خانه » همه » خبر » ترند ترین های خبری امروز » خروج قطار از ریل در طبس/ نقش «بیل مکانیکی» در رقم خوردن حادثه مشخص نیست/ افزایش جان‌باختگان به ۲۱ تن و مصدومان به ۸۶ تن/ دو وزیر عازم محل حادثه شدند/ تسلیت و دستور رییس جمهور برای رسیدگی به آسیب دیدگان/ بررسی حادثه در کمیسیون پنج نفره تشخیص سوانح ریلی

دانلود کتاب های امتحان شده

خروج قطار از ریل در طبس/ نقش «بیل مکانیکی» در رقم خوردن حادثه مشخص نیست/ افزایش جان‌باختگان به ۲۱ تن و مصدومان به ۸۶ تن/ دو وزیر عازم محل حادثه شدند/ تسلیت و دستور رییس جمهور برای رسیدگی به آسیب دیدگان/ بررسی حادثه در کمیسیون پنج نفره تشخیص سوانح ریلی

خروج قطار از ریل در طبس/ افزایش جان‌باختگان به ۱۷ تن/ دو وزیر عازم محل حادثه شدندبر اثر خروج قطار مسافربری طبس-یزد از ریل، شمار زیادی از مسافران آسیب دیده و جمعی از ایشان جان باختند؛ رویدادی تلخ که ابعاد آن رو به گسترش است.
 
به گزارش «تابناک»، مهدی ولیپور، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در این‌باره گفت: در ساعت ۵:۳۰ صبح امروز قطار مسافربری طبس – یزد در حال حرکت در مسیر خود بود که در محدوده ایستگاه مزینو (در محدوده شهرستان طبس-استان خراسان جنوبی) از ریل خارج شد.
 
خروج قطار از ریل در طبس/ افزایش جان‌باختگان به ۱۷ تن/ دو وزیر عازم محل حادثه شدند
وی با تاکید بر اعزام دو تیم از امدادگران هلال احمر به محل حادثه در محدوده کیلومتر ۵۰ محور طبس، افزود: علاوه بر امدادگران اعزام شده، هماهنگ شد تا سه فروند بالگرد از بیرجند، مشهد و یزد به محل اعزام شوند. برابر گزارش اولیه پنج واگن از ریل خارج شده است.

همچنین مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور نیز در این باره گفت: سه بالگرد اورژانس به همراه ۱۰ آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

 
تکمیل می‌شود…
 
پایان عملیات هلال احمر در حادثه قطار مشهد-یزد
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ – ۱۶:۱۳

مهدی ولیپور، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از پایان عملیات امدادرسانی عوامل این سازمان در محل حادثه واژگونی قطار مشهد – یزد خبر داد و گفت: با انتقال همه مصدومین به مراکز درمانی و رهاسازی پیکر جان‌باختگانِ حادثه، دقایقی قبل و با تشخیص فرمانده میدان، عملیات امدادرسانی از سوی هلال احمر در محل حادثه واژگونی قطار مشهد به یزد به پایان رسید.

دلیل قطعی حادثه هنوز مشخص نشده است
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ – ۱۵:۴۶

محمد حسن نامی، رییس سازمان مدیریت بحران کشور از بررسی علت حادثه قطار مشهد – یزد در کمیسیون سوانح ریلی خبر داد و تاکید کرد که تا زمان تشکیل جلسه و بررسی ابعاد آن نمی‌توان درباره علت وقوع اظهارنظر قطعی کرد.

او به ایسنا گفت: ۳۸۲ تن به وسیله این قطار مسافری در حال انتقال به یزد بودند، که البته در مبدا این قطار ۳۴۲ بلیط فروخته و به نظر می‌رسد سایر افراد بین راه سوار شده بودند. متاسفانه پس این حادثه ۸ واگن قطار از مجموع ۱۱ واگن این قطار از ریل خارج شد که سه واگن آن به طور کامل واژگون شدند. پس از این حادثه امدادگران جمعیت هلال احمر، اورژانس و… در محل حاضر شده و در مجموع هشت بالگرد از استان‌های اطراف نظیر سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، یزد و … در محل وقوع حادثه حضور داشتند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در حال حاضر تمامی مصدومان و فوتی‌ها این حادثه از محل منتقل شده‌اند اظهار کرد: علت این حادثه تا ساعاتی دیگر اعلام می‌شود، در واقع علت قطعی حادثه پس از بررسی کمیسیون پنج نفره سوانح ریلی اعلام خواهد شد و تا زمانی که جلسه کمیسیون سوانح ریلی برگزار شود هر آن‌چه که به عنوان دلیل وقوع حادثه اعلام می‌شود گمانه زنی است و باید پس از بررسی علت قطعی اعلام شود.

وی با تاکید بر این نکته که خوشبختانه هیچ مفقودی در این حادثه نداشتیم، درباره احتمال عامدانه یا خرابکارانه بودن این حادثه نیز گفت: چنین احتمالاتی به هیچ عنوان مطرح نیست و صحت ندارد.

نامی در پاسخ به این این پرسش که بیل مکانیکی چگونه واژگون شده است پاسخ داد: باید در این باره اعضای کمیسیون پنج نفره تشخیص سوانح ریلی پاسخ تخصصی خود را اعلام کنند. در حال حاضر اقدامات برای بازکردن مسیر ریلی در حال انجام است و تمامی مصدومان و مسافران قطار از محل منتقل شده‌اند. همچنین وزرای راه و شهرسازی و کشور نیز به همراه جمعی از معاونین خود در محل حادثه حضور داشتند.

افزایش شمار مصدومان به ۸۶ نفر
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ – ۱۴:۳۰

خالدی، سحنگوی اورژانس کشور از افزایش شمار مصدومان حادثه به ۸۶ تن خبر داد.

 

مفقودی یک نفر در واگن‌های واژگونی قطار طبس به یزد
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ – ۱۳:۵۹

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه اکنون مصدومِ امدادرسانی نشده در محل حادثه واژگونی قطار مسافربری طبس – یزد نیست، گفت: یک نفر همچنان مفقود است و امدادگران در تلاش برای نجات او هستند؛ پس از پیدا شدن تنها مفقودی حادثه پایان عملیات را اعلام خواهیم کرد.

تعداد فوتی‌ها به ۲۱ نفر رسید
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ – ۱۳:۵۲

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با تاکید بر افزایش شمار جان باختگان به ۲۱ تن، گفت: همه عوامل امدادی از دستگاه‌های مختلف در صحنه حضور دارند، میدان حادثه از مسافران، مجروحان و فوت‌شدگان تخلیه شده است.

عملیات امدادرسانی به حادثه‌دیدگان واژگونی قطار ادامه دارد
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ – ۱۳:۱۳

افزایش شمار مصدومان به ۴۵ نفر
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ – ۱۲:۲۱
بر اساس لیست‌هایی که اورژانس کشور منتشر کرده، شمار مصدومان اعزام شده به بیمارستان سید مصطفی خمینی طبس به ۴۵ تن افزایش یافته است:
 

وزیر راه وارد محل سانحه قطار طبس شد
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ – ۱۲:۰۶

وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن برای بازدید از سانحه راه آهن طبس، از محل حادثه بازدید کرد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت راه آهن به همراه معاونان خود، در محل سانحه خروج از خط قطار مسافری مشهد-یزد حضور یافتند.

بیل مکانیکی، عامل خروج قطار از ریل؟
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ – ۱۱:۵۹

گفته می‌شود عامل ترمز شدید قطار و خروجش از ریل، وجود بیل مکانیکی در مسیر آن بوده است؛ ادعایی که تصویر زیر در تایید آن منتشر شده اما هنوز مورد تایید مسئولان قرار نگرفته و مشخص نیست که آیا صرفا ترمز قطار منجر به خروج واگن ها از ریل شده یا مثلا وجود ایراداتی در ریل به رقم خوردن این فاجعه کمک کرده است؟

خروج قطار از ریل در طبس/ افزایش جان‌باختگان به ۱۷ تن/ دو وزیر عازم محل حادثه شدند

 

موسوی، معاون ناوگان مسافربری راه‌آهن در رابطه با علت این حادثه گفت: ما از همان ساعات اولیه که از این حادثه مطلع شدیم، کمسیون عالی سوانح را از تهران به محل حادثه اعزام کردیم تا این موضوع به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد و پس از بررسی دقیق و مصاحبه با افراد موثر در محل توسط این کمیسیون علت دقیق این حادثه اطلاع رسانی می‌شود و با توجه به اطلاعات اولیه ظاهرا این حادثه بر اثر برخورد قطار با میل مکانیکی رخ داده است.

 

تسلیت و دستور رییس جمهور برای رسیدگی به آسیب دیدگان حادثه
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ – ۱۱:۵۲

آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز، چهارشنبه هیأت دولت با اظهار تاسف از رخداد خارج شدن قطار از ریل در مسیر مشهد به یزد، درگذشت تعدادی از هموطنان‌مان را در این حادثه تسلیت گفت و دستوراتی برای تسریع در رسیدگی به علل این واقعه و رسیدگی به مجروحان و بازماندگان درگذشتگان آن صادر کرد.

اعلام اسامی ۴۳ مصدوم از سوی اورژانس
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ – ۱۱:۳۰

خروج قطار از ریل در طبس/ افزایش جان‌باختگان به ۱۷ تن/ دو وزیر عازم محل حادثه شدند

دستور رئیس جمعیت هلال احمر برای رسیدگی به آسیب دیدگان
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ – ۱۱:۲۵

دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با ابلاغ دستوری به تمامی رده های جمعیت هلال احمر بر بکارگیری تمامی ظرفیت ها و نیروها جهت امدادرسانی و پوشش حمایتی آسیب دیدگان سانحه قطار در طبس تاکید کرد.

در همین راستا بالگردهای جمعیت هلال احمر، پایگاه های امدادی، تیم های حمایت روانی، تیم های درمان اضطراری و کلیه امدادگران به آماده باش کامل درآمده تا نیروهای مورد نیاز به محل وقوع سانحه اعزام شوند.

همچنین پیرو دستور رئیس جمعیت هلال احمر، دکتر یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال احمر و مهدی ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات جهت مدیریت امدادرسانی و پوشش حمایتی از آسیب دیدگان سانحه عازم منطقه شدند.

وزیر کشور بعد از دستور به استاندار، عازم محل حادثه شد
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ – ۱۱:۲۲

وزیر کشور نیز در تماس تلفنی با استاندار خراسان جنوبی، خواستار حضور در محل حادثه قطار مسافری در طبس و ارسال سریع امکانات لازم برای رسیدگی به حادثه دیدگان شد. احمد وحیدی صبح چهارشنبه در تماس تلفنی با جواد قناعت ضمن گرفتن آخرین گزارش‌ها از حادثه واژگونی قطار مسافری در طبس، از استاندار خواست به سرعت خود را به محل حادثه برساند.

وی همچنین از زمان وقوع این حادثه در تماس با رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس اورژانس، مدیرعامل راه آهن و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، آخرین وضعیت این رویداد را رصد کرد و سپس برای تسریع در روند رسیدگی به این حادثه، عازم محل حادثه شد.

ورود دستگاه قضا برای بررسی حادثه خروج قطار طبس-یزد
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ – ۱۱:۲۰

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پی حادثه خروج قطار مسافربری طبس – یزد و فوت و مصدومیت تعدادی از هموطنان، طی دستوری به بازرس کل استان خراسان جنوبی، ماموریت داد تمام ابعاد این موضوع بررسی شود.

خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان و آرزوی سلامتی برای مصدومین، طی دستوری به بازرس کل استان خراسان جنوبی مأموریت داد با حضور در صحنه، ابعاد مختلف حادثه را بررسی و نسبت به معرفی متخلفان احتمالی به مراجع قضائی و اداری اقدامات لازم را انجام دهد.

افزایش فوت شدگان به ۱۷ نفر
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ – ۱۱:۰۷

مهدی ولیپور، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورمان از افزایش شمار جانباختگان به ۱۷ تن خبر داد و افزود: گروهی از امدادگران در حال تلاش برای بازگرداندن واگن‌های واژگون شده به حالت عادی هستند.

خروج قطار از ریل در طبس/ افزایش جان‌باختگان به ۱۷ تن/ دو وزیر عازم محل حادثه شدند

افزایش جان باختگان به ۱۲ نفر
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ – ۱۰:۲۵

محمدباقر محمدی، معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر آخرین جزییات امدادرسانی به حاثه‌دیدگان قطار از ریل خارج شده در طبس را تشریح کرد و گفت: در این منطقه حضور جرثقیل سنگین برای جابجایی قطار الزامی است که تا این لحظه فعلا اقدامی نشده است.

وی با بیان اینکه سه فروند بالگرد امداد و نجات در محل حضور دارد، گفت: در حال انتقال مصدومان به مراکز درمانی هستیم و تا زمان خروج آخرین مصدوم و مجروح امدادگران و بالگردها در محل حادثه حضور خواهند داشت. متاسفانه ۱۲ نفر هم فوت شدند که امیدواریم با امدادرسانی‌های انجام شده آمار افزایش پیدا نکند.

کمیسیون عمران ابعاد حادثه را بررسی می‌کند
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ – ۱۰:۱۴

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به ایسنا گفت: ضمن عرض تسلیت به خانواده های جان باختگان این حادثه، کمیسیون عمران هفته آینده، با دعوت از مسئولان دستگاه های ذی ربط ابعاد این حادثه را مورد بررسی قرار خواهد داد.

روایت یکی از حادثه‌دیدگان از وقوع حادثه
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ – ۰۹:۵۰

خروج قطار از ریل در طبس/ افزایش جان‌باختگان به ۱۷ تن/ دو وزیر عازم محل حادثه شدندیکی از مسافران این قطار نیز که از سوی عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شده بود، روایتی از لحظه وقوع این حادثه را بیان کرد و گفت: قطار در حال حرکت بود که ناگهان ترمز شدیدی گرفت. این ترمز ادامه داشت تا جایی که مسافران تعادل خود را از دست دادند و مثل توپ با اطراف برخورد می‌کردند. واگن واژگون شد و شیشه واگنی که ما در آن بودیم شکست و ما توانستیم خودمان را از این شیشه به بیرون از قطار برسانیم.

نمای هوایی از محل حادثه
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ – ۰۹:۳۴

۱۴۰۱/۰۳/۱۸ – ۰۹:۳۰

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به مصدومان
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ – ۰۹:۱۵

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تماس تلفنی با دکتر جعفر میعاد فر، رییس اورژانس کشور، دکتر سید محمد موسوی میرزایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی و‌ دکتر عمیدالدین خطیبی، رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد خواستار پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد و آمادگی کامل مراکز درمانی بیمارستان های خراسان جنوبی و بسیج امکانات برای درمان مصدومان این حادثه شد.

بهرام عین اللهی همچنین به دکتر جعفر میعاد فر، رییس اورژانس کشور ماموریت داد تا در محل حادثه حاضر شود.

۱۰ کشته و ۵۰ مصدوم تا کنون
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ – ۰۸:۳۰

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد که این حادثه تاکنون ۱۰ کشته داشته و افزود: امدادرسانی در محل همچنان ادامه دارد و برابر گزارش‌های دریافتی تاکنون متاسفانه ۱۰ تن کشته و ۱۵ تن نیز در این حادثه مصدوم شده‌اند.

خروج قطار از ریل در طبس/ افزایش جان‌باختگان به ۱۷ تن/ دو وزیر عازم محل حادثه شدند

 

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها