خانه » همه » مذهبی » ختم صلوات برای حضرت ام البنين عليها السلام برای حاجات

دانلود کتاب های امتحان شده

ختم صلوات برای حضرت ام البنين عليها السلام برای حاجات

مرحوم حجة الاسلام و المسلمین آقای ربانی خلخالی در کتاب «چهرهٔ درخشان قمر بنی هاشم ابوالفضل العباس علیه السلام » به نقل از يادداشتهاي فاضل فرزانه و دانشمند محترم ، حجة الاسلام والمسلمين جناب آقاي سيد مرتضي مجتهدي حفظه الله چنین می نویسد:

در ميان جامعهٔ ما، نه تنها توجه و توسل به حضرت ابوالفضل العباس ‍ عليه السلام كاملا مرسوم است ، بلكه توسل به حضرت ام البنين عليها السلام مادر بزرگوار آن حضرت نيز رواج دارد.

بسيارى از مردم متدين و نيك انديش ، براى رفع شدايد و گرفتاريها، و بر طرف شدن نيازها، به حضرت ام البنين عليها السلام متوسل مى شوند، و به زودى نيز حاجت خود را مى گيرند. اين خود گواه روشنى است بر عظمت و شان و جلالت آن بانوى داغدار در پيشگاه خداوند بزرگ

در يكى از ختومات مجربه پس از چهارده معصوم عليهم السلام ، حضرت ام البنين عليها السلام را نيز وسيله تقرب به درگاه خداوند قرار مى دهند و حاجت خود را مى گيرند. طريقه آن ختم در كتاب مجموعه علم جفر به اين صورت ذكر شده است :

وقت انجام اين ختم بعد از نماز صبح و يا پس از نماز عشا مى باشد و اگر از اول ماه شروع كنند بهتر است . روز اول به نيت ساحت قدس حضرت خاتم الانبيا حضرت محمد بن عبدالله صلى الله عليه و آله ، روز دوم به نيت حضرت اميرالمومنين على بن ابيطالب عليه السلام ، روز سوم به نيت ساحت مقدسه حضرت فاطمه زهرا عليه السلام ، روز چهارم به نيت حضرت امام حسن مجتبى عليه السلام و…روز چهاردهم به نيت حضرت بقيه الله الاعظم امام زمان ارواحنا فداه ، هر روز هزار مرتبه صلوات با ذكر (و عجل فرجهم ) قرائت شود، ضمنا روز پانزدهم به نيت حضرت ابوالفضل العباس عليه السلام ، و روز شانزدهم به نيت حضرت ام البنين عليها السلام ، و روز هفدهم نيز به نيت حضرت زينب كبرى عليها السلام هر روز هزار بار صلوات بفرستد در روز آخر پس از اتمام صلوات دعاى توسل معروف را كه در مفاتيح الجنان ذكر شده و اول آن »اللهم انى اسئلك و اتوجه اليك بنبيك نبى الرحمه» مى باشد بخواند.

در كتاب ياد شده ، از قول شخصى موثق نقل شده است كه عده اى اين ختم را باهم انجام داده و در آخر ختم ، حضرت باب الحوائج قمر بنى هاشم اباالفضل العباس عليه السلام را زيارت نمودند. آن حضرت به آنان فرموده بودند:   «حاجاتكم مقضية «   يعنى : حاجاتهاى شما بر آورده شده است

آن شخص قسم ياد كرد كه ما چند نفر بوديم ، حاجات يكايك ما برآورده شد

 

 

 

 

منبع : چهرهٔ درخشان قمر بنی هاشم ابوالفضل العباس علیه السلام : 2 / 69

 

 

 

 

 

 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها