرسپولیسی‌ها به‌دلیل اعتراض به نحوه قضاوت داور (ارشد برازنده) و اخراج حسین کلانی و مهراب شاهرخی زمین را ترک کردند. چند روز بعد رأی کمیته انضباطی هم مشابه همان بازی قبل بود؛ یعنی سه بر صفر شدن بازی به نفع تاج.

تقریباً تا 10 سال هیچ مسابقه‌ای سه بر صفر نشده بود تا اینکه سال 58 و در دربی شماره 22 دوباره این پرسپولیسی‌ها بودند که نقره داغ شدند. در آن سال و به مناسبت بزرگداشت علی دانایی‌فرد دو تیم استقلال و پرسپولیس به مصاف هم رفتند. بازی یک – صفر به نفع استقلال بود که هواداران به زمین بازی ریختند! این مسابقه هرگز تکرار نشد اما نتیجه بازی به نفع استقلالی‌ها ثبت شد.

سال 1373 و در اوج کل‌کل‌هایی که از سمت هواداران به بازیکنان هم سرایت کرده بود دوباره یک بازی نیمه تمام ماند. نیمه تمامی که باز هم دودش به چشم پرسپولیس رفت. در آن مسابقه و در حالی که بازی تا دقیقه 88 دو بر دو مساوی بود باز هم تماشاگران به زمین ریختند و البته بازیکنان هم با هم درگیر شدند. پس از بررسی‌های لازم و گزارش کمیته انضباطی یک رأی آشنا برای سرخپوشان صادر شد و آن چیزی شکست پرسپولیس نبود.

پرسپولیسی‌ها اما مقابل تیمی غیر از استقلال هم تن به شکست سه بر صفر داده‌اند. سال 1391 و بازی مقابل داماش که آن هم نیمه تمام ماند و بازی به حکم کمیته انضباطی سه بر صفر به نفع گیلانی‌ها به پایان رسید. حالا یک بازی دیگر پرسپولیس در طول تاریخ نیمه تمام مانده است. این بار مقابل تراکتور تبریز. سنگ‌پرانی تماشاگرنماها اجازه نداد تا داور سوت پایان این بازی را بزند و حالا همه منتظر هستند تا ببینند که کمیته انضباطی چه رأیی را برای این بازی نیمه تمام صادر می‌کند. پرسپولیسی‌ها بر این عقیده هستند که بازی باید سه بر صفر به نفع آنها به پایان برسد و تراکتوری‌ها نظری مخالف دارند. اگر این اتفاق بیفتد و بازی سه بر صفر به نفع پرسپولیس شود برای نخستین بار است که سرخ‌ها در پرونده‌ای اینچنینی برنده می‌شوند و اگر خلاف آن رقم بخورد که باید گفت تاریخ برای‌شان دیگر خیلی تکراری خواهد بود.

251 251

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها