خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » خرید آنلاین انواع میکروفون از فروشگاه اینترنتی تهران ملودی 

دانلود کتاب های امتحان شده

خرید آنلاین انواع میکروفون از فروشگاه اینترنتی تهران ملودی 

هیچ زمانی بهتر از حالا برای شروع ضبط مناسب نبوده است. تعداد تجهیزات ارزان‌قیمتی که صدای فوق‌العاده‌ای داشته باشند حیرت‌انگیز است و این مسئله در هیچ حوزه‌ای به‌اندازه‌ی میکروفون‌های باکیفیت که قیمت کمتر از هزار دلار دارند آشکار نیست.

در ادامه این مطلب ده مورد از بهترین میکروفن‌هایی که با قیمتی کمتر از هزار دلار می‌توانید تهیه کنید را به شما معرفی خواهیم کرد. پس اگر می‌خواهید اولین میکروفن‌تان را بخرید یا اگر به‌دنبال ارتقا دادن میکروفن فعلی‌تان بر اساس قیمت میکروفون هستید، با میکروفن‌هایی آشنا خواهید شد که شما را حیرت‌زده خواهند کرد.

Warm Audio WA-87

کمپانی Warm Audio تجهیزاتی با کیفیت حرفه‌ای و قطعات بسیار باکیفیت را با قیمتی که هرکسی توان پرداخت آن را داشته باشد عرضه می‌کند. این کمپانی با شیوه‌ای که در تولید محصولاتش به کار می‌گیرد موفق شده قیمت آن‌ها را پایین بیاورد – با خرید قطعات به‌صورت عمده و تولید تجهیزات به تعداد بالا. میکروفن Warm Audio WA-87 تلاش این کمپانی در شبیه‌سازی یکی از میکروفن‌های استودیویی ارزشمند FET است که به واسطه‌ی تُن غنی و ملایمی که روی وکال عملکرد درخشانی دارد شناخته می‌شود. Warm Audio بدون هیچ‌گونه مضایقه‌ای موفق شده WA-87 را از قطعات بسیار باکیفیت بسازد؛ FET های Fairchild و یک ترانسفورماتور رده‌بالا و ساخت آمریکای CineMag از جمله‌ی این قطعات هستند. چنین قطعات باکیفیت موجب شده‌اند که WA-87 کیفیت صدایی را به کاربر ارائه دهد که در این بازه‌ی قیمتی بی‌رقیب است.

Shure KSM44A

داشتن میکروفنی که به صدا کاراکتر بدهد می‌تواند فوق‌العاده باشد. بااین‌حال بعضی از صدابرداران و پرودیوسرها میکروفنی را ترجیح می‌دهند که تُن تمیز و شفافیتی داشته باشد تا بعداً بتوانند آزادی بیشتری در استفاده از سخت‌افزارها و پلاگین‌ها برای شکل دادن صدا داشته باشند. اگر شما هم جزو این دسته هستید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به میکروفن Shure KSM44A داشته باشید. کمپانی Shure سختی‌های زیادی را متحمل شد تا بتواند میکروفنی بسازد که کمترین میزان رنگ‌شدگی را در صدا ایجاد کند؛ این میکروفن به KSM44A با تکنولوژی پری امپلی‌فایری اختصاصی و کم نویز Prethos مجهز است، یک پاپ فیلتر داخلی سه مرحله‌ای دارد و در ساخت آن از قطعات بسیار باکیفیتی که شامل کانکتورهای اینترنال و اکسترنال با روکش طلا است استفاده شده است. نویزی که KSM44A تولید می‌کند تنها 4dB است که به‌سختی شنیده می‌شود و به این ترتیب صدایی کاملا شفاف در اختیار شما قرار خواهد داشت که به شکل دقیقی صدای طبیعی وکال‌های شما را بازتولید می‌کند.

Neumann TLM 102

یکی دیگر از میکروفن‌هایی که به واسطه‌ی صدای شفافش شناخته می‌شود میکروفن استودیویی Neumann TLM 102 است که پاسخگویی یکدستی تا فرکانس 6kHz دارد. پس از فرکانس 6kHz یک boost ملایم در فرکانس‌های ایجاد می‌شود تا صداهای وکال با استایلی مدرن بازتولید شوند. صدای شفاف TLM 102 به واسطه‌ی طراحی عاری از ترانسفورماتور آن ایجاد می‌شود. در طراحی این میکروفن، نیومن ترجیح داد از یک مدار الکترونیکی استفاده کند که به شکل قابل توجهی صدا را رنگ نمی‌کند اما قادر است تداخل فرکانس‌های رادیویی را به حداقل برساند؛ این ویژگی نکته‌ی مثبتی برای استودیوهای خانگی است، چرا که در آن‌ها این امواج می‌توانند مشکل‌آفرین باشند. TLM 102 همچنین کوچک‌ترین فرم فاکتور را در بین میکروفن‌های این لیست دارد. این میکروفن سبک است و ظاهر ساده‌ای دارد.

AKG C314

مدل ارزان‌قیمت‌تر میکروفن افسانه‌ای AKG C414 XLS، میکروفن AKG C314 است که میکروفن کاندنسر پرکاربردی است. این میکروفن که در اتریش ساخته می‌شود و از کپسول میکروفن معروف XLS (ساخت AKG) بهره می‌برد، دارای صدایی باز و طبیعی با افزایش شدت خوشایندی در فرکانس‌های بالا است. برخلاف برخی میکروفن‌های کاندنسر، این میکروفن پاسخگویی خارج از محور فوق‌العاده‌ای دارد، پس شما حتی اگر خواننده از زاویه‌ی ایده‌آل خارج شود صدای فوق‌العاده‌ای از او خواهید گرفت. C314 میکروفنی است که تقریبا برای هر سورس صدایی قابل استفاده است و برای تمام آن‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. بیشتر صدابرداران از میکروفن برای گیتارهای آکوستیک، امپ های گیتار الکتریک، سازهای زهی و سازهای برنجی استفاده می‌کنند، اما C314 همچنین به‌عنوان یک میکروفن اُورهد درام نیز فوق‌العاده است. اگر به‌دنبال میکروفنی هستید که بتواند تمام این کارها را انجام دهد، AKG C314 انتخاب ایده آلی خواهد بود.

Audio-Technica AT4050

Audio-Technica AT4050 یکی دیگر از میکروفن‌های قدرتمند است که هر سورس صدایی را می‌تواند با کیفیت فوق‌العاده‌ای ضبط کند. این میکروفن هم مانند TLM 102 به یک طراحی عاری از ترانسفورماتور اتکا کرده تا مقدار نویز و دیستورت شدن فرکانس‌ها به حداقل برسد؛ این میکروفن همچنین به شکل دقیقی ترانزینت ها را بازتولید و سیبیلانس ها را کنترل می‌کند. کمپانی آدیو تکنیکا به‌واسطه‌ی ارائه‌ی محصولاتی با ارزش خرید بالا معروف است و AT4050 هم از این قاعده مستثنا نیست. در این میکروفن از قطعات پرمیومی مانند دو دیافراگم از طلا (که پیش از قرار گرفتن در محصول برای مدتی به حال خود رها شده تا رطوبت آن از بین برود و کپسول پایداری بیشتری پیدا کند)، یک صفحه‌ی منعکس‌کننده‌ی آکوستیک-المنت با روکش نیکل (که موجب می‌شود تمام جزئیات صدا دریافت شود) و دیگر قطعات الکترونیکی که تا سال‌ها دوام خواهند داشت استفاده شده است. به‌علاوه، AT4050 دارای سه نوع الگوی قطبی است – کاردیود، فیگور 8 و چندجهته. همچنین یک فیلتر 80Hz highpass و یک پد -10dB برای ضبط سورس هایی که صدای بلندی دارند برای این میکروفن در نظر گرفته شده است.

Rode K2

Rode K2 که تنها میکروفن تیوب موجود در این لیست است، گرایش متفاوتی نسبت به دیگر رقیبانش دارد. به‌واسطه‌ی اینکه طراحی این میکروفن بر پایه‌ی لامپ است، صدایی پرحجم و بسیار غنی را از آن دریافت خواهید کرد. بااین‌حال برخلاف بعضی از میکروفن‌های تیوب وینتج، Rode K2 فرکانس‌های بالای مدرن و روشنی دارد که برای صداهای پاپ-استایل ایده‌آل است. این میکروفن همچنین ظاهر و حسی مانند میکروفن‌های حرفه‌ای استودیویی دارد، همراه‌با وزن سنگین خوشایند، منبع تغذیه‌ی اکسترنال بزرگ، یک شاک مونت مستحکم و یک هارد کیس برای محافظت از آن. Rode K2 دارای الگوی قطبی قابل تغییر از فیگور 8 تا چندجهته است، پس شما می‌توانید از این میکروفن در موقعیت‌های مختلفی استفاده کنید؛ همچنین وجود یک شاک مونت داخلی به کاهش نویزهای اضافه کمک می‌کند.

Shure SM7B

وقتی صدابرداران راجع به میکروفن‌های استودیویی وکال صحبت می‌کنند، معمولا مکالمه‌ی آن‌ها حول میکروفن‌های کاندنسر با دیافراگم بزرگ می‌چرخد و همین میکروفن‌ها بخش عمده‌ی این لیست را به خود اختصاص داده‌اند. بااین‌حال میکروفن‌های داینامیک فوق‌العاده‌ای هم وجود دارد که به‌خوبی از پس ضبط وکال برمی‌آیند – و میکروفن Shure SM7B یکی از بهترین‌ها است.

SM7B که انتخاب اول بسیاری از برودکسترهاست، دارای تُن پرحجم و خوشایند با فرکانس‌های ملایمی است که برای ضبط وکال و سخنرانی ایده‌آل است. البته باید بدانید که این میکروفن میراث باشکوهی به‌عنوان یک میکروفن حرفه‌ای استودیویی دارد. مایکل جکسون در ضبط آلبوم Thriller از میکروفن SM7 (مدل قبلی SM7B) استفاده کرده است. SM7B هم انتخاب اول بسیاری از موزیسین‌های راک و آرتیست‌های مستقل است، Kevin Parker، Jack White، Serj Tankian و Anthony Kiedis از جمله طرفداران این میکروفن هستند. SM7B نسبت به بسیاری از میکروفن‌های کاندنسر، فرکانس‌های بالای کمتر برجسته‌ای دارد. به‌علاوه، این میکروفن روی امپ های گیتار، snare drums، کابینت‌های بیس و بسیاری سورس های دیگر عملکرد خارق‌العاده‌ای خواهد داشت؛ پس با خرید این میکروفن می‌توانید کارایی بسیار زیادی از آن بگیرید.

Beyerdynamic M 88 TG

دومین میکروفن داینامیک در این لیست میکروفن Beyerdynamic M 88 TG است که به‌واسطه‌ی تحمل فشار صوتی بالا و فرکانس‌های پایین متمرکز و پرحجم، بیشتر به‌عنوان میکروفنی برای کابینت بیس و kick-drum شناخته می‌شود.  M 88 به‌عنوان میکروفن وکال هم بسیار موفق بوده و پاسخگویی فرکانسی یکدست آن قادر است سیبیلانس های ناخوشایند را حذف کرده و به وکال های عمیق و وزن بدهد. فیل کالینز (Phil Collins) در دهه‌ی ۱۰۸۰ از همین میکروفن استفاده می‌کرد (اگر می‌خواهید صدای این میکروفن را بشنوید قطعه‌ی In the Air Tonight از فیل کالینز را گوش کنید). M 88 با کیفیت ساخت بالا و بدنه‌ی بادوامی که دارد می‌تواند به‌عنوان میکروفن استیج هم مورد استفاده قرار بگیرد. M 88 یک میکروفن همه‌کاره است که در هر شرایطی می‌تواند نتایج خارق‌العاده‌ای را رقم بزند.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها