خانه » همه » جدید ترین مطالب تخصصی » دستیار صوتی سیری به قابلیت‌هایی جدید مجهز می‌شود

دانلود کتاب های امتحان شده

دستیار صوتی سیری به قابلیت‌هایی جدید مجهز می‌شود

اپل پس از ۳۳ سال مجبور شد به‌دلیل دنیاگیری ویروس کرونا، نطق اصلی کنفرانس WWDC را به‌شکل کاملا آنلاین برگزار کند. اپل در جریان همایش امسال نسخه‌ی جدید سیستم‌های عامل خود را معرفی کرد و در خلال آن‌ها شاهد اشاراتی به اعمال به‌روزرسانی در دستیار صوتی سیری (Apple Siri) بودیم. به‌لطف نسخه‌ی جدید آی‌او‌اس یعنی iOS 14 سیری قرار است میزبان قابلیت‌هایی جدید شود و از لحاظ ظاهری نیز بهبودهایی خاص به‌خود ببیند. 

آن‌دسته از کاربران آیفون و آیپد که نسخه‌ی جدید سیستم‌های عامل iOS و iPadOS را دریافت کنند متوجه خواهند شد که سیری به‌هنگام فعال شدن، ظاهری تقریبا متفاوت نسبت به قبل دارد. در حال حاضر سیری به‌هنگام فعال شدن تمام صفحه را می‌پوشاند، اما در نسخه‌ی جدید iOS، این دستیار در قالب آیکونی کوچک در بخش پایینی صفحه ظاهر می‌شود. اگر از دستیار صوتی اپل بخواهید که مثلا آب‌و‌هوا را به اطلاع‌تان برساند، خواهید دید که بنری شامل اطلاعات موردنیاز شما در بخش بالای صفحه ظاهر می‌شود.

سیری در کنار این‌ها از قابلیت Translate اپل برای ترجمه‌ی آنی مکالمات پشتیبانی می‌کند. در هنگام آغازبه‌کار، اپلیکیشن Translate توانایی پشتیبانی از ۱۱ زبان مختلف را دارد که شامل انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، چینی ماندارین، اسپانیایی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، عربی، پرتغالی و روسی هستند. این قابلیت ازلحاظ امنیتی بسیار پیشرفته است و به‌شکل کاملا آنلاین کار می‌کند.

ریگ فدریگی، نایب‌رئیس ارشد بخش مهندسی نرم‌افزار در اپل، در رابطه با نسخه‌ی بهبودیافته‌ی سیری می‌گوید: «قابلیت جدید سیری در زمانی که می‌خواهید به اطلاعاتی خاص در صفحه‌نمایش رجوع کنید، بسیار مفید خواهد بود. برای مثال می‌توانید از سیری بخواهید که فهرست خرید شما را تنظیم کند». بهبود مهم دیگری که قرار است در  iOS 14 اعمال شود این است که سیری می‌تواند پاسخ‌های متنوع‌تری به سؤال‌های محبوب بدهد.

طبق گفته‌ی اپل، سیری امروزه نسبت‌به سه سال پیش به‌میزان ۲۰ برابر حقایق بیشتری می‌داند. سیری همچنین می‌تواند برای یافتن پاسخ سؤال به منابع اینترنتی مراجعه کند. این موضوع باعث می‌شود سیری کم‌کم بتواند ازلحاظ دانش عمومی به رقیبی برای گوگل اسیستنت تبدیل شود. کاربران نسخه‌ی جدید آی‌او‌اس خواهند توانست ازطریق سیری در کنار ارسال پیام‌های متنی، پیام‌های صوتی نیز بفرستند. سیری در کنار این‌ها در زمینه‌ی ترجمه هم کمک شایانی به کاربر خواهد کرد.

آیفون 11 پرو اپل نوتیفیکیشن آب و هوا ازطریق سیری

سیری که تاریخ رونمایی آن به سال ۲۰۱۱ برمی‌گردد، اکنون چندین سال است که به کاربران اپل خدمت‌رسانی می‌کند. این دستیار صوتی با بهره‌گیری از فناوری تشخیص صدا و پردازش‌هایی خاص به سؤال‌های کاربر پاسخ می‌دهد. سیری از مدت‌ها پیش به‌صورت پیش‌فرض به تمامی آیفون‌ها و آیپدهای فروخته‌شده توسط اپل اضافه شده است. طی سال‌های گذشته حتی شاهد اضافه‌شدن سیری به اسپیکر هوشمند هوم‌پاد نیز بوده‌ایم.

سیری روشی جدید و منحصربه‌فرد برای تعامل با گوشی به شما ارائه می‌دهد تا بتوانید کارهای ساده را بدون لمس کردن گوشی انجام دهید. با این‌حال زمان زیادی نگذشته بود که رقبایی قدرتمند نظیر گوگل اسیستنت و آمازون الکسا وارد بازی شدند. باید دید که در ادامه‌ی راه، شرایط به‌چه‌نحو برای سیری رقم می‌خورد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد بهبودهای دستیار صوتی سیری چیست؟

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها