خانه » همه » سلامت » دسترسی به مراقبت

دانلود کتاب های امتحان شده

دسترسی به مراقبت

مراقبت های پزشکی از راه دور

چگونه می توان جامعه بهتری را بعد از COVID-19 ایجاد کرد: مراقبت های پزشکی از راه دور را راه اصلی ارائه خدمات درمانی سازیم.


مراقبت های پزشکی از راه دور

تصویر: در طول بیماری همه گیر COVID-19 ، بسیاری از کانادایی ها از طریق فیلم برداری و فن آوری تلفن همراه به مراقبت های پزشکی دسترسی پیدا کردند، و مزایای مراقبت های پزشکی از راه دور را برجسته کردند. (Pixabay)
 
در کانادا، کانادایی ها از مزایای استفاده از فناوری ویدیو و تلفن همراه – ارتباط از راه دور – برای دسترسی به خدمات مراقبت های پزشکی در طول بیماری همه گیر COVID-19 استفاده کردند. سیستم مراقبت های پزشکی ما باید از این پنجره ی فرصت، سرمایه گذاری کند و با آموزش ارائه دهندگان مراقبت های پزشکی در مشاوره آنلاین و ارائه راه هایی برای دسترسی به ارائه دهندگان مراقبت های پزشکی از راه دور، در زیر ساخت های ارتباطات از راه دور سرمایه گذاری کند.
 
ارائه خدمات مراقبت های پزشکی مجازی سال هاست که در دستور کار قرار دارد، اما عدم سرمایه گذاری مالی و سیاسی مانع پیشرفت آن است.
 
یک بررسی سال 2018 توسط Ipsos که در 27 کشور انجام شده است، نشان داد که نه درصد از کانادایی ها از مهارت های سلامتی استفاده کرده اند و بیش از چهار نفر از ده مورد (44 درصد) سعی در تقویت سلامتی خود دارند. منافع عمومی قابل توجهِ بهبود دسترسیِ به موقع به مراقبت پزشکی از راه دور، سیستم سلامتی کشور ما را به ارائه مراقبت های جامعه محور نزدیک تر خواهد کرد و فضاها را در کلینیک های پر ازدحام و اتاق های اورژانس آزاد می نماید. در حالی که کانادا در دهه 1970 پیشگام توسعه مراقبت های مجازی بود، از آن زمان در افزایش مقیاس مراقبت های مجازی، سایر کشورها  از آن پیشی گرفته ند.
 
در این جا چهار دلیل اساسی وجود دارد که چرا مراقبت از راه دور باید به راه اصلی ارائه مراقبت های پزشکی تبدیل شود.
 

دسترسی به مراقبت

اول، مراقبت از راه دور دسترسی به موقع و معنی داری به مراقبت به بیماران می دهد. دکتر جوآن لیو، رئیس بین المللی سابق پزشکان بدون مرز، مراقبت پزشکی از راه دور را مهار فن آوری قرن بیست و یکم در تلاش برای توانمندسازی بیماران و پزشکان توصیف می کند. مراقبت پزشکی از راه دور به پزشکان عمومی این امکان را می دهد تا از طریق ارتباطشان با همکاران متخصص، به درمان به موقع در مورد مراقبت از بیماران بپردازند و خصوصاً برای بیماران در مناطق روستایی، به ممارست بپردازند.
 
لیو می گوید: “هر وقت با بیماران تماس می گیرم تا آنها را چک کنم، آنها همواره از تعجب شاخ در می آورند که چگونه می توانم با آنها فراتر از دیوارهای بیمارستان ارتباط برقرار کنم.” “این کار، این حس را به آنها می دهد که ما در خانه های خودشان به آنها اهمیت می دهیم و از آنها مراقبت می کنیم.
 
منافع عمومی قابل توجهِ بهبود دسترسیِ به موقع به مراقبت پزشکی از راه دور، سیستم سلامتی کشور ما را به ارائه مراقبت های جامعه محور نزدیک تر خواهد کرد و فضاها را در کلینیک های پر ازدحام و اتاق های اورژانس آزاد می نماید.
 

روش های بالینی کارآمد تر

مراقبت های پزشکی از راه دور
تصویر: انتاریو قصد دارد دسترسی بیمار به تیم های مراقبت مجازی را گسترش دهد. (Pixabay)
 
دوم، مراقبت پزشکی از راه دور می تواند تأثیر مثبتی در نحوه عملکرد پزشکان داشته باشد. ارائه خدمات مجازی باعث کاهش زمان سفر پزشکان و زمان انتقال بیماران می شود. برنامه ی قبل از COVID 19 انتاریو برای اجرای تیم های سلامتی شامل گسترش دسترسی بیماران به مراقبت های مجازی و اطلاعات مربوط به سلامتی خود بود.
 
با این حال، در مورد پرداخت هزینه به پزشکان ارائه دهنده مراقبت پزشکی از راه دور که در یک استان به بیماری در استانی دیگر خدمات داده اند، چالش هایی وجود دارد. علاوه بر این، آموزش مراقبت های مجازی باید در برنامه درسی آموزش مداوم حرفه ای پزشکی قرار گیرد. این امر نیاز به یک تحول اساسی در نحوه آموزش و آموزش ارائه دهندگان مراقبت های پزشکی ما دارد که به طور سنتی بر آموزش پزشکان به منظور ارائه خدمات درمانی حضوری تمرکز کرده است و نه آموزش آنها در این مورد که چگونه به طور مجازی به ارائه مراقبت بپردازند.
 

تصمیم سازی مبتنی بر شواهد

 

مراقبت های پزشکی از راه دور

 
تصویر: دسترسی به اطلاعات سلامتی مبتنی بر شواهد. (Pixabay)
 
سوم، مراقبت پزشکی از راه دور با گسترش دسترسی، تبادل و تحویل به موقع اطلاعات به منظور ارتقاء مراقبت از بیماران، به ویژه هنگام مواجهه با بحرانی مانند بیماری همه گیرCOVID-19، می تواند از استفاده از شواهد در تصمیم سازی پشتیبانی کند. تصمیم سازی امری پیچیده است، هم به دلیل وابستگی به متن کار و هم به دلیل این که غالباً تحت تأثیر لزوم اقدام سریع در مواقعی کمتر ایده آل و با دسترسی نسبتاً کم به اطلاعات است. با تشخیص این پیچیدگی، مراقبت پزشکی از راه دور می تواند به تصمیم سازان کمک کند تا به موقع در چنین زمینه هایی عکس العمل نشان دهند.
 

میلیون ها در پس انداز

 مراقبت های پزشکی از راه دور

 
تصویر: مراقبت پزشکی از راه دور به ویژه برای موارد اورژانسی که نیاز به رده بندی درمانی (تریاژ) سریع دارند مفید است. (Pixabay)
 
چهارم، مراقبت پزشکی از راه دور موجب صرفه جویی در هزینه افراد و سیستم می شود. مراقبت پزشکی از راه دور می تواند میلیون ها دلار در هزینه مسافرت های شخصی افراد و وقتِ خارج از کار آنها برای حضور نزدِ یک پزشک صرفه جویی کند. همچنین می تواند موارد بستری شدن و مدت اقامت در بیمارستان ها را کاهش داده و از این طریق هزینه های سیستم را کم کند. مراقبت از راه دور دسترسی به موقع و معنی داری به مراقبت به بیماران می دهد. در یک بررسی تحقیقاتی در سال 2010 معلوم شد که خدمات مراقبت پزشکی از راه دور، برای مراقبت های خانگی و دسترسی به متخصصان بیمارستانی پشت خط، مقرون به صرفه تر است.
 
سرانجام، توجه به این نکته ضروری است که مراقبت پزشکی از راه دور جایگزین ارائه مرسوم مراقبت های پزشکی نمی شود، بلکه آن را با اجازه دادن به ارائه دهندگان برای درمان بیماران از ورای دیوار های کلینیک تکمیل می کند. هر مشکل پزشکی را نمی توان از طریق مراقبت پزشکی از راه دور حل کرد زیرا برخی نیاز به معاینه فیزیکی دارند. مراقبت پزشکی از راه دور به ویژه برای موضوعات اورژانس که نیاز به تریاژ فوری دارند مفید است.
 
خوب حالا چه؟ COVID-19 لحظه ای تعیین کننده برای رهبران بخش ها و جوامع در سراسر جهان است. در حالی که بسیاری از ما وقت خود را برای تأمل و حل چالش های روزانه با COVID-19 می گذرانیم، وقت آن است که در مورد چگونگی تحول سیستم های خود، بالغانه تر و جسورانه تر فکر کنیم تا آنها را برای چالش های پیش رو آماده سازیم. این دنیای کاملاً جدیدی است که امروزه در آن زندگی می کنیم و سیستم های ما باید با چالش های آن سازگار شوند.
 
منبع: احمد فیراس خالد – McMaster University

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها