خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » خواص باور نکردنی برگ زیتون

دانلود کتاب های امتحان شده

خواص باور نکردنی برگ زیتون

خواص باور نکردنی برگ زیتون

برگ زیتون از خواص و فواید بی نظیری برخوردار می باشد، همچنین استفاده از برگ زیتون برای سلامت بدن و درمان برخی از بیماری بسیار مفید است.


خواص باور نکردنی برگ زیتون

در کل ممکن است مردم فواید بسیاری از روغن زیتون را بدانند با این حال، بخش دیگری از گیاه زیتون وجود دارد که فواید بسیاری برای سلامت انسان نیز دارد اما توجهی به آن نمیشود یا شاید اطلاعاتی در این مورد ندارند ، این قسمت برگ های زیتون است که طبق مطالعات متعدد، برگ زیتون شامل فواید سلامتی بسیاری است و در واقع از سال ها پیش محبوب بوده است.در میان جامعه سنتی مراکش، برگ های زیتون به طور گسترده ای برای حفظ پایداری قند خون در بدن به کار می رفتند. در کنار مطالعات متعدد، اکنون مردم شروع به شناخت و تشخیص فواید سلامتی برگ های زیتون می کنند.

یک عناصر قابل توجه از برگ های زیتون به نام اولئوروپین وجود دارد ، مطالعات مربوط به مواد اولئوروپین ، مدتها است که در حال انجام و بررسی می باشد که  نتایج مطالعات نشان می دهد که مواد اولئوروپین برای مبارزه با عفونت داخلی بسیار مفید هستند.ماده اولئوروپین دارای خواص ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد قارچ است؛همچنین استفاده از برگ های زیتون می تواند ترموژنین را افزایش دهد که نقش خود را در سوزاندن چربی ها در بدن به طور موثر ایفا می کند.

روش های مختلفی برای استفاده از برگ های زیتون برای اهداف درمانی وجود دارد و شما می توانید از آن به عنوان چای استفاده کنید و فواید سلامتی برگ های زیتون نیز همانند دیگران است. راه دیگر مصرف برگ های زیتون، استخراج عصاره برگ ها است ، این مقاله فواید سلامتی عصاره برگ زیتون، ارزش غذایی آن و بسیاری دیگر را مورد بحث قرار خواهد داد.

اطلاعات ارزش غذایی عصاره برگ های زیتون :

برگ های زیتون حاوی مواد ضد سرطان هستند که آپینگ و لووتولین و همچنین مواد ضد مالاریا هستند. هم چنین خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد قارچی و غیره دارد و علاوه بر این عصاره برگ های زیتون نیز غنی از اولئوروپین است که برای درمان انواع مختلف عفونت های داخلی بسیار مفید می باشد.

هر 15 میلی لیتر عصاره برگ زیتون حاوی این موارد است:

کالری :5 کیلو گرم

کالری از چربی :53 درصد

کالری حاصل از کربوهیدرات:24 درصد

کالری از پروتیین:24 درصد

چربی های کل :صفر گرم

کلسترول :صفر گرم

سدیم:2 میلی گرم

کیفیت شگفت انگیز زیتون به خوبی شناخته شده است، اما آیا می دانید که برگ های زیتون نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد؟مطالعات متعددی وجود دارند که نشان می دهند برگ های زیتون برای اهداف دارویی قرن ها مورد استفاده قرار می گرفته است چرا که آن ها دارای ویژگی های سلامتی قابل توجهی هستند که می توانند بر ضد بیماری ها و علائم مختلف کار کنند.

برگ زیتون منبع غنی از آنتی اکسیدانی:

محتوای اولئوروپین ظاهراً می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی عمل کند.یک منبع غنی از آنتی اکسیدان در برگ های زیتون مشهور است که می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان کمک کند.

ویژگی های ضد سرطانی برگ های زیتون:

فواید سلامتی بسیاری از عصاره برگ های زیتون وجود دارد. آپیگنین و لووتولین دو موادی هستند که در برگ های زیتون یافت می شوند که به عنوان خواص ضد سرطان فعال در نظر گرفته می شوند.برخی مطالعات نشان می دهند که عصاره برگ های زیتون بسیار موثر است تا از بیماری هایی مانند سرطان روده، سرطان پروستات، سرطان معده و کبد جلوگیری شود. ویژگی های ضد سرطان نیز می توان در فواید سلامتی و هم اکنون از آن صرف نظر کرد و برجای گذاشت.

خواص باور نکردنی برگ زیتون

ویژگی های ضد التهابی برگ زیتون:

نه تنها غنی از خواص آنتی اکسیدان و ضد سرطانی است، بلکه برگ های زیتون نیز غنی از خواص ضد التهاب هستند.ثابت شده است که محققان آزمایش بر روی استفاده از برگ های زیتون بر روی حیوانات را انجام دادند. استفاده از عصاره زیتون به ظاهر باعث واکنش در پیش گیری از آسیب دیدن اعصاب می شود.

پیش گیری و جلوگیری از سرطان با برگ زیتون:

مطالعات بر روی برگ های زیتون نشان می دهد که برگ های زیتون توانایی حفاظت از سرطان پستان را دارند و نشان می دهند که می تواند رشد سرطان پستان را در مرحله اولیه کاهش دهد علاوه بر این، می تواند در مرحله نهایی به طور قابل توجهی با تومور برخورد کند.

برگ زیتون برای جلوگیری از بیماری های قلبی:

چای برگ زیتون غنی از ویتامین E به عنوان آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب است.اجزای مفیدش برای مبارزه و اجتناب از بیماری های قلبی مفید هستند.بنابراین مصرف منظم چای برگ زیتون ممکن است شما را از حمله قلبی و قلب عروقی دور نگه دارد. می توانید آن را گرم و یا یخ بنوشید. هم چنین می توانید کمی آب لیمو به عنوان طعم دهنده اضافه کنید و فواید سلامتی آب لیمو را نیز بگیرید.1

درمان سرماخوردگی با برگ زیتون

برگ زیتون به دلیل خواصی که دارد می‌تواند با ویروس‌ها مبارزه کند، از این رو برای بیماری‌های ویروسی بسیار مناسب است.

برگ زیتون برای مقابله با چاقی مفید است

یک پژوهش جدید نشان داده است که یک فنجان قهوه به همراه عصاره برگ زیتون می‌تواند برای مقابله با چاقی مفید باشد. در این پژوهش محققان به موش‌های آزمایشگاهی رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات و چربی زیاد به مدت هشت هفته دادند تا موش‌ها به سندرم متابولیک دچار شوند، سپس به مدت هشت هفته دیگر به موش‌ها قهوه غنی شده با عصاره برگ زیتون  خورانده شد.

پژوهشگران متوجه شدند پس از مصرف این نوشیدنی، علائمی از بهبودی در قلب و عروق، کبد و بهبود علائم متابولیکی مشاهده شد، اما در موش‌هایی که قهوه معمولی مصرف کرده بودند، علائم بهبود دیده نشد.

عصاره برگ زیتون و کنترل فشار خون

از آن جایی که برگ زیتون، عوامل زمینه‌ای فشار خون مثل چاقی، کلسترول خون و قند خون را کنترل می‌کند، می‌تواند باعث کاهش فشار خون نیز شود. مردم منطقه مدیترانه کمتر از سایر مناطق دنیا به بیماری‌های قلبی- عروقی مبتلا می‌باشند که یکی از دلایل آن به مصرف فرآورده‌های مختلف زیتون باز می گردد.

برگ زیتون در درمان تبخال

برگ زیتون بدلیل دارا بودن خواصی برای مبارزه با ویروس‌ها می‌تواند برای درمان بیماری‌های ویروسی بسیار مناسب باشد.

خواص باور نکردنی برگ زیتون

برگ زیتون؛ ضد میکروب و قارچ

برگ زیتون خاصیت ضد میکروب و قارچ دارد. آزمایش‌ها بر روی حیوانات از خواص برگ زیتون، آنتی اکسیدان، ضد میکروب و قارچ ویروس تبخال حکایت می کند.

برگ زیتون قند خون را نیز کاهش می‌دهد

برای این کار، بر روی ۸ گرم خرد شده‌ی برگ، یک استکان آب ریخته و مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه می‌جوشانیم، پس از صاف کردن و سرد شدن به عنوان یک نوشیدنی میل می‌شد، این مقدار را می‌توان ۳ یا ۴ بار در روز تکرار کرد.

جالب است بدانید؛ برگ گیاه زیتون می‌تواند مانند گلوکز، میزان ترشح انسولین از پانکراس را در محیط برون تنی افزایش دهد و با افزایش ترشح انسولین، باعث کاهش قندخون و رسیدن آن به سطح نرمال در بیماران دیابتی شود.2

استخوان سازی

تحقیقات نشان می دهند که oleuropein موجود در برگ زیتون به استخوان سازی کمک نموده و از کاهش تراکم استخوان ها جلوگری می نماید و مانع از پوکی استخوان می شود.

تقویت سیستم ایمنی

برگ های زیتون از قدیم الایام به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با میکروب ها، مورد استفاده قرار می گرفته اند. مقدار آنتی اکسیدان موجود در محلول عصاره تهیه شده از برگ تازه زیتون، دو برابر عصاره چای سبز و چهار برابر ویتامین C است.

کاهش کلسترول

برگ زیتون از طریق جلوگیری از اکسید شدن کلسترول ، از تشکیل کلسترول بد (LDL) در بدن جلوگیری می کند. این کلسترول اکسید شده به عنوان کلسترول بد در بدن شناخته می شود.

طرز تهیه چای برگ زیتون در خانه

عصاره برگ زیتون را می توان از سوپرمارکت ها تهیه کرد اما توجه داشته باشید که برگ ها باید با کیفیت بوده و از آفت کش در پرورششان استفاده نشده باشد. در اواسط صبح اقدام به چیدن برگ ها نمایید تا شبنم روی برگ ها کاملاً خشک شده باشند. سپس برگ ها رو در دمای ۶۵ درجه سلسیوس (۱۵۰ درجه فارنهایت) در فر خشک کنید. بعد از اینکه برگ ها خشک شدند، آنها را با دست، خرد کرده و چوب ها و ساقه ها را از خرده های برگ، جدا کنید. یک قاشق چایخوری از برگ خشک شده رو ر یک فنجان آب داغ به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، بخیسانید. می توانید روزانه سه فنجان از این چای را میل کنید. این چای مزه تلخ دارد و می توانید از عسل برای شیرین کردنش استفاده کنید. برای جلوگیری از تحریکات معده، چای را همراه با غذا میل کنید.

عوارض جانبی عصاره برگ زیتون

اگر بخواهیم در مورد عوارض جانبی آن صحبت کنیم، بایستی بگوییم که هیچ عارضه ی جانبی خطرناکی که به دلیل استفاده از عصاره برگ زیتون ایجاد شده باشد، تا به حال گزارش نشده است. پس از مصرف دوز بیشتر از این عصاره، فرد ممکن است با واکنش های مسمومیت زدایی مانند سردرد، درد بدن، درد عضلانی، افزایش خستگی، علائم شبیه سرماخوردگی یا اسهال روبرو شود. اگر چنین حالتهایی دیده شد، دوز مصرفی را کاهش دهید. به منظور جلوگیری از عوارض جانبی برگ زیتون، بهتر است پس از مصرف عصاره، مقدار کافی آب بنوشید.

تاکنون، آزمایشات بالینی برای تعیین عوارض جانبی احتمالی آن در کودکان و زنان باردار انجام نشده است. جهت حفظ ایمنی، کودکان، زنان باردار و مادران شیرده بدون نظارت پزشک از مصرف این محصول خودداری نمایند. همچنین افرادی که فشار خون پایین و قند خون پایین دارند، توصیه نمی شود از این محصول استفاده کنند. شواهد علمی از اثر متقابل یا تداخل عصاره برگ زیتون با داروهای دیگر در این زمینه ناقص می باشند.3

پی نوشت:
1.www.namnak.com
2.www.yjc.ir
3.www.saednews.com

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها