خانه » همه » خبر » در کدام محله می توان خانه زیر یک میلیارد پیدا کرد؟

دانلود کتاب های امتحان شده

در کدام محله می توان خانه زیر یک میلیارد پیدا کرد؟

محله‌ی قدیمی شمیران نو با قدمتی ۱۰۰ ساله، واقع در منطقه ۴ و شرق تهران است. این محله به دلیل نزدیکی به جنگل‌های لویزان، از آب و هوای مطلوبی برخودار است و از شمال با بزرگراه زین الدین، از شرق با خیابان تکاوران و خیابان هنگام، از جنوب با خیابان نیروی دریایی، خیابان الزهرا و خیابان بهار و از غرب با بزرگراه امام علی محدود شده و با محله‌های ‌لویزان، حسین آباد، قاسم آباد، مجیدیه، دانشگاه علم و صنعت و اوقاف مجاورت دارد.

در میان آگهی‌های خرید و فروش مسکن، تعداد نسبتا بالای آگهی‌های فروش خانه‌ با قیمت‌هایی زیر ۱ میلیارد تومان در این محله قابل توجه است.

پیگیری اکوایران از مشاوران املاک نشان می‌دهد،بافت این محله علی‌رغم نزدیکی به محله‌های نسبتا خوب تهران، از نوسازی و توسعه کمتر و تراکم بالایی برخوردار است.

به گفته یک مشاور املاک در شمیران نو، خانه‌های این محله اغلب کم‌متراژ و یک خوابه هستند و ازدیاد جمعیت و کوچه‌های تنگ یکی پس از دیگری، عبور و مرور را سخت می‌کند.

بر اساس گفته وی، از دلایلی که منجر شده خریدار این خانه‌ها کمتر باشد، اوقافی، قولنامه‌ای و بدون سند بودن آنها است.وی همچنین می‌گوید:فاضلاب‌های وصل شده به کوچه‌ها و بافت تجاری- اداری و کارگاهی که با بافت مسکونی درآمیخته است از دیگر معایب این محله است.

هم‌اکنون وضعیت خرید و فروش خانه در این محله راکد و قیمت‌ها بدون تغییر بوده است.بیشتر خریداران کسانی هستند که از پیش هدف خرید خانه در این محله را داشته‌اند و با جمع‌آوری بودجه اقدام به خرید می‌کنند و خرید با هدف سرمایه‌گذاری در این محله کمتر دیده می‌شود.یک خانه ۳۰ متری و زیر هم کف در هنگام، با عمر بنای ۱۵ ساله، ۶۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.خانه‌ای دیگر در کوی ششم هنگام، با ۴۳ مترمربع مساحت، و ۵ سال سن بنا، به قیمت ۸۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.با این بودجه، در میدان الغدیر، یک خانه ۵۰ متری با ۲۱ سال سن را می‌توان خریداری کرد.

Untitled-10

بیشتر بخوانید:

۲۱۷ ۴۶

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها