خانه » همه » هنری » دردسرهای فیلترینگ برای یک مدیر جوان

دانلود کتاب های امتحان شده

دردسرهای فیلترینگ برای یک مدیر جوان

دردسرهای فیلترینگ برای یک مدیر جوان

مینووش رحیمیان که چندی پیش به عنوان عضو کمیته اجرایی استیج جهانی (سازمان جهانی تئاتر برای کودک و نوجوان) انتخاب شده، امیدوار است که این بار در داخل کشور او را جدی بگیرند . او همچنین از مشکلات خود برای حضور در گردهمایی‌های بین‌المللی آنلاین به دلیل فیلترینگ تعدادی از اپلیکشین‌ها، گله دارد. 

این بازیگر جوان که پیش‌تر عضو فعال مرکز ملی استیج ایران بوده است، در انتخاباتی که چندی پیش در این سازمان بین‌المللی برگزار شد، در کنار 12 نفر دیگر به عنوان یکی از اعضای اصلی کمیته اجرایی انتخاب شد.
او در گفتگو با ایسنا از برنامه‌های فعلی استیج در دوران کرونا می‌گوید و از فیلترینگ تعدادی از اپلیکشن‌ها انتقاد می‌کند.

رحیمیان که به تازگی در کنگره جهانی توکیو که به صورت آنلاین برگزار شده، حضور داشته است، ادامه می‌دهد: به عنوان یک مدیر جهانی برای حضور در هر یک از نشست‌ها دردسرهای بسیار دارم، زیرا بسیاری از اپلیکیشن ها در کشور ما فیلتر هستند. تمام مناظره‌ها و سخنرانی‌ها در اپلیکشین زوم انجام می‌شود که در کشور ما فیلتر است. حتی سایت خود استیج هم فیلتر است.

او اضافه می‌کند: در گروهمان 13 نفریم و به خاطر من ناچار شدند اپلیکیشن را عوض کنند . با این وضعیت چگونه می‌خواهیم جشنواره جهانی در فضای مجازی برگزار کنیم؟!

رحیمیان درباره شرح وظایف خود توضیح می‌دهد: کسی که به عنوان عضو اجرایی استیج انتخاب می‌شود، دیگر در قبال وضعیت تئاتر کودک در همه کشورها مسئولیت دارد. در حال حاضر هم یکی از دغدغه‌های استیج وضعیت تئاتر کودک در آفریقای جنوبی است که در دوران کرونا بشدت آسیب دیده است. ولی به جز آن وظیفه دارم همه موارد مطرح شده در استیج جهانی را با نمایندگی ایران (در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) در میان بگذارم اما آرزوهایم خیلی فراتر از این است. 

او اضافه می‌کند: امیدوارم شرایطی فراهم شود که بتوانم با مرکز هنرهای نمایشی وارد مراوده بشوم . اولین بار است یک ایرانی، عضو کمیته اجرایی استیج جهانی می‌شود. مهم نیست چه کسی نماینده است. مهم این است که نام ایران در جهان مطرح می‌شود.   
این بازیگر جوان تاکید می‌کند: دوست دارم خیلی کارها انجام بدهم و امیدوارم مدیران هم مرا جدی بگیرند . متاسفانه در بسیاری موارد به دلیل جوانی‌ام، کسی مرا جدی نمی‌گیرد. در صورتی که خیلی کارها از عهده من بر می‌آید و امیدوارم این بار مرا جدی بگیرند.

او که دانش‌آموخته تئاتر از دانشگاه سوره است، اضافه می‌کند: در کشور ما معمولا بزرگترها را جدی می‌گیرند . البته که احترام گذاشتن به بزرگترها و پیشکسوتان خوب است ولی باید به جوان‌های پر انرژی و پر انگیزه هم میدان داد.
رحیمیان درباره برنامه‌های فعلی استیج جهانی توضیح می‌دهد: قرار بود گردهمایی استیج سال گذشته برگزار شود که به دلیل کرونا این موضوع منتفی شد و امسال به صورت آنلاین برگزار شد. در حال حاضر با همه کشورها جلسات آنلاین داریم و مدام درباره این صحبت می‌شود که هر کشوری چگونه با شرایط کرونایی کنار بیاید.

او با اشاره به شرایط متفاوت کشورهای گوناگون در دوران کرونا ادامه می‌دهد: به عنوان نمونه دانمارک، فنلاند، کره جنوبی، سریع این وضعیت را مدیریت کردند و الان تئاترهایشان دایر است ولی در آمریکا و ایران و هند که وضعیت خوبی نداشتیم، تئاترها تعطیل است و حالا به راهکارهایی مانند تئاتر خیابانی ، تئاتر صوتی و … فکر می‌شود. من هم گزارشی درباره وضعیت تئاتر در ایران ارایه کردم و توضیح دادم که ما هم در ایران جشنواره تئاتر عروسکی مجازی برگزار کرده‌ایم. 
این بازیگر که در تئاتر کودک، بزرگسال و عروسکی فعالیت دارد، می‌افزاید: ولی در حال حاضر به این نتیجه رسیده‌ایم که باید خود را با شرایط وفق دهیم همچنانکه فیلم‌ها در سینماها اکران نمی‌شوند، تئاتر هم باید در بستر فضای مجازی فعال شود. 
رحیمیان خاطرنشان می کند: این روزها جشنواره‌های مهم دنیا در حوزه فیلم و حتی تئاتر کودک، به صورت مجازی برگزار می‌شوند مثل جشنواره تئاتر توکیو که خیلی مفصل و یک جشنواره کامل بود . منتها به شکل مجازی برگزار شد.
چندی پیش هم جشنواره دیگری در آلمان به شکل مجازی برگزار شد و حتی بلیت فروشی هم داشتند. چاره‌ای نیست و ما هم باید به این سمت بیاییم ولی مساله همان فیلترینگ است که درباره آن صحبت کردم و امیدوارم راه حلی برایش اندیشیده شود.
انتهای پیام

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها