خانه » همه » مذهبی » دعا گرفتن از دعانویس

دانلود کتاب های امتحان شده

دعا گرفتن از دعانویس


دعا گرفتن از دعانویس

۱۳۹۷/۰۵/۱۲


۷۵۲۲۱ بازدید

سلام .خسته نباشید ۲۱ سالمه حدود چهار سالی هست ک ازدواج کردم اما همیشه باهمسرم بحث ودعوا دارم ‌.همیشه بی دلیل حتی سرسفره شام .شوهرم ی دفعه خوبه ی دفعه میریزه بهم .اصلا کار براش جورنمیشه وتوی همه کارها ب مشکل میخوره .تا این ک یکی از اشنایان بهم گفت ک سرکتاب قرانی باز کن انجام دادن وگفتن ک هم خودم دعا دارم وشوهرم هم طلسم داره وکسی از روی دشمنی جدایی وتفرقه بینمان انداخته ‌.پیش یک بنده خدایی هم رفتم دعا برای گرم شدنمون وباطل شدن دادولی اثری نداشت و بهم گفت ک برای انجام طلسم محبت برم دوباره نمیدونم چیکار کنم ایا این ک برای طلسم برم گناه است؟وچطوری این طلسن ودعا رو باطل میشه کرد برای همیشه ممنون

پرسشگر گرامی، جهت دریافت پاسخ به نکات زیر توجه نمایید :الف ) گرچه نمى خواهیم بگوییم سحر و جادو ، هیچ گونه واقعیتى ندارد، ولى از طرف دیگر نمى توان مطمئن بود که مورد و مشکل افراد ریشه در همین مسئله دارد. وجود نیروهایى نظیر آن چه از سحر و جادو ناشى مى شود، به مقتضاى نظام دنیا مى باشد. در این نظام، تزاحم بین زشتى ها و پلیدى ها وجود دارد و همچنان که انسان هاى شیطان صفت و زشت کار وجود دارد، جن هاى پلید و آزار دهنده نیز وجود دارد؛ ولى باید توجه داشت که غالب آن چه امروزه در میان مردم در این باره شایع است، بى اساس است و بیشتر به افکار روانى، تخیلات، سوءظن ها، توهمات و مشکلات موجود در رفتار و اعمال آنها مربوط است ، و عده ای فرصت طلب نیز از این مسئله سوء استفاده کرده و خود را صاحب کرامت و اینکه می توانند سحر و جادو را باطل کنند معرفی می کنند ، که باید مواظب بود و از رجوع به چنین افرادی دوری کرد .
ب ) در مورد دعانویس ها، باید دانست که بسیارى از این افراد شیادانى هستند که از عقاید مردم، سوء استفاده مى کنند. بنابراین باید در برخورد با آنان هشیار بود. براى دعا به درگاه خداوند نیازى به واسطه و دعانویس نیست، بلکه هر کس مى تواند براى رفع مشکلات خود به درگاه او عرض حاجت نماید و از اعمال نیک براى تقرب به درگاه خداوند بهره ببرد. مگر آن که به افراد وارسته و اهل دل دسترسى داشته باشیم که به طور یقین دعاى آنان و نفوذ کلام آنان تأثیر ویژه اى دارد.رجوع به دعانویس ها در سنت و سیره پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و امامان علیهم السلام نبوده و بزرگان دین هیچگونه توصیه ای در این باره ندارند؛ لذا بهترین روش در هر کاری، تعقل و تدبیر شخصی و مشورت با خردمندان و توکل بر خدا و پرداخت صدقه و خواندن دعاهای معتبر است.گفتنی است بسیاری از این گونه افراد، که به اسم دعانویس فعالیت می کنند با تجربه ای که در قیافه شناسی دارند بسیاری از حالات مشترک را مطرح می کنند که تصور مخاطب این است که آنها خبر دقیق دارند. در حالی که تشخیص این گونه امور از چهره افراد بستگی به تجربه دارد و همیشگی نیست.
عده ای وقتی با حوادث ناگوار مواجه می شوند راه های انحرافی و غیر دینی را بر می گزینند؛ مثلاً وقتی با مشکلی در زندگی روبرو می شوند پیش رمّال و فال گیر و دعانویس و امثال آنها می روند که شرعاً کار نادرستی است و عده ای دیگر در این حال متوجه خدا می شوند و چاره کار را از دین و علمای دین می پرسند و علما از روایات اهل بیت علیهم السلام چاره کار را یافته و در اختیار شخص می گذارند که راه درست همین است.
لذا همانطور که گفته شد انجام کارهایی مانند مراجعه به رمال و دعانویس برای رفع مشکلات منشأ دینی و روایی ندارد و اگر هم بر فرض موردی جواب دهد ممکن است تصادفی باشد و اثرِ حاصل، مربوط به عامل دیگری بوده است نه انجام این عمل و مانند آن.

ج ) راه هایى براى بطلان سحر
قبل از هرچیز به شما پیشنهاد می شود به یک مشاور دینی مطمئن خانواده رجوع کرده و مشکل خود را مطرح کرده و از ایشان راهنمایی بخواهید .
راه هایى براى بطلان سحرو صلسم به شرح زیر وجود دارد و لازم نیست به افرادی که ادعای قدرت باطل کردن سحر دارند مراجعه کرده و به آنها ‌پول پرداخت .
1. استعاذه به خداوند و زیاد خواندن سوره هاى فلق و ناس و آیت الکرسی.
2. خواندن و نوشتن آیات 75 تا82 سوره یونس و همراه داشتن آن.
3. خواندن آیات 54 – 56 سوره اعراف.
4. دعا و تضرع به درگاه خداوند.
5. درخواست دعا از اولیاى واقعى خداوند.
6. صدقه دادن.
7. سعی کنید از ذکر یونسیه (لا اِلهَ اِلّا اَنتَ سُبحانَکَ اِنّی کُنتُ مِنَ الظالِمین ) که قرآن، آن را مایه نجات حضرت یونس معرفی نموده ، غفلت نورزید.
8. این دعا را بنویسید و همراه داشته باشید: « بِسمِ الله وَ بِالله، بِسمِ الله وَ ما شاءَالله، بِسم الله لاحَولَ ولاقُوّه الا بالله، قالَ موسی ما جِئتُم بِه السِّحرُ اِنَّ اللهَ سَیُبطِلُهُ اِنَّ اللهَ لا یُصلِحُ عَملَ المُفسِدینَ، فَوَقَعَ الحَقُّ و بَطَلَ ما کانُوا یَعمَلونَ فَغُلِبوا هُنالِکَ وَانقَلَبُوا صاغِرینَ» ( این دعا از امیرالمومنین علیه السلام نقل شده است).
9. مرحوم شیخ عباس قمى(رحمه الله) در کتاب «باقیات صالحات » (حاشیه کتاب مفاتیح الجنان ) مى گوید :
جهت باز کردن بسته شده ، آیات زیر بر کاغذ نوشته شود، و بر او آویزان گردد. سپس این جمله افزوده گردد:« کَذلِکَ حَلَلتُ فُلانَ بنَ فُلانٍ عَن بِنتِ فُلانَةَ »؛« به جای فلان بن فلان اسم کسی که تصور می کنید برایتان سحر کرده و نام پدرش ، و به جای فلانه اسم خودتان را بنویسید».1- سوره فتح، آیه 1و22- سوره نصر3- سوره روم، آیه 21 «وَ مِنْ ءَایَـاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْکُنُواْ إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ فِى ذَلِکَ لاََیَـت لِّقَوْم َیتَفَکَّرُونَ»4- سوره مائده، آیه 23 «ادْخُلُواْ عَلَیْهِمُ الْبَابَ فَإِذَا دَخَلْتُمُوهُ فَإِنَّکُمْ غَـالِبُونَ»5- سوره قمر، آیه 11-12 «فَفَتَحْنَآ أَبْوَابَ السَّمَآءِ بِمَآء مُّنْهَمِر * وَ فَجَّرْنَا الاَْرْضَ عُیُونًا فَالْتَقَى الْمَآءُ عَلَى أَمْر قَدْ قُدِرَ»6- سوره طه، آیه 25-28 «قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِى صَدْرِى * وَ یَسِّرْ لِى أَمْرِى * وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِى * یَفْقَهُواْ قَوْلِى » 7- سوره کهف، آیه 99 «وَ تَرَکْنَا بَعْضَهُمْ یَوْمَـئِذ یَمُوجُ فِى بَعْض وَ نُفِخَ فِى الصُّورِ فَجَمَعْنَاهُمْ جَمْعًا»8- سوره توبه، آیه 128-129 «لَقَدْ جَآءَکُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُم بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَّحِیمٌ * فَإِن تَوَلَّوْاْ فَقُلْ حَسْبِىَ اللَّهُ لاَ إِلَـهَ إِلاَّ هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِیمِ».
* در پایان گفتنی روش عمومی و تأیید شده از سوی امامان علیهم السلام تداوم صدقه و خواندن سوره یس و آیه «و ان یکاد» و «چهار قل» است.

ممکن است این مطالب هم برای شما مفید باشد:

درباره admin

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

تازه ترین ها