خانه » همه » خبر » خبرهای مهم درباره قیمت مسکن مهر

دانلود کتاب های امتحان شده

خبرهای مهم درباره قیمت مسکن مهر

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: مردم و متقاضیان هزینه این واحدهای مسکن مهر را ١٢ سال پیش پرداخت کرده‌اند اما در تحویل این واحدها هیچ افزایش قیمتی برای مردم اعمال نخواهد شد و دولت با منابع خود از سازندگان حمایت می‌کند و قیمت‌ها در زمان تحویل برای مردم افزایش پیدا نخواهد کرد.

ایلنا نوشت: مهرداد بذرپاش در حاشیه مراسم افتتاح ٢٢٠٠ واحد مسکن مهر هشتگرد با بیان اینکه مدت زمان برخی از این واحدها به ١٢ سال می‌رسد و این دولت پروژه نیمه تمام را تکمیل می‌کند و در قالب نهضت ملی مسکن به مردم ارایه می‌کنیم، اظهار داشت: امروز ٢هزار و ٢٠٠ واحد در هشتگرد به متقاضیان تحویل می‌شود که بیش از ۶۶٠ واحد آن ویلایی است و تا پایان هفته دولت هم بخشی از مساکن مهر هشتگرد به افتتاح می‌رسد. در سال ١۴٠٢ هیچ مسکن مهری در هشتگرد باقی نمی‌ماند و تمام مساکن مهر تحویل خواهد شد.

وی ادامه داد: در هفته آینده هم ١٠ هزار مسکن مهر در پردیس به مردم تحویل می‌شود و ٧ هزار واحد مسکن مهر در پرند تحویل خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی درباره قیمت تمام شده ساخت مسکن مهر تاکید کرد: مردم و متقاضیان هزینه این واحدهای مسکن مهر را ١٢ سال پیش پرداخت کرده‌اند اما در تحویل این واحدها هیچ افزایش قیمتی برای مردم اعمال نخواهد شد و دولت با منابع خود از سازندگان حمایت می‌کند و قیمت‌ها در زمان تحویل برای مردم افزایش پیدا نخواهد کرد.

بذرپاش در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر جزییات تفاهم با چینی‌ها برای ساخت مسکن در ایران گفت: اجازه بدهید این توافقات و پروژه پیش برود و بعداً اطلاع رسانی شود.

وی با بیان اینکه اولویت دولت در نهضت ملی مسکن ساخت و ساز ویلایی است، ادامه داد: در شهرهای کمتر از ٢۵ هزار نفر ساخت مسکن ویلایی در دستور کار و اولویت است و در شهرهای بالای ٢۵ هزار نفر در صورت تامین مسکن ساخت و ساز به صورت ویلایی خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت : تلاش ما این است که سال آینده پرونده مسکن مهر را ببندیم .

بذرپاش درباره افزایش قیمت تمام شده قیمت نهضت ملی مسکن اظهار داشت: با روش‌های دیگری در حال حل مشکل افزایش قیمت تمام شده واحدهای نهضت ملی مسکن هستیم تا آورده مردم کاهش پیدا کند. نرخ سود تسهیلات ٢٣ درصد بود که با تاکید رییس جمهور درحال کاهش سود تسهیلات هستیم و رییس جمهوری هم این سود را بالا می‌داند و دو روز گذشته هم در شورای پول و اعتبار روشی برای کاهش نرخ سود تسهیلات مطرح کردیم و قرار شد کمیته مربوطه نظر خود را اعلام کند.

وی ادامه داد: عدد نرخ تسهیلات باید کاهش پیدا کند و تصمیم قطعی دولت این است که قبل از سال به نتیجه برسد و در حال قطعی کردن روش آن هستیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در قیمت تمام شده برای متقاضیان در آورده اولیه سختی‌هایی ایجاد شده و برای متقاضیانی که تحت پوششی نهادهای حمایتی هستند روش‌های برای کاهش قیمت تمام شده در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه مترو هشتگرد به ظرفیت کامل خود نرسیده، گفت: شهرداری و استانداری در حال پیگیری برای رفع این مشکل است و ظرفیت مترو هشتگرد باید به سه برابر افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

۴۶۲۱۷

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها