خانه » همه » خبر » خطیب جمعه بندرعباس: دولتمردان باید صدای مردم در بخش معیشت را بشنوند / سفره‌های مردم، روزبه‌روز کوچکتر شده و توان خرید آنان کاهش یافته

دانلود کتاب های امتحان شده

خطیب جمعه بندرعباس: دولتمردان باید صدای مردم در بخش معیشت را بشنوند / سفره‌های مردم، روزبه‌روز کوچکتر شده و توان خرید آنان کاهش یافته

حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده ظهر امروز (دوم دی ماه) در جمع نمازگزاران بندرعباسی، افزود: معاندان پس از القای خواسته‌های جعلی، درباره ضرورت شنیده شدن صدای مردم توسط حاکمیت صحبت می کنند.

وی تصریح کرد: قطعا اموری مانند جنگ با اسلام، چادرسوزی و آتش زدن و تخریت اموال عمومی و خصوصی که مصداق خشونت هستند، خواسته مردم نیست. حجت الاسلام عبادی زاده اظهار کرد: مردم امنیت می‌خواهند و این مطالبه را با هیچ چیز عوض نمی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: رفع مشکلات معیشتی یک مطالبه درست است و متاسفانه سفره‌های مردم روز به روز کوچکتر می‌شود و توان اقشار مختلف جامعه در تهیه کالاهای ضروری کاهش یافته که دولتمردان باید به این مسائل توجه کنند و در این بخش، صدای مردم را بشنوند.

امام جمعه بندرعباس همچنین با اشاره به دیدار اخیر خود با اصناف این شهرستان یادآور شد: مغازه داران در روزهای طولانی کرونا دچار مشکلات زیادی شدند و اکنون نیز به دلیل کاهش قدرت خرید مردم مشکلاتشان بیشتر شده و آسیب دیده اند که باید در مسائلی مانند تعیین مالیات و عوارض به این موضوع توجه شود.

حجت الاسلام عبادی‌زاده بر ضرورت تسهیل در جابجایی کالا و به ویژه آسیب ندیدن اصناف در گلوگاه های جاده ای تحت عنوان مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد.

وی ادامه داد: کالاهای خارجی که از طریق بنادر هرمزگان وارد کشور می شود ، یکسره به تهران منتقل می شوند و با تحمیل کرایه اضافه به هرمزگان بر می گردند که این رویه موجب ارزان‌تر بودن کالای خارجی در تهران نسبت به هرمزگان است که اجحاف در حق مرزنشینان است.

حجت الاسلام عبادی زاده همچنین خواستار تسریع در انتقال صنوف مزاحم از جمله تعمیرگاه‌های خودرو، تعویض روغنی‌ها و پنچرگیری‌ها به خارج از شهر شد و اضافه کرد: انتقال بنکداران به نزدیکی بندرعباس یک تجربه موفق است که باید درباره صنوف مزاحم نیز اجرا شود.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به ایام فاطمیه، دختر پیامبر اسلام (ص) حضرت فاطمه (س) را شهید دفاع از ولایت معرفی کرد که باید این موضوع در مجالس عزاداری از سوی وعاظ تبیین شود.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۱۷

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها