خانه » همه » مذهبی » در باره بتول بودن حضرت زهرا(س)

دانلود کتاب های امتحان شده

در باره بتول بودن حضرت زهرا(س)

گاهی اتفاق می‌افتد که برخی از زنان به هنگام زایمان خون نمی‌بینند و یا کم می‌بینند اما این نقص در زنانگی یا شخصیت آنان به عنوان زن به شمار نمی‌رود. البته چنین مواردی بسیار اندک است.
در خصوص پاکی زهرا علیهاالسلام از حیض و نفاس می‌گوییم: خروج از تنگناهای طبیعی نه تنها نقص و عیب شمرده نمی‌شود بلکه کرامت و فضیلت است. همچون کرامت مریم علیهاالسلام که بدون اینکه مردی به او دست بزند، به عیسی علیه‌السلام باردار شد و چون کرامت ساره، همسر ابراهیم علیه‌السلام که در پیری به اسحاق باردار شد و همانند همسر زکریا علیه‌السلام که نازا بود ولی به یحیی باردار شد. از اینگونه کرامات و کارهای خارق‌العاده وجود دارد.
پاکی زهرا علیهاالسلام از حیض و نفاس حاکی از مقام بلند و شخصیت ممتاز او در میان زنان جهان است. چه به فرموده‌ی خداوند سبحان، حیض نوعی اذیت و رنج است: (یسألونک عن المحیض قل هو اذی فاعتزلوا النساء فی المحیض. سوره بقره، ۲۲۲).
” ترجمه: از تو درباره‌ی عادت ماهانه‌ی زنان می‌پرسند، بگو: آن رنجی است. پس هنگام عادت ماهانه، از آمیزش با زنان کناره‌گیری کنید.”
حیض، زن را در تنگنا و در حالت روانی و جسمانی غیر طبیعی قرار می‌دهد. حیض، آنگونه که در روایات آمده، بیماری است و چنان که پزشکان در این باره می‌گویند: یک حالت عرضی زنانه است که او را از روزه و نماز، و از ورود به مساجد بازمی‌دارد. این می‌رساند که زن در ایام حیض در وضعی نیست که بتواند با روحیه‌ای سرشار از سرزندگی، صفا، پاکی و قوّت زندگی کند.
چون خلقت ایشان خاص بوده ایشان انسیه الحوراء بودند. در مورد طهارت ایشان روایتی در کتاب «علل‌الشرایع» در صفحه ۱۸۰، و روایتی دیگر در کتاب «معانی الاخبار» صفحه ۳۶۴ موجود است که امیر‌المؤمنین از پیامبر می‌پرسند: چرا حضرت زهرا(س) را «بتول» نامیدید؟ پیامبر(ص) فرمود: «البتول التی لم تر حمرة قط أی لم تحض»؛ بتول آن خانمی است که هیچ وقت حیض نمی‌بیند.اما در روایتی از امام باقرعلیه السلام که سندش بسیار محکم است و در کتاب «کافی» نقل شده است ایشان شبیه این روایت را همراه با سوگند «و الله…» بیان فرموده است. در عالم میثاق قبل از به دنیا آمدن جسم حضرت صدیقه کبری(س)، خداوند ایشان را از نجاسات ظاهری ـ‌که همه زن‌ها می‌بینند‌ـ پاک کرد. این بر عصمت ویژه حضرت زهرا سلام الله علیها دلالت می‌کند، به ویژه آنکه امام باقر علیه‌السلام بر اثبات آن قسم یاد می‌کند. ایشان حتی هنگام به دنیا آوردن فرزند نیز از آلودگی مبرا بودند. اما در هیچ منبعی نیامده است که فرزندان ایشان به صورت خارق العاده به دنیا آمده باشند بلکه فرزندان ایشان همچون سایر زایمان‌ها به روش طبیعی بدنیا آمده‌اند اما ایشان به هنگام تولد این فرزندان حالت نفاس را نداشتند.

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها